رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری هکر ۱۵ ساله اکانت شاد معلمان و مدیران مدارس در قم خبر داد. 

سرهنگ علی موالی با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه تعدادی از معلمان و مدیران مدارس به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه پیام هایی از شماره های ناشناس با عناوین «شاد مدیران مدارس» ، «اینترنت دانش آموزی» و «اهدای ۱۲ گیگ اینترنت رایگان» برای آنها ارسال و در ادامه با استفاده از ترفندهای متقلبانه منجر به هک شدن حساب کاربری شبکه شاد آن ها شده است، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی صورت گرفته مشخص شد بدافزار یکسان بر روی گوشی افراد نصب شده و متهم از این طریق به پیامک ها دسترسی پیدا کرده است.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با اقدامات تخصصی کارشناسان مشخصات یک محصل ۱۵ ساله به دست آمد و طی تعامل با حراست آموزش و پرورش و هماهنگی با مقام قضائی استان نامبرده همراه پدرش در پلیس فتا استان قم حاضر و اظهارات وی اخذ شد.

وی ادامه داد: متهم به اسم پشتیبانی شاد، فایل بدافزار را با متن "این فایل از طرف تیم فنی پشتیبان شاد برای مدیران زحمتکش فراهم گردیده است لطفاً شاد را بروزرسانی کنید" را ارسال کرده و سپس با دسترسی به پیامک های قربانیان اقدام به لاگین به اکانت شاد آنها نموده و در ادامه مدیریت کانال های اطلاع رسانی مدارس را در دست گرفته و اقدام به تغییر نام و محتوای کانال به کانال های موزیک و فان کرده که در نهایت کانال را در قبال شارژ همراه اول بفروش می‌رسانده است.

موالی افزود: سپس همدست ۱۶ ساله وی نیز در این پلیس حاضر شده و طی تحقیقات عنوان داشت خطوط مدیران مدارس را از طریق جستجو در بین گروه های آموزشی بدست آورده و در اختیار دوست خود قرار می‌داده است.

وی از ارسال این پرونده به مرجع قضائی استان خبر داد و گفت: با همکاری فاوا استان و هماهنگی معاون دادستان شهرستان قم، از طریق پیامک به خطوط بدست آمده اطلاع‌رسانی شد تا در صورت تمایل نسبت به طرح شکایت اقدام نمایند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: