رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم وارسته، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌‌نیا را به حوزه‌‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‌ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا آورده است: این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که چون چراغی فروزان، الهام‌‌بخش باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور در این پیام ادامه داد: رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‌‌نیا، موجب تأثر گردید. اینجانب این ضایعه را به حوزه‌‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‌ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا از اساتید صاحب‌نام اخلاق در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. وی سپس قریب ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و در کنار تحصیلات حوزوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت، علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره برد. این خطیب برجسته، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: