مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با بیان اینکه سه دهک اول درآمدی هیچ آوردهای در نهضت ملی مسکن ندارند، گفت: آورده سایر دهک ها ۳۵۰ میلیون تومان است.

پروانه اصلانی با یادآوری اینکه قبل از اجرای طرح نهضت ملی مسکن سایر طرح‌های حمایتی یک الگو را دنبال می‌کرد و همه اقشار جامعه در همه دهک‌ها یک جور و با یک حمایت دیده می‌شدند، اظهار کرد: در صورتیکه در طرح نهضت ملی مسکن تفاوت بین دهک‌های مختلف درآمدی دیده شده است. این تفاوت‌ها از نظر سقف تسهیلات، آورده و نرخ سود تسهیلات و از نظر کمک‌های بلاعوضی است که به متقاضیان می‌شود و اینها همه قانونی شده است.

 وی ادامه داد: برای دهک‌های یک تا سه (اقشار کم‌درآمدی) فرآیندهایی دیده شده است. نخست آنکه با تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کردیم دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی به کمک وزارت راه و شهرسازی برای کمک به احداث مسکن اقشار کم‌درآمدی آمدند. به عنوان نمونه قرارگاه امام حسن مجتبی، بنیاد مستضعفان در این طرح حضور دارند. بدین معنا آنها واحدهای مسکونی را می‌سازند تا به این طریق به آورده متقاضیان کمک کنند.

اصلانی افزود: در شورای عالی مسکن مصوب شد تا برای دهک‌های یک تا سه که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اساسا در آورده نیاورند و با حمایت هایی که در خصوص آن اقشار در وزارت راه و شهرسازی در خصوص آماده سازی زمین انجام می‌شود،  کار احداث سرعت بگیرد.  همچنین در خصوص تسهیلات این اقشار نیز مصوب کردیم که در ابتدای انجام کار ۲۰ درصد تسهیلات بانکی پرداخت شود.

وی گفت: برای سایر حمایت‌ها برای دهک‌های پایین درآمدی، وزارت راه و شهرسازی کمک‌های بلاعوض در صندوق ملی مسکن برای این دهک‌ها و سایر دهک‌ها دیده است. زیرا هم اکنون تا دهک‌های پنجم و ششم نیازمند حمایت هستن

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در خصوص روند احداث طرح نهضت ملی مسکن و شرایط اجرای واحدهای این اقشار اعلام کرد: روال به این ترتیب است که دهک‌های اول تا سوم درآمدی در طرح نهضت ملی مسکن آورده اولیه را پرداخت نمی‌کنند و بقیه مردم باید ۴۰  میلیون آورده داشته باشند و در طول دوره ساخت که بین ۲ تا ۳ سال است متقاضیان باید آورده خود را تکمیل کنن

اصلانی تاکید کرد: هر چه قیمت تمام شده باشد منهای تسهیلات باید از محل آورده متقاضیان تامین شود که می تواند بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در طی سه سال دوره ساخت توسط متقاضیان تامین شود. نمی‌توان در حال حاضر پیش‌بینی کرد که قیمت تمام شده مسکن دقیقا به چه میزان می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ابهامی در خصوص قیمت تمام شده و آورده متقاضیان وجود ندارد گفت: هم اکنون آورده متقاضیان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بوده است و در ابتدای اجرای طرح در سال گذشته قیمت تمام شده طرح نهضت ملی مسکن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان برآورده شده بود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۵۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: