کانال‌های روباز فاضلاب در شهرهای خوزستان همچنان قربانی می‌گیرند. در تازه‌ترین اتفاق، کودک ۲ساله‌ای به نام مروان بر اثر سقوط به کانال روباز در یکی از روستاهای شهرستان کارون جان باخت.

شامگاه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، خانواده کودک ۲ساله‌ای به نام مروان خنفری در روستای قلعه‌‌چنعان شهرستان کارون وقتی متوجه غیبت او شدند جست‌وجو برای پیدا کردن وی را شروع کردند. آنها در ابتدا تصور می‌کردند که مروان برای بازی به داخل کوچه رفته است اما هر چه گشتند اثری از او پیدا نکردند. جست‌وجو برای یافتن کودک گمشده، در نهایت خانواده‌اش را به کانال فاضلاب روستا رساند.

کانالی که مدتی پیش برای دفع فاضلاب تحت عنوان طرح جامع در شرق روستای قلعه‌چنعان حفاری شده اما هنوز تکمیل نشده و مشکلات زیادی را در مسیر تردد اهالی روستا به‌وجود آورده بود. آنها هنگام جست‌‌وجو درکانال فاضلاب با پیکر مروان که به داخل کانال سقوط کرده بود روبه‌رو شدند و وقتی او را بیرون کشیدند که کار از کار گذشته و پسربچه خردسال جانش را از دست داده بود.

کاظم حزباوی، عضو شورای روستای قلعه چنعان درباره جزئیات این حادثه گفت: طبق گفته شاهدان عینی این کودک به‌دنبال برادر بزرگ‌تر خود که برای خرید از منزل خارج شده بود رفته اما در میانه راه در کانال روباز سقوط می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع حادثه ظاهرا کسی در خیابان نبوده است که به کودک کمک کند، افزود: با توجه به اینکه این کودک نتوانسته بود از کانال خارج شود، در فاضلاب خفه شده و جانش را از دست داده بود. پس از آن نیز وقتی مدتی از نبود کودک می‌گذرد، پدر خانواده با پرس و جو و پیگیری متوجه می‌شود که فرزندش در جوی روباز افتاده و خفه شده است.

براساس این گزارش مشکل ساماندهی، درپوش‌گذاری و لایروبی جوی‌ها و کانال‌های آب و فاضلاب سال‌هاست که گریبان کودکان در شهرهای مختلف خوزستان را گرفته است. آذرماه سال گذشته کودک ۱۶ماهه‌ای به نام فارس حیدری، ساکن کوی گل‌دشت اهواز وقتی همراه با پدر و مادرش در خیابان مقابل خانه‌ خود نشسته بود، در لحظه‌ای غفلت، به سمت جوی رو باز رفت و در آن افتاد و جانش را از دست داد. تابستان سال ۱۳۹۹، نیز کودک یک ساله‌ای به نام «صدیقه حیدری» در «کوی سیاحی» اهواز درست همانطور که فارس جان خود را از دست داد، جان باخت.

آن روز برادر ۱۲ ساله صدیقه زمانی که دست کوچک او را در میان گل و‌لای و فاضلاب جوی رو باز مقابل خانه‌شان دید، او را بالا کشید اما صدیقه دیگر نفس نمی‌کشید. پیش از آن هم کودکان دیگری ازجمله دانیال نواصری ۳ساله و محمد صادق زرگانی ۵/۱ساله به سرنوشتی مشابه گرفتار شده و جانشان را از دست داده بودند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: