آقای علی بیت اللهی گفت: زلزله ۶.۱ ریشتری در بندر کنگ در استان هرمزگان به دلیل نامناسب بودن وضعیت واحد‌های مسکونی در این استان باعث وارد شدن خسارت بسیار زیادی به واحد‌های مسکونی در شهر‌های مختلف شده است، اما به نظر می‌رسد که با توجه به آنکه چندین پس لرزه رخ داده بعید است که زلزله با قدرت بیشتری رخ دهد.

به گفته رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هیچ نگرانی مبنی بر وقوع سونامی در این منطقه وجود ندارد، چراکه به دلیل کم عمق بودن آب سطح دریا و اینکه جابه جایی قائم در کف دریا نداریم و زلزله در خشکی رخ داده وقوع سونامی در این منطقه ۱۰۰ درصد منتفی است.

تعداد کل واحد‌های مسکونی خسارت دیده بیش از ۲۷۰ واحد برآورد شده است. همچنین تعداد آبادی‌های خسارت دیده در زلزله ۶.۱ بندر خمیر استان هرمزگان بیش از ۴۵ آبادی برآورد شده است که با توجه به نسبت جمعیت به واحد مسکونی به نظر می‌رسد ۹۹۷ نفر در واحد‌های روستایی ساکن باشند.

 امروز ۱۱ تیر اولین زلزله در بندر خمیر در ساعت ۲ و ۲ دقیقه در عمق ۱۰ کیلومتری و دومین زلزله در بندر کنگ با بزرگی ۵.۹ در ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه در عمق ۲۸ کیلومتری و سومین زمین‌لرزه با بزرگی در بندر خمیر در ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه در عمق ۲۶ کیلومتری رخ داد.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: