تکلیف قطعی ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن که بیشترین تعداد آن مربوط به استان تهران است، تا پایان خرداد با بررسی شرط سابقه سکونت اعلام خواهد شد.

طبق اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، طرح نهضت ملی مسکن هم‌اکنون مراحل پالایش نهایی خود را می‌گذراند و مقرر است تا پالایش شرط چهارم که شامل «سابقه سکونت» است، در پایان خرداد توسط ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها و شهر‌های جدید نهایی و به معاونت مسکن و ساختمان اعلام شود تا متقاضیان واجد شرایط ضمن افتتاح حساب، واریز وجوه اولیه و سایر شرایط به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن معرفی شوند.

۳ میلیون ۳۶۰ هزار نفر در حال پالایش نهایی حضور در طرح مسکن حمایتی هستند

در مجموع در طرح نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۶۶ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۱۵۳ نفر حائز شرایط اولیه (فرم ج سبز، نداشتن سابقه مالکیت و عدم استفاده از تسهیلات دولتی) شدند.

در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۸۷۲ هزار و ۵۵۲ واحد مسکونی آغاز شده که این تعداد واحد شامل طرح‌های حمایتی شهری و روستایی است. در عین‌حال زمین با کاربری مسکونی برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد تامین شده است.

آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده و در این راه باید سایر دستگاه‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: