طبق گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون به این سازمان گزارش شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در بیانیه جدید خود هشدار داده است که 200 مورد ابتلا به بیماری "آبله میمون" در هفته‌های اخیر در خارج از کشورهایی که ویروس معمولاً در آن‌ها در گردش است، کشف شده است.

"گاردین" در این باره نوشت, "سیلوی برایاند"، رئیس آمادگی و پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر در سازمان جهانی بهداشت، روز جمعه در یک جلسه توجیهی اذعان کرد: ما نمی‌دانیم که آیا فقط اوج کوه یخ را می‌بینیم یا موارد بیشتری وجود دارد که در جوامع کشف نشده است.

از زمانی که کشور انگلیس برای نخستین بار یک مورد تأیید شده "آبله میمون" را در 7 مه گزارش کرد، نزدیک به 200 مورد به سازمان بهداشت سازمان ملل در کشورهای دور که این ویروس بومی است گزارش شده است.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا تعداد مبتلایان به این بیماری را 219 نفر اعلام کرده است.

به جز موارد بومی که در کشور‌های آفریقایی ثبت شده, موارد ابتلا به "آبله میمون" به طور ناگهانی در بیش از 20 کشور دیگر در سراسر جهان از جمله ایالات متحده، استرالیا، امارات متحده عربی و نزدیک به 12 کشور اتحادیه اروپا شناسایی شده است.

وزارت بهداشت اسپانیا روز جمعه اعلام کرد که تاکنون 98 مورد در این کشور تأیید شده است، در حالی که انگلیس در حال حاضر 90 مورد عفونت تأیید شده را شمارش کرده است.

مقامات بهداشتی پرتغال نیز روز جمعه گفتند که 74 مورد تأیید شده را ثبت کرده‌اند و افزودند که همه موارد در مردان، عمدتاً زیر 40 سال رخ داده است.

"برایاند" به نمایندگان کشورهای عضو حاضر در مجمع جهانی بهداشت در ژنو گفت: ما هنوز در ابتدای این رویداد هستیم. می‌دانیم که در روزهای آینده موارد بیشتری خواهیم داشت.

او خاطرنشان کرد: راه درمان زیادی وجود ندارد، اما برخی از داروهای ضد ویروسی که علیه آبله ساخته شده‌اند، وجود دارد. از جمله داروهایی که اخیراً توسط آژانس دارویی اروپا در برابر آبله تأیید شده است.

طبق گفته مقامات بهداشتی در اروپا واکسن‌های ساخته شده برای آبله نیز حدود 85 درصد در پیشگیری از آبله میمون موثر هستند.

"برایاند" گفت که کارشناسان در تلاش هستند تا مشخص کنند چه چیزی باعث این وضعیت غیرمعمول شده است و گفت که به نظر نمی‌رسد تحقیقات اولیه نشان دهد که ویروسی که باعث "آبله میمون" می‌شود تغییر کرده یا جهش یافته است.

"آبله میمون" مربوط به بیماری آبله است؛ یک بیماری کشنده که در سال 1980 ریشه کن شد, اما آبله میمون شدت کمتری دارد و نسبت مرگ و میر آن 3 الی 6 درصد است. اکثر افراد در عرض سه تا چهار هفته بهبود می‌یابند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: