قیمت مرغ امروز در خرده فروشی‌ها بیش از 42هزار تومان شد. قیمت مرغ باعث هرج و مرج بسیاری در بازار شده است. قیمت مرغ در چند وقت اخیر با روند صعودی مواجه بوده است. قیمت مرغ گویا با هیچ کنترلی مواجه نیست. قیمت مرغ در روزهای آینده در انتظار نظارت بر توزیع مناسب است.

قیمت جدید مرغ مشخص شد (۱۸ خرداد)

در این خبر به بررسی قیمت انواع مرغ در بازار پرداختیم.

قیمت مرغ

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: روزانه ۷هزار تن مرغ در سطح کشور و ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰تن در تهران توزیع می‌شود.

نرخ هر کیلو مرغ در میدان بهمن کمتر از ۴۰هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۴۰ تا ۴۵هزار تومان است.

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: روزانه ۷هزار تن مرغ در سطح کشور و ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰تن در تهران توزیع می‌شود.

به‌گفته او، با توجه به شرایط عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود که دوره گذر برای ایجاد تعادل در بازار طی ۴۵روز تا ۲ماه آینده ادامه یابد.

در این خبر به بررسی قیمت انواع مرغ در بازار پرداختیم.

قیمت مرغ

وی با بیان اینکه نرخ مصوب بیشتر از توان و قدرت خرید مردم است، افزود: همین امر موجب شده نیمی از بار مرغ در میدان بهمن بماند و پیش‌بینی ما این است که نرخ مرغ امروز نیز با کاهش همراه باشد. این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا در نهایت روی یک نرخ ثابت بماند.

اینترنتی نخرید به بازار بیایید

یوسف خانی با بیان اینکه اگر در فروشگاه‌های اینترنتی مرغ موجود نیست دلیل بر کمبود بازار نیست، افزود: با توجه به شرایط مساعد تولید و عدم کمبود در تامین و عرضه مرغ، این محصول در تمام واحدهای صنفی سطح شهر موجود و مقدار آن به حدی زیاد است که روی دست واحدهای صنفی مانده است.

مشکل مرغداران حل شد

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در پایان پیرامون مشکلاتی که مرغداران به دلیل نرخ قبلی مرغ داشتند، تصریح کرد: با نرخ جدید نرخ درب مرغداری ۳۸ هزار تومان است که نرخ ایده آلی برای مرغداران محسوب می‌شود.

وزیر اقتصاد درخصوص تصمیم‌گیری برای نرخ مرغ و تخم‌مرغ و لبنیات توضیحاتی ارائه کرد.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی دولت در حاشیه جلسه دولت و در جمع خبرنگاران درباره هماهنگی‌های صورت‌گرفته برای اجرای بهتر طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها گفت: دولت قبل از اینکه وارد ارز ترجیحی بشود درباره سایر اقلام که ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد، جلسه گذاشت و ابعاد آن را بررسی کرد.

 وی درخصوص نرخ اقلام مرغ و‌ تخم ‌مرغ و‌ لبنیات افزود: در جلسه امروز درباره این موارد تصمیم‌گیری می‌شود.

عدم اعلام قطعی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده های دامی یا عدم حذف آن برای سال ۱۴۰۱ و مشکلات حمل و نقل مرغ از استان های همجوار به استان‌هایی که تولید کمتری در مقایسه با مصرف دارند (مانند استان تهران) و تعطیلی برخی از کشتارگاه ها (با وجود اعلام عدم تعطیلی) باعث گرانی مرغ در برخی از استان ها از جمله شهر تهران شده است.

بر اساس این اطلاعیه، میادین میوه و تره بار برای عرضه گوشت منجمد گوسفندی با قیمت هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان و گوشت منجمد گوساله با قیمت هر کیلوگرم ۹۵ هزار تومان آمادگی دارند و به محض تحویل آن از سوی مبادی مربوطه نسبت به توزیع آن بین شهروندان اقدام می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ضمن اعلام دلایل گرانی گوشت مرغ در تهران گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این امر است.

حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده در سطح کشور بین ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان است، گفت: افزایش هزینه مولفه های تولید قیمت تمام شده را بالا برده و بسیاری از تولیدکنندگان یا قادر به خرید نهاده های دامی مورد نیاز خود نبوده اند یا خریده اند و هنوز بارگیری انجام نشده است.

وی اضافه کرد: قیمت مولفه های تولید از جمله واکسن و دارو و جوجه یکروزه گوشتی و حمل و نقل در هفته های اخیر افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون قیمت تمام شده تولید مرغ برای تولیدکنندگان بیش از ۲۱ هزار تومان است.

اسدالله نژاد تصریح کرد: به دلیل اینکه تولیدکنندگان مرغ را با قیمت ۱۹ هزار و ۷۰۰ تا ۲۱ هزار تومان عرضه می کنند قیمت برای مصرف کننده نهایی نیز باید حدود ۳۱ هزار تومان باشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در تهران تا حدود ۴۰ هزار تومان گفت: عدم نظارت و افزایش تقاضا از جمله مهم ترین دلایل این مساله است ضمن اینکه در ایام تعطیلات قرار داریم و در این ایام معمولا حمل و نقل با مشکلاتی مواجه می شود

قیمت ۳۷ هزار تومانی مرغ در تهران

بنابر این گزارش وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ را ۳۱ هزار تومان اعلام کرده است اما مشاهدات میدانی نشان می دهد که این محصول در شهر تهران ۳۷ هزار تومان است اما قیمت این محصول در استان های دیگری مانند شهرکرد و کوهرنگ ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

یکی از فروشندگان این محصول در کوهرنگ در این ارتباط می گوید: حدود ۴ ماه است که قیمت مرغ ثابت است و به قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اما در این ارتباط در پاسخ به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: حداکثر قیمت مرغ در استان‌های مختلف کشور ۳۱ هزار تومان است و این محصول در برخی از استان‌های کشور  به قیمت کمتری نیز فروخته می‌شود.

وی افزود: این نرخ با در نظر گرفتن سود متعارف برای تولید کننده و توزیع کننده است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی بر این قیمت‌ها نظارت دارد.

 معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از ابتدای قبول مسئولیت بازار محصولات کشاورزی بر اساس قانون انتزاغ، ۳۶۷ هزار بازرسی و نظارت بر واحد های صنفی داشته ایم که کمتر از ۱۰ درصد آنها منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی در تعطیلات نوروزی تعطیل نیست و به صورت شبانه روزی بر بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی نظارت دارد؛ در بازار مرغ و تخم مرغ نیز با وجود مشکلاتی که برای حمل و نقل وجود داشت نیاز استان های مختلف تامین و کمبود های مقطعی از استان های همجوار تامین شد.

عسکرزاده گفت: گزارش از گران فروشی مرغ در بازار نداشتیم و تنها در مواردی شاهد گران فروشی مرغ های بسته بندی شده بودیم که با واحدهای متخلف نیز برخورد صورت گرفت.


 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: