روح بلند و ملکوتی فقیه پارسا و پرهیزگار، عالم ربانی "آیت‌الله حاج سید محمود ترابی" امام‌ جمعه سابق دامغان به ملکوت اعلی پیوست. آیت‌الله حاج سید محمود ترابی بیش از 25 سال در سنگر امامت جمعه دیار شهیدپرور دامغان بود.

این عالم ربانی همیشه در تمام صحنه‌ها انقلاب پشتیبان ولایت بود و فرزند عزیزش در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

«آیت‌الله حاج سید محمود ترابی» عالمی پارسا و ربانی و مجاهدی پرتلاش بود که از ابتدای انقلاب برای آرمان‌های آن مبارزه کرد و در صف نخست راهپیمایی‌های اول انقلاب حضور داشت.

در سال 94 همایش تجلیل از نیم‌قرن خدمت خالصانه و صادقانه این عالم ربانی با حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد جامع دامغان برگزار شد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی در این آیین تجلیل از «آیت‌الله حاج سید محمود ترابی» به‌عنوان چهره مردمی و نام‌آشنای دامغان نام برد و گفت: ایشان از خاندانی اهل فضل و فقاهت و در زمره عالمان دینی و وعاظ مشهور با سوابقی طولانی در کسب فیض از محضر اساتید برجسته است.

سوابق طولانی سیاسی و اجتماعی از مبارزه با نظام فاسد طاغوت تا دوران دفاع مقدس، تدریس اخلاق و تفسیر قرآن، تربیت طلاب و دانشجویان بی‌شمار علوم دینی در طول نیم‌قرن گذشته و وحدت‌آفرینی و تعالی دینی و فرهنگی دامغان مرهون خدمات شایان «آیت‌الله حاج سید محمود ترابی» بود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: