کابران شبکه اجتماعی در به‌روزرسانی جدید واتس اپ می‌توانند عکس پروفایل و ساعت آخرین بازدید خود را از بعضی از مخاطبین خود مخفی کنند.

در به‌روزرسانی جدید واتس اپ کاربر می‌تواند تصویر پروفایل و آخرین بازدید خود را از شماری از مخاطبان پنهان کنید. واتس اپ همچنین میزبان قابلیت‌های جدیدی در تماس‌‌های گروهی شده است.

زومیت گزارش داد، واتس اپ سال گذشته اعلام کرد روی تنظیمات جدیدی برای بخش حریم خصوصی کار می‌کند که امکان مخفی کردن عکس پروفایل، آخرین بازدید و اطلاعات بخش About را از مخاطبینی خاص فراهم می‌کند.

این تغییرات جدید در قالب نسخه‌ی بتای واتس اپ ارائه شدند و دردسترس افراد زیادی قرار نگرفتند. آن‌طور که GSMArena می‌نویسد، قابلیت‌های جدید واتس اپ که متمرکز بر حفظ حریم خصوصی هستند به‌صورت گسترده دردسترس کاربران اندروید و iOS قرار گرفته‌اند.

تا پیش از انتشار به‌روزرسانی جدید به سه گزینه‌ی Everyone (همه)، My Contacts (مخاطبان من) و Nobody (هیچ‌کس) در تنظیمات حریم خصوصی تصویر پروفایل و آخرین بازدید دسترسی داشتید.

از این‌ پس گزینه‌ی My Contacts Except (مخاطبان من به جز) را نیز مشاهده خواهید کرد. این گزینه‌ی جدید در تنظیمات بخش Status هم قابل‌رویت است.

جزئیاتی از تنظیمات جدید واتس‌ اپ

تنظیمات جدید واتس اپ به شما امکان می‌دهد تصویر پروفایل، آخرین بازدید و اطلاعات بخش About را از برخی مخاطبان خود پنهان کنید.

فراموش نکنید که اگر آخرین بازدید خود را از بقیه پنهان کنید، شما نیز نخواهید توانست آخرین بازدید آن‌ها را ببینید. این موضوع درباره‌ی تیک آبی Read Receipt (خوانده شدن پیام توسط طرف مقابل) نیز صدق می‌کند. البته حتی در صورت غیرفعال کردن Read Receipt، این قابلیت در گروه‌های چت فعال می‌ماند.

برای دسترسی به گزینه‌های جدید حریم خصوصی واتس اپ می‌توانید در اپلیکیشن اندروید و iOS به مسیر Settings > Account > Privacy مراجعه کنید.

واتس اپ افزون‌بر گزینه‌های جدید یک‌سری تغییرات نیز برای تماس‌های گروهی معرفی کرده است. کاربران از این‌ پس می‌توانند در تماس‌های گروهی صدای بقیه را قطع کنند یا اینکه به افرادی خاص پیام دهند. همچنین اگر فردی به تماس گروهی ملحق شود، نوتیفیکیشنی مشاهده خواهید کرد.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: