الناز شاکردوست متولد 7 تیر 1363 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. الناز شاکردوست فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش و طراحی صحنه از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. الناز شاکردوست همچنین فوق لیسانس هنر از دانشگاه لندن را دارد. الناز شاکردوست در نوزده سالگی، با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد، پا به عرصه سینما گذاشت. الناز شاکردوست ظرف کمتر از یک سال در ۴ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد.

ازدواج الناز شاکردوست

عکس جدیدی از الناز شاکردوست در فضای مجازی منتشر شده است. در این عکس الناز شاکردوست کنار پارسا پیروزفر دیده می‌شود. این عکس باعث شایعاتی مبنی بر ازدواج الناز شاکردوست و پارسا پیروزفر شده است.

الناز شاکردوست

این عکس از الناز شاکردوست و پارسا پیروزفر مربوط به فیلم سینمایی «تی تی» است.

بیوگرافی الناز شاکردوست

پدر الناز شاکردوست تاجر ابزار آلات صنعتی و مادرش خانم فاطمه محتشمی خانه دار است، این بازیگر یک برادر بزرگتر به نام علی و یک خواهر کوچک‌تر از خود به نام الیکا دارد.

الناز شاکردوست بچه درس‌خوانی بوده به حدی که در رشته ریاضی و فیزیک با معدل 19/23 دیپلم می‌گیرد و در کنکور هنر با رتبه 11 رشته بازیگری تئاتر را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کند.

الناز شاکردوست

از کودکی عاشق بازی و نواختن پیانو بود بطوری که همه اطرافیان پی به استعداد ذاتی او برده بودند که در نهایت این علاقه باعث شد در دانشگاه رشته تئاتر بخواند.

بعد از ورود به دانشگاه از تئاتر دانشجویی شروع کرد تا اینکه سال 1382 وقتی 19 سال بود توسط کیومرث پوراحمد (کارگردان) برای بازی در فیلم گل یخ دعوت شد. به این ترتیب اولین با در این فیلم با محمدرضا گلزار و گوهر خیراندیش جلوی دوربین رفت.

بعد از اولین تجربه موفق شد سال 1383 در 4 فیلم سینمایی پشت سر هم بازی کند. اما چهره اش ابتدا از فیلم عروس فراری سال 84 شناخته شد سپس بازی در قاعده بازی، اتوبوس شب ، کیش و مات و دو خواهر او را حسابی به اوج شهرت رساند.

خانم شاکردوست تا به حال در هیچ سریال تلویزیونی بازی نکرده اما سابقه حضور در دو سریال نمایش خانگی به نام قلب یخی 1 و 2 و رالی ایرانی را دارد.

ورزش مورد علاقه الناز شاکردوست

الناز شاکردوست می‌گوید: بدنسازی و TRX (ورزش کشش عضلانی) و اسکی در فصل آن، از مهم‌ترین ورزش‌ هایی است که معمولا در برنامه ورزشی من قرار دارند، یوگا هم به خاطر شرایط سلامت جسم و روح مهم است. از 23 سالگی سعی کردم همه دنیا را شهر به شهر بگردم و لذت ببرم. جاهایی که می‌روم مرا با عنوان الناز شاکروست بازیگر نمی‌شناسند بلکه با من مثل یک انسان عادی برخورد می کنند که این علاقه ام را بیشتر می‌کند.

الناز شاکردوست

ازدواج الناز شاکردوست

الناز شاکردوست هنوز ازدواج نکرده و مجرد است با این حال مدتی از علیرضا حقیقی دروازه بان سابقه پرسپولیس به عنوان همسرش نام می برند که صحت نداشت.

او یک بار سال 93 در سکانسی از فیلم تابو در ساحل ، توسط گرداب به دریا کشیده شد و در لحظه آخر غرق شدن توسط افراد محلی از روی کشتی فرسود نجات پیدا کرد.

زمستان سال 96 خانم شاکردوست در جریان فیلمبرداری فیلم دو طبقه روی پیلوت به خاطر شوخی یکی از عوامل از ارتفاعی نسبتا زیاد افتاد و به شدت از ناحیه کمر آسیب دید. او چندین هفته در بیمارستان بستری بود و مدتی هم برای ادامه درمان به خارج از کشور رفت تا اینکه به طور کامل سلامتی خود را به دست آورد.

اگرچه او تجربه بازی در تئاتر های دانشجویی را دارد اما در دوران شهرت خود بصورت حرفه ای اولین بار آبان سال 96 با نمایش گم و گور بروی صحنه رفت

از بین بازیگران زن، بازی گلشیفته فراهانی و دوست صمیمی اش گواهر خیراندیش و در بین مردان بازی شهرام حقیقت دوست و مرحوم منوچهر نوذری را دوست دارد. رضا صادقی و کرت کوبین آمریکایی خوانندگان مورد علاقه او هستند.

الناز شاکردوست یکی از بازیگران فوتبال دوست است که شدیدا طرفدار پرسپولیس است اما فقط در زمان دربی ها برای استقلالی ها کری خوانی می کند.

خیلی اهل موبایل نیست و به ندرت پاسخ تلفن هایش را می دهد. او در اردیبهشت 1395 خط موبایل خود را به قیمت 240 میلیون تومان به یک تاجر فرش تبریزی فروخت.

فرزاد موتمن (کارگردان): قاطعانه می گویم سینمای ما هنوز از توانایی الناز شاکردوست استفاده نبرده او بسیار مستعد و عاشق کارش است و تسلط و تکنیک فراوانی دارد.

خانم بازیگر تا به حال عمل زیبایی بینی انجام نداده و آنچه از او به عنوان عکس قبلا و بعد از عمل در سال های دور منتشر شده مربوط به گریم فیلم چراغ قرمز است.

الناز شاکردوست اولین جایزه بازیگری را در سال 1394 از جشنواره فیلم فرانسیسکو آمریکا به عنوان بهترین بازیگر زن جشنواره برای بازی در فیلم تابلو گرفت.

برای بار دوم در سال 1394 موفق شد تندیس بهترین بازیگر زن جشن حافظ را بگیرد تا اینکه سال 97 برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول را بدست آورد.

الناز شاکردوست و تحصیل در لندن

خانم شاکردوست سال 1394 برای ادامه تحصیل راهی لندن شد تا اینکه 12 فروردین 1395 بعد از یک سال دوری از وطن به کشور بازگشت.

او می‌گوید: هفته ای سه روز و هر بار یک ساعت به اینستاگرام سرمی زنم. آن هم به خاطر اینست که خودم صفحه ام را اداره می کنم چون یک جور فوبیای تکنولوژی دارم، حس می کنم آدم را از زندگی واقعی دور می کند. شاید مسائلی چون مشکلات اقتصادی دغدغه ام نباشد اما قطعا نسبت به آن بی تفاوت نیستم وقتی می بینم روز به روز همه چیز گرانتر می شود ناراحت می شود. یکی از آرزوهایم اینست که در میدان تجریش راحت و آسوده خاطر قدم بزنم بدون اینکه سنگینی یک نگاه را حس کنم. آرزوهایی دارم که برای بسیاری از آدم ها اتفاقات روزمره زندگیشان است و شاید اصلا به آنها فکر هم نمی کنند.

کارهای سینمایی الناز شاکردوست

● تی تی – 1398

● من می ‌ترسم – 1397

● مطرب – 1397

● شبی که ماه کامل شد – 1397

● سراسر شب – 1396

● خفگی – 1395

● اسب سفید پادشاه – 1393

● مبارک – 1393

● تابو – 1393

● آتیش بازی – 1392

● رسوایی – 1391

● تو و من – 1390

● بوی گندم – 1389

● نقطه بی ‌بازگشت – 1388

● سلام بر عشق – 1388

● شرط اول – 1388

● ناسپاس – 1388

● چراغ قرمز – 1388

● فاصله – 1388

● پوسته – 1387

● حرکت اول – 1387

● دلخون – 1387

● دو خواهر – 1387

● کارناوال مرگ – 1387

● کیش و مات – 1387

● از ما بهتران – 1387

● شیرین – 1387

● باد در علفزار می ‌پیچد – 1386

● در میان ابرها – 1386

● مجنون لیلی – 1386

● بی‌ وفا – 1385

● اتوبوس شب – 1385

● خدا نزدیک است – 1385

● قاعده بازی – 1385

● چند می ‌گیری گریه کنی – 1384

● چه کسی امیر را کشت؟ – 1384

● قتل آنلاین – 1384

● عروس فراری – 1383

● گل یخ – 1383

● مجردها – 1383

● اینجا… آخر دنیا – 1382

[کلیک و کشیدن برای جابجایی]

تئاتر

● گم و گور – 1396

شبکه خانگی

● رالی ایرانی – 1391

● قلب یخی – 1390

● قلب یخی –

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: