زن ۵۰ ساله که پس از قتل همسر سابقش جسد او را مثله کرده بود، پس از پنج سال با گذشت دخترش از قصاص رها شد. قضات بعد از رسیدگی به پرونده از جنبه عمومی جرم، حکم به آزادی او دادند.

رسیدگی به این پرونده از هفتم اردیبهشت سال ۹۶ و با افشای راز جنایتی هولناک در شرق تهران آغاز شد. راننده تاکسی که در تماس با پلیس راز جنایت را فاش کرده بود، در تحقیقات گفت: امروز زنی جوان خودروی من را دربستی کرایه کرد تا بسته‌ای را به حاشیه شهر ببرد. وقتی قصد داشت بسته مشکوک پتوپیچ را داخل ماشین بگذارد، متوجه جسد تکه‌تکه‌شده‌ای در میان پتو شدم.

در ادامه مریم ۴۵ساله دستگیر شد و در تحقیقات به قتل شوهر سابقش به نام اردشیر اعتراف کرد زن همسرکش گفت: همسر سابقم معتاد بود و به دلیل این‌که حاضر به ترک اعتیادش نبود، از او جدا شدم. دخترمان با پدرش زندگی می‌کرد و گاهی برای دیدن او به خانه شوهر سابقم می‌رفتم. امروز وقتی به خانه همسر سابقم رفتم، دخترم نبود. منتظرش ماندم که شوهر سابقم دوباره شروع به بحث کرد. یاد اتفاقات تلخ گذشته افتادم و با قندشکن از پشت‌سر به او حمله کرده و چند ضربه به سرش زدم. بعد هم با چاقو او را کشتم.

بعد جسد را مثله کرده و در میان پتو قرار دادم تا به حاشیه شهر ببرم که راننده تاکسی متوجه شد و دستگیر شدم. متهم و وکیلش مدعی جنون در زمان قتل شده و سلامت روانی زن جوان چهار بار در کمیسیون‌های مختلف بررسی شد که ابتدا کمیسیون‌های سه و پنج‌نفره جنون او را تایید کردند اما کمیسیون‌های هفت و ۹نفره آن را رد نمودند و پرونده برای محاکمه به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در این جلسه دختر قربانی برای مادرش درخواست قصاص کرد و گفت: مادرم بی‌رحمانه پدرم را کشت و نمی‌توانم او را ببخشم.

سپس زن جوان با قبول اتهام قتل همسر سابقش گفت: باور کنید در حالت طبیعی نبودم و کنترل رفتارم را به دلیل عصبانیت ازدست‌دادم و با او درگیر شدم. حتی یادم نمی‌آید چند ضربه به او زدم. قضات بعد از رسیدگی به این پرونده، مریم را به قصاص محکوم کردند.

با گذشت پنج سال از این ماجرا، دختر مقتول از قصاص مادرش گذشت و به این ترتیب این زن از قصاص رها شد و از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت. مریم در این جلسه با ابراز پشیمانی از قتل شوهر سابقش گفت: آن زمان شرایط روحی بدی داشتم. به همین دلیل دست به چنین اشتباهی زدم. نمی‌خواهم درباره گذشته حرفی بزنم یا به آن فکر کنم.  پس از رسیدگی به این پرونده، قضات وارد شور شده و با توجه به این‌که این زن پنج سال در زندان بود، حکم به آزادی او دادند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: