معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از ایجاد دو هزار و ۱۰۰ مترمربع فضای ورزشی در مدارس کشور در راستای استعدادیابی و هدایت دانش آموزان به سمت ورزش‌های قهرمانی خبر داد.

صادق ستاری‌فرد صبح امروز در آیین نهضت آغاز ایجاد فضاهای درون مدرسه‌ای اظهار داشت: اجرای عملیاتی و مجاهدانه تحقق سند تحول در آموزش‌وپرورش در دست اجرا است که امیدواریم افق روشنی را در آینده نزدیک پیش رو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی و درون مدرسه‌ای در کشور ساخته می‌شود بیان کرد: این فضاهای جدید ورزشی بیشتر   مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: منابع خوبی در حوزه تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی در کشور تأمین‌شده است که در سند تحول دولت این مهم به‌عنوان برنامه راهبردی مدارس در نظر گرفته شده است.

ستاری فرد با تاکید بر اینکه امکانات باید به سمت مدارس سوق داده شود ابراز داشت: ۸۲۹ مجموعه ورزشی آموزش‌وپرورش در کشور تعمیر و بازسازی می‌شود تا ظرفیت‌های ورزشی مدارس حفظ شود.

وی تصریح کرد: ایران قوی، پهلوان و قهرمان‌پروری از مدارس آغاز می‌شود که مجموعه‌های ورزشی مدارس کشور رایگان در اختیار مردم قرار گرفته است تا دانش آموزان و مردم بیشترین بهره را از اماکن ورزشی مدارس ببرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: استعدادیابی و هدایت دانش آموزان به سمت ورزش‌های قهرمانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش است که نهضت ایجاد فضاهای جدید ورزشی در مدارس کشور نشانگر این برنامه مهم است.

ستاری‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: تمام مدارس کشور در برنامه بلند مدت باید به یک مکان ورزشی تجهیز شوند تا حوزه ورزش به معنای واقعی در مدارس نهادینه شود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: