طبق گزارش‌ها، آدرس‌های کوچک، آنهایی که حاوی ۰٫۱ بیت کوین یا بیشتر هستند، به انباشت این ارز دیجیتال با نرخ فزاینده‌ای ادامه می‌دهند. به گفته کریستین آندر، بنیان‌گذار صرافی سوئدی BT.CX، این اتفاق برای اکوسیستمی که از پایه در حال رشد است، خوب است.

وی اظهار داشت که در طول ۱۰ روز گذشته و از زمان افت بازار، بیش از ۱۳ هزار هول کوینر (wholecoiners- آدرس کوچک) که دارای حداقل یک بیت کوین هستند، به شبکه پیوسته‌اند. با قیمت تقریبی ۲۰ هزار دلار به ازای هر بیت‌ کوین، افزایش شدید تعداد هول کوینرها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در حال خرید بیت کوین با همان سرعتی که درآمدشان اجازه می‌دهد، هستند. تعداد آدرس‌هایی که ۰٫۱ بیت کوین (۲ هزار دلار) یا بیشتر را می‌خرند، نیز در ۱۰ روز گذشته یک حرکت صعودی را آغاز کرده است. در مقابل، تعداد کیف پول‌های حاوی بیش از ۱۰۰ بیت کوین در مدت مشابه ۱۳۶ مورد کاهش یافته است.

زمانی که ساتوشی ناکاموتو اولین بیت کوین را در ۹ ژانویه ۲۰۰۹ استخراج کرد، شاخص جینی (Gini) برابر با ۱ بود، یعنی نابرابری درآمد در شبکه بالاترین میزانی بود که تا به حال بوده است. شاخص جینی که توسط آماردان کورادو جینی ایجاد شده است، نشان‌دهنده نابرابری درآمد یا نابرابری ثروت در یک گروه اجتماعی است. به محض این‌که هال فینی شروع به استخراج و دریافت بیت کوین کرد، شاخص جینی کمتر از ۱ شد و از آن زمان روند کاهشی داشته است، که نشان می‌دهد توزیع ثروت در شبکه بیت کوین عادلانه‌تر و منصفانه‌تر شده است.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: