استاندار فارس گفت: معلم و دبیری نباشد که بدون خانه باشد و در این طرح خانه‌دار نشود و تا تحقق این موضوع در کنار فرهنگیان خواهیم بود.

محمد هادی ایمانیه در «آیین تقدیر از معلمان نمونه استان فارس» با اشاره به نامگذاری روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم اظهار داشت: نامگذاری روزها، معنای ویژه‌ای دارد و شهید استاد مطهری معلمی بود که امام خمینی(ره) در وصف ایشان فرمود که همه مطالب ایشان قابل اعتماد است. 

ایمانیه ضمن تاکید بر معرفی الگوهای موفق از همه حرفه‌ها به خصوص معلمی، اظهار کرد: نخستین معلم بشریت، خداوند متعال و دومین معلم پیامبر گرامی اسلام(ص) است؛ بنابراین مهم‌ترین اثر یک معلم انتقال اخلاق است.

استاندار فارس با اشاره به این موضوع که سخنرانی بدون عمل هنرمندی نیست، گفت: خداوند در بخشی از قرآن کریم به انسان‌ها هشدار می‌دهد که چرا سخنی می‌گویند که اهل عمل به آن نیستند.

نماینده عالی دولت در فارس اضافه کرد: افتخار اول و آخرم معلمی است؛ جوانان از همه حرکات ما الگو می گیرند؛ بنابراین باید احترام به مقام شامخ معلم را به دانش آموزان و جوانان آموزش دهیم چراکه این موضوع در کلام اهل بیت(ع) سفارش شده است و امام حسین (ع) فرمودند هر کس که کلامی به من یاد بدهد همواره مدیون و بنده او هستم.

ایمانیه کمبود الگو را مهم‌ترین معضل بشریت اعلام کرد و بیان داشت: تمام تلاش خود را در معرفی الگوهای برتر کشورمان باید بکار بگیریم و لازمه «الگوسازی» از خودگذشتگی از خود و خانواده است تا بتوانیم نقش الگویی خود را ایفا کنیم؛ بنابراین افراد منفعت طلب هرگز در هیچ مقطع از تاریخ الگوی بشریت نبوده‌اند.

وی ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: همه مسئولین کشور و استان باید خود را مدیون معلمین بدانند؛ بنابراین با ایجاد توافق نامه بین آموزش و پرورش با تمامی سازمان‌های استان، شاهد تسهیل در امور معلمان باشیم.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به اینکه یکی از افتخارات و اقدامات مهم دولت سیزدهم «طرح جهش ملی مسکن» است بر استفاده از این طرح برای فرهنگیان و معلمان تاکید کرد و گفت: معلم و دبیری نباشد که بدون خانه باشد و در این طرح خانه‌دار نشود و تا تحقق این موضوع در کنار فرهنگیان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در فارس «طرح رتبه بندی معلمان» را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: متاسفانه دشمنان این مرز و بوم در هر کار شیرینی، ذائقه ها را تلخ می کنند؛ اکنون که رتبه بندی معلمان بعد از ۱۰ سال به نتیجه رسیده است برخی از افراد با کج سلیقگی این شیرینی را تلخ می‌کنند. 

ایمانیه اضافه کرد: در ارتقا جایگاه رفاهی معلم، گامی جلوتر آمده‌ایم و برای پیشرفت روز افزون باز هم تلاش خواهیم کرد.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: