معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوا بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد در تهران طی روز یکشنبه تا سه شنبه (۱۲ تا ۱۴ تیرماه)خبر داد.

به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی، دمای زمین هر روز در حال افزایش است. این افزایش دما در مناطقی همچون ایران که در ناحیه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد بیشتر اتفاق می‌افتد و آثار فراوانی را نیز بر محیط زیست می‌گذارد.

تهران که پایتخت ایران است نیز از موضوع افزایش دما مستثنی نیست. سازمان هواشناسی نیز چندی پیش برای هفته جاری در تهران افزایش دما تا ۴۱ درجه را پیش‌بینی کرد. به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران نیز جدیدترین خروجی‌های مدل‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که متوسط بارش سه ماه آینده استان تهران کمتر از نرمال باشد این در حالیست که متوسط دما طی سه ماه آینده حدود ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بیشتر از نرمال برآورد شده است.

مازیار غلامی با بیان اینکه تهران طی روزهای آتی آسمانی صاف و کمی ابری خواهد داشت، اظهار کرد:طی روزهای چهارشنبه، شنبه و یکشنبه،(۱۲،۱۱،۸ تیرماه) در بیشتر ساعات همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتاَ شدید تا شدید و در مناطق مستعد با خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران، این شرایط جوی به طور عمده در در نیمه غربی و جنوبی درساعات عصر و شب مورد انتظار است.

غلامی در پایان شرح داد: هوای گرم تا روز یکشنبه ماندگار است اما از یکشنبه روند افزایشی دما بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد در استان تهران و کاهش تدریجی دما بین ۲تا ۴ درجه در شهر تهران طی خواهد شد.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: