بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، تا اوایل هفته آینده، استقرار هوای گرم و روند تدریجی افزایش دما در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی طی سه روز آینده در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات عصر و اوایل شب افزایش ابر رگبار پراکنده و رعد و برق گاهی وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و در سایر نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

از امروز تا شنبه در برخی نواحی شمال شرق، شرق و مرکز وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک و از عصر چهارشنبه تا جمعه در بخش‌هایی از شرق به ویژه زابل توفان شن و گرد و خاک کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی انتظار می‌رود.

همچنین طی سه روز آینده با انتقال گردوخاک از عراق به نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور، این نواحی غبارآلود خواهد بود.

این شرایط جمعه و شنبه برای نواحی شمال غرب دور از انتظار نیست و طی این مدت برای بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب افزایش سرعت باد و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

همچنین از امروز تا اوایل هفته آینده در غالب نقاط کشور ماندگاری هوای گرم پیش بینی می‌شود، پنج روز آینده نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، نیمه شرقی دریای عمان مواج خواهد بود و همچنین از فردا تا شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: