وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال افزایش پیدا کرده است. ابلاغیه جدید بانک مرکزی به بانک‌های مهر و رسالت نشان می‌دهد، وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی نسبت به پارسال پنج برابر شده و سقف تسهیلات قرض الحسنه رشد چهار برابری خواهد داشت. برای دریافت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه به جز بانک‌های رسالت و مهر نباید روی بانک‌های دیگر حساب باز کنیم. مدت بازپرداخت وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی درقیاس با پارسال از ۶۰ به ۸۶ ماه رسیده است و دریافت کنندگان وام فوری قرض الحسنه هم به‌جای ۳۶ ماه حالا ۶۰ ماه برای تسویه حساب مهلت دارند.

منابع تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی قرار است از طریق صندوق ملی مسکن تامین شود که شاید تا یک ماه و نیم دیگر مقداری منابع در این صندوق تجمیع و پرداخت وام صورت گیرد.

آنطور که از شواهد و قرائن برمی‌آید مسئولان سازمان برنامه و بودجه، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون  تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد را منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن کرده‌اند.

صندوق ملی مسکن بعد از تصویب قانون جهش تولید و تامین مسکن در مردادماه سال گذشته ایجاد شده که قرار بود منابع آن از راه‌هایی همچون مالیات‌های حوزه مسکن و ساختمان تامین شود. چند روز قبل رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که منابع خوبی به صندوق ملی مسکن تزریق شده است. اما ظاهرا به دلیل عدم توفیق در اجرای مالیات خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس رقم قابل توجهی در این صندوق وجود ندارد.

آخرین پیگیری‌ها از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی که آبان ماه سال گذشته با حضور رییس‌جمهور در شورای عالی مسکن به تصویب رسیده حاکی از آن است که پرداخت این وام منوط به تجمیع اعتبارات در صندوق ملی مسکن شده که فعلا موجودی آن کافی نیست. گفته می‌شود ممکن است تا حدود ۴۵ روز دیگر مقداری اعتبار به این صندوق تزریق و پرداخت وام مسکن روستایی آغاز شود.

این در حالی است که ۲۴ خردادماه، رییس بنیاد مسکن از دستور رییس‌جمهور برای پرداخت وام مسکن روستایی و موافقت سازمان برنامه با این دستور خبر داده بود؛ قولی که هنوز محقق نشده است.

دومین فهرست از متقاضیان تایید شده دریافت وام ودیعه مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی به شبکه بانکی تحویل شد.

تاکنون حدود ۲۰۰هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه ثبت نام کرده‌اند و پالیش متقاضیان درحال انجام است. کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند و برای همین تاکید شده است که مستاجران مشمول شرایط در سامانه ثبت نام کنند.

سهمیه وام اجاره امسال ۴ برابر سال پیش و به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان است که فقط به مستاجرانی که قرارداد آنها در سال ۱۴۰۱ منعقد شده است داده می‌شود. همچنین، تمام قراردادهای اجاره باید دارای کد رهگیری باشند در غیر این صورت از سوی سامانه رد خواهند شد.

علاوه بر این متقاضیانی که داوطلب دریافت وام ودیعه مسکن هستند و ثبت‌نام را انجام داده‌اند اما هنوز پیامکی دریافت نکرده‌اند به سامانه طرح‌های حمایتی وزارت راه مراجعه کرده و در بخش «مشاهده درخواست» با ثبت کدملی، وضعیت خود را استعلام کنند.

در هفته گذشته آخرین دستورالعمل پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران مشمول دریافت این تسهیلات تدوین و سهمیه هر بانک عامل نیز پرداخت شد.

امسال به مستأجران تهرانی ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۷۰ و سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ ساله اعطا می‌شود.

اکنون سامانه وزارت راه و شهرسازی متقاضیان مشمول دریافت این وام را شناسایی و دومین فهرست از مستاجران تایید شده را به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

تفاوت مهم منابع وام اجاره در سال گذشته و امسال

بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار، ۴۰ هزار میلیارد عدد تخصیص داده شده برای پرداخت وام اجاره مستاجران است؛ سال گذشته این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بود اما فقط ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شد.

دلیل اینکه وام‌ ودیعه در سال گذشته به‌طور کامل اختصاص نیافت نیز این بود که فقط از منابع بانک‌ها بود، اما امسال با تدبیر دولت این رقم از سرفصل اعتبارات حوزه مسکن تامین شده است و به همین دلیل بانک‌ها مقاومتی در پرداخت آن نخواهند داشت.

ثبت نام وام‌ ودیعه مسکن روز پنجشنبه دوازدهم خردادماه از طریق ثبت درخواست در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی http://saman.mrud.ir شروع شد و هم چنان ادامه دارد.

امسال همچنین محدودیت زمانی در پرداخت وام ودیعه نیست و در صورت دوام اعتبارات تا پایان سال امکان پرداخت وام وجود دارد.

رییس جمهور بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف ۱۵ روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» تهیه کند که بر اساس آن زوجین بدانند ظرف چه مدتی وام‌شان پرداخت می‌شود.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در جشن وصال (آیین گرامیداشت هفته ازدواج) در تالار وحدت به تبیین وظایف و اقدامات دولت برای تسهیل امر ازدواج پرداخت و گفت: دولت به عنوان کارگزار نظام اسلامی خود را موظف به حمایت از امر ازدواج می‌داند.

آیت‌الله رئیسی یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج آسان را پرهیز از تشریفات زاید عنوان کرد و گفت: علاوه بر مهریه‌های گزاف، تشریفات زاید هم مانع از ازدواج آسان می‌شود.

رئیس جمهور در همین راستا به دبیر شورای عالی جوانان ماموریت داد ظرف ۱۵ روز آیین‌نامه‌ای را برای برگزاری مراسم‌ ازدواج در مراکز فرهنگی و تفریحی دولتی در سراسر کشور تهیه و ابلاغ کند.

رئیسی تسریع در پرداخت تسهیلات بانکی برای ازدواج را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تسهیلات اگر به موقع در اختیار دختر و پسری که می‌خواهند ازدواج کنند قرار نگیرد یا به سختی به آنها پرداخت شود موجب تضییق است؛ قبلا هم گفته‌ام تسهیلات باید تسهیلات باشد، نه تضییقات. بانک‌ ها نباید در این زمینه خلاف مصوبات عمل کنند.

رئیس جمهور بر همین اساس بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف ۱۵ روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» تهیه کند که بر اساس آن زوجین بدانند ظرف چه مدتی وام‌شان پرداخت می‌شود.

آیت‌الله رئیسی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را نیز مامور نظارت بر روند پرداخت تسهیلات ازدواج کرد و متذکر شد اگر بانکی در پرداخت تسهیلات مرتکب تخلف شد حتما با آن برخورد قاطع شود.

رئیس جمهور به مشکل زوجین جوان برای تامین مسکن اشاره کرد و از وزارت راه و شهرسازی خواست که زوجین جوان را در اولویت واگذاری مسکن قرار دهد.

رئیسی با تاکید بر ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال به عنوان نیاز کشور تصریح کرد: دولت برای ساخت مسکن، زمین تهیه می‌کند و وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در این کار می‌تواند در قالب تعاونی با در اختیار قرار دادن زمین و پرداخت تسهیلات و امکانات، از خودِ جوانان هم در ساخت مسکن کمک بگیرد.

رئیس جمهور اشتغال را هم از موضوعات مهم در تسهیل در امر ازدواج برشمرد و گفت: آمار اشتغال بهتر از گذشته شده و با فروکش کردن کرونا وضعیت کسب و کار و تولید رو به پیشرفت است که می‌تواند دغدغه جوانان به ویژه قشر تحصیلکرده را تا حدود زیادی برطرف کند.

در این مراسم که معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر ورزش و جوانان نیز حضور داشتند، وحید یامین‌پور دبیر شورای عالی جوانان به ارائه گزارشی درباره اقدامات این شورا و معاونت جوانان وزارت ورزش برای تسهیل امر ازدواج پرداخت و از افزایش ۲۵ هزار موردی میزان ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

جشن وصال با شعار «ازدواج آسان و آسمانی» از امروز دهم تیر تا شانزدهم تیر ماه همزمان با هفته ازدواج در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی، سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن را برای مشمولان در تهران ۱۰۰۰ میلیون ریال، کلانشهر ها ۷۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۴۰۰ میلیون ریال ابلاغ کرد.

پس از بررسی شیوه نامه‌ مسئولان وزارت راه و شهرسازی درقبال متقاضیان واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن در بانک مرکزی که روز گذشته انجام شد دستورالعمل پرداخت این وام برای مستاجران عصر دیروز به شبکه بانکی ابلاغ شد.

بانک مرکزی ضمن ابلاغ دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ از محل منابع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن، اعلام کرد: به استناد ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن مصوب ۳۰ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و مصوبات مورخ ۱۴۰۱/۳/۳ و ۱۴۰۱/۳/۳۱ شورای پول و اعتبار و در راستای حمایت از مستأجرین کم درآمد، دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک ودیعه مسکن که از این پس به اختصار "دستورالعمل" نامیده می‌شود، به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

ماده۱- متقاضیان مشمول این دستورالعمل از سوی وزارت راه و شهرسازی و بر اساس ضوابط موضوعه، در چارچوب سهمیه‌های تعیین شده از طریق سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir به بانک های عامل معرفی می شوند.

ماده۲- سقف تسهیلات اعطایی مشمولان موضوع این دستورالعمل، حسب درخواست متقاضی و ضوابط اعطای تسهیلات بانکی در مناطق شهری کشور، به شرح جدول زیر است:

‌تبصره: مبالغ در نظر گرفته شده برای تسهیلات موضوع این ماده، پس از اخذ مدارک و مستندات مورد نیاز و استعلامات صورت گرفته از سوی بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی و بر اساس توافق متقاضی و بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی می تواند به مبالغ کمتر از سقف های تعیین شده تقلیل یابد. در این صورت متقاضی موظف است نسبت به اصلاح سقف تسهیلات درخواستی در سامانه اقدام نماید.

ماده۳- بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی موظف است قبل از پرداخت تسهیلات نسبت به اخذ استعلام از سامانه سمات بانک مرکزی بابت عدم دارا بودن تسهیلات جاری در بخش مسکن شامل تسهیلات ساخت، خرید، جعاله و ودیعه مسکن برای متقاضی و همسر ایشان اقدام و درصورت مثبت بودن این استعلام نسبت به رد درخواست متقاضی در سامانه با ذکر دلیل اقدام نماید.

ماده۴- تسهیلات موضوع این دستورالعمل در قالب عقد مرابحه خرید کالا و خدمات توسط بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی به مستأجر پرداخت می‌شود.

ماده۵- تسهیلات مزبور با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار و بازپرداخت حداکثر ۵ سال قابل اعطا می‌باشد.

ماده۶- وثایق مربوط به تسهیلات موضوع این دستورالعمل مطابق با دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد ابلاغی طی بخشنامه شماره ۰۱/۲۴۷۹۲ مورخ ۱۴۰۱/۲/۴مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی می‌باشد.

ماده۷- شرایط متقاضیان دریافت تسهیلات موضوع این دستورالعمل به شرح ذیل می‌باشد:

۷-۱- متقاضیان می‌بایست دارای اجاره ­نامه رسمی یا اجاره­ نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، از تاریخ ۱۴۰۱/۱/۱به بعد باشند. متقاضی موظف است اطلاعات سکونت و مالکیت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نماید.

تبصره: بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی مکلف است نسبت به مطابقت کد رهگیری و شهر مندرج در سامانه با اجاره نامه دریافتی اقدام نماید.

۲-۷ -کلیه متقاضیان و همسر ایشان متعهد هستند که در زمان ثبت­ نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی باشند. چنانچه در هر زمان سابقه مالکیت ایشان محرز شود، از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف شده و در صورت اخذ آن تسهیلات، متعهد به استرداد کلیه تسهیلات دریافتی و جبران خسارات و جرایم مربوطه خواهند بود.

۳-۷ - متقاضی می بایست متاهل باشد، چنانچه متقاضی مجرد باشد در خصوص زنان بایستی بالای ۳۵ سال سن و در خصوص مردان بالای ۴۵ سال سن داشته باشند.

۷-۴- متقاضیانی که در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ از تسهیلات کمک ودیعه مسکن موضوع مصوبات ستاد ملی کرونا استفاده نموده اند در سال ۱۴۰۱ امکان استفاده از این تسهیلات را ندارند.

ماده۸- چنانچه متقاضی تا حداکثر ۱۵ روزکاری از تاریخ معرفی به شعب، نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنین اقدام نکند، بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی مکلف است نسبت به رد درخواست متقاضی در سامانه اقدام نماید.

ماده ۹- چنانچه بانک/موسسه اعتباری غیر بانکی نسبت به اعطای تسهیلات موضوع این دستورالعمل به متقاضیان بدون داشتن توجیه بانکی در سقف سهمیه ابلاغی اقدام ننماید، مشمول جریمه مالیاتی مندرج در تبصره (۵) ذیل ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن می‌شود.

تبصره: بانک‌های عامل موظفند تا زمان تکمیل سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۱ فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان را ادامه دهند.

گفتنی است، بانک مرکزی پیش از این در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به شبکه بانکی ابلاغ کرده بود.

بانک مهر ایران به افراد واجد شرایطی که برای خرید کالا به تسهیلات احتیاج دارند، وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد.. این وام قرض الحسنه بوده و تنها به آن ۴ درصد کارمزد سالیانه تعلق می‌گیرد.

به گزارش بانک اول بانک مهر ایران به افراد واجد شرایطی که برای خرید کالا به تسهیلات احتیاج دارند، وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی می‌پردازد. این وام در قالب طرح «کالا کارت» پرداخت می‌شود.افرادی که خواهان وام ۱۰۰ میلیون تومانی از بانک مهر ایران هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این وام قرض الحسنه بوده و تنها به آن ۴ درصد کارمزد سالیانه تعلق می‌گیرد. مدت زمان بازپرداخت وام به انتخاب دریافت کننده آن تعیین خواهد شد و حداکثر هم به ۲۴ ماه می‌رسد. مشتریانی که این تسهیلات بانک مهر ایران را دریافت می‌کنند فقط امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد این مجموعه را خواهند داشت.

اقساط این مبلغ وام قرض الحسنه ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۹۲ هزار تومان است. کل سود این تسهیلات هم ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان و مجموع رقم وام و سود آن هم ۱۰۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۱۳ تومان خواهد بود.

ثبت نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن از صبح امروز آغاز شد، اما این مرحله از ثبت نام چه تفاوتی با دو سال پیش دارد؟

ثبت نام سومین مرحله وام ودیعه مسکن از صبح امروز آغاز شد، اما امسال بر خلاف دو سال گذشته، تفاوت‌هایی را داشت.

امسال سقف اعتباراتی که برای پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده، ۴۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان است. همچنین متقاضیانی که پارسال وام دریافت کرده اند، امسال می‌توانند مابه التفاوت آن را دریافت کنند؛ البته به این شرط است که منابع مالی در نظر گرفته شده، کافی باشد.

دیروز خانم پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: اولویت ما پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیانی است که در دو سال گذشته تسهیلات دریافت نکرده باشند.

متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن، امسال با ورود به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن، در هنگام ثبت نام متوجه می‌شوند که در ابتدا باید اطلاعات خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند و در صورتی که پیش از این ثبت نام نکرده باشند، امکان ورود به سامانه را نخواهند داشت.

به گفته آقای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، نظارت بر ثبت نام متقاضیان تشدید خواهد شد و امکان ثبت نام بدون کد رهگیری و اجاره نامه وجود نخواهد داشت.

از دو سال گذشته، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آغاز شده و امسال هم طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، برای تهران ۱۰۰ میلیون، برای سایر کلانشهر‌ها ۷۰ میلیون و برای شهر‌های کوچک ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

آغاز پرداخت وام فوری ۱۰۰ میلیونی ودیعه مسکن از این تاریخ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آغاز پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن از هفته آینده خبر داد.

 خلیل محبت‌خواه با بیان "متاسفانه متولی برای پیگیری و اجرای قانون افزایش اجاره‌بها در کشور وجود ندارد" اظهار کرد: مشخص نیست که متولی مقابله با افزایش غیر متعارف اجاره بها توسط چه نهادی است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه قانون افزایش اجاره بها در سال جاری ۲۵ درصد تعیین شد و دریافت بیش از این مقدار توسط مالکان جرم محسوب می شود.

وی با اعلام این‌که مالکان صرفا در صورت واگذاری ملک به فرزندان خود، ساخت و ساز و فروش اجازه اجبار تخلیه ملک خود را دارند، افزود:‌ در سال‌های ۹۹  و ۱۴۰۰ بالغ بر ۶۰۶ هزار نفر اقدام به ثبت نام وام ودیعه مسکن کردند که از این تعداد فقط ۹۰ هزار موفق به دریافت آن شدند.

وی در مورد علت عدم دریافت تسهیلات توسط کثیری از ثبت نام کنندگان توضیح داد: برخی از ثبت‌نام کنندگان مالک یک خانه بودند و برخی نیز یا قبلا تسهیلات دریافت کرده بودند  یا ضامن معتبر به بانک معرفی نکرده بودند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این‌که طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک ها از هفته آینده تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان واگذار می کنند، تاکید کرد: با بانک‌هایی که در خصوص ارائه تسهیلات کارشکنی کردند برخورد شد.

فخرالدین زاوه کارشناس اقتصاد مسکن، می‌گوید، پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن زوجین (از محل خرید اوراق) برای سیستم بانکی توجیه اقتصادی ندارد.

‍‍‍‍به گفته او، تسهیلات بلندمدت مسکن در شرایط تورمی باعث شده تا بانک‌ها تمایلی برای پرداخت این تسهیلات نداشته باشند.

بانک اول - اگرچه هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی را ارایه نداده، بر اساس صحبت‌های مسئولان بنیاد مسکن در بعضی مناطق کشور این تسهیلات در حال پرداخت است.

به گزارش بانک اول حدود شش ماه از تصویب وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد در شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور می‌گذرد. اما از آن زمان تا کنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهیلات تا ۱۸ درصد را ارایه نکرده است. در واقع این سازمان باید تضمین دهد که ۱۳ درصد از سود این وام توسط دولت پرداخت خواهد شد.

شنیده می‌شود رقم مابه‌التفاوت نرخ سود حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است که عدد سنگینی محسوب می‌شود و ظاهرا مسئولان سازمان برنامه معتقدند این رقم می‌تواند منجر به ایجاد تورم شود.

واریز سود ۹۸۴ هزارتومانی خرداد بحساب سهام عدالتی ها | غافلگیری جدید دولت برای صاحبان سهام عدالت

با این حال بعضی بانکها از جمله بانک سپه پرداخت این تسهیلات را آغاز کرده‌اند. مسئولان بنیاد مسکن در برخی مناطق کشور مثل ایلام نیز اعلام کرده‌اند روند پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تسریع شده است.

بنا به گفته حبیب الله محبی ـ مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، طرح تسهیلات مسکن روستایی در روستاها افزایش یافته و متقاضیان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: طرح تسهیلات مسکن روستایی با سود و کارمزد ۵ درصد و سقف ۲۰۰ میلیون تومان به هر نفر برای احداث مسکن روستایی در سطح روستاهای استان به تصویب رسیده است.

محبی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ ساله است و زوج‌های جدید، افراد فاقد مسکن و بازگشتی‌های از شهر به روستا در اولویت اول قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام با اشاره به ثبت نام افرادی که پیش از این برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی اقدام کرده‌اند، گفت: افرادی که تا تاریخ بیستم دی ماه سال ۱۴۰۰ برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی معرفی شده‌اند، این افراد نیز در اولویت تکمیل این اعتبار قرار گرفتند و مازاد ۱۰۰ میلیون تومان نیز به این افراد برای تکمیل واحدهای مسکونی آنها نیز پرداخت خواهد شد

جزئیاتی از طرح پرداخت وام فوری ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن

بانک رفاه دامنه خدمات تسهیلاتی خود را گسترش داده و به تمامی مستمری‌ و حقوق بگیرانی که حقوق و مزایای خود را از این بانک دریافت می‌کنند، تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان ارائه می‌دهد.

وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران به همه مستعمری و حقوق‌بگیران این بانک داده می‌شود. متقاضیان با اعتبارسنجی بانک مرکزی و نامه کسر از حقوق می‌توانند تسهیلات کارت اعتباری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند.

طرح پرداخت تسهیلات بدون ضامن بانک رفاه کارگران با سود ۱۸% و حداکثر زمان بازپرداخت ۴۸ماه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است البته زمان بازپرداخت برای وام ۵۰ میلیون تومانی متفاوت است و حداکثر زمان بازپرداخت برای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ۳۶ماه است.

نوع ضمانت وام بدون ضامن بانک رفاه کارگران از نوع اعتبارسنجی بوده و حساب سپرده لازم برای دریافت این وام حساب سپرده قرض‌الحسنه است و نیازی به حساب سپرده جداگانه ندارد.

تسهیلات ۱۰۰میلیون تومانی بانک رفاه کارگران حدود یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان هزینه تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه دارد. کل سود دریافتی بانک از این تسهیلات حدود ۴۱میلیون تومان است.

به عبارتی دقیق‌تر دریافت‌کننده تسهیلات متعهد می‌شود در ازای دریافت این وام مبلغ دو میلیون و ۹۳۷هزار و ۵۰۰تومان به صورت ماهانه بازپرداخت کند و در پایان با اختلاف ۴۱میلیون تومانی حدود ۱۴۱میلیون و ۵۰هزار تومان به بانک پرداخت می‌کند.

از شرایط لازم دریافت این وام این است که وام‌گیرنده دارای اعتبار A، B یا C بانک مرکزی باشد و حقوق بگیر بانک رفاه کارگران باشد.

وام  فوری۲۰۰ میلیون تومانی بانک تجارت چه شرایطی دارد

بانک اول -تمام اشخاص حقیقی که قصد خرید آسان را دارند می‌توانند وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک تجارت را دریافت کنند. این تسهیلات تحت عنوان طرحی به نام «آسان خرید» به مشتریان اعطا می‌شود.

به گزارش بانک اول با این طرح افراد امکان خرید اقساطی تا ۹۰ درصد مبلغ سپرده یا وثیقه ارائه شده در بانک را دارند.بیشترین مدت زمان بازپرداخت این وام هم ۶۰ ماه بوده و کارمزد آن هم بین ۳ تا ۵ درصد است. متقاضیان این وام باید در یکی از شعب بانک تجارت سپرده بلندمدت یکساله داشته باشند که به سپرده آن‌ها سود ۱۵ درصدی هم تعلق می‌گیرد. سیستم آسان خرید به متقاضیان این امکان را می‌دهد تا از دیجی کالا محصولات مورد نظر خود را خریداری کنند.

کسانی که خواهان استفاده از این طرح تسهیلاتی هستند باید با توجه به سیستم عامل خود برنامه مورد نظر را از وبسایت دیجی پی دریافت کرده و با شماره تلفن همراهی که به نام صاحب کارت آسان خرید است وارد سایت شوند. متقاضیان باید از صفحه مذکور، قسمت خرید اقساطی را پیدا کرده و به آن ورود پیدا کنند.

سپس بعد از انجام اقدامات لازم، مرحله انتخاب طرح را کلیک کرده و گزینه آسان خرید، تجارت، را برگزینند. در ادامه مبلغ هر قسط، سود سالیانه، کارمزد دیجی پی، تعداد اقساط و … برای شخص نمایش داده خواهد شد که باید اطلاعات را به دقت بررسی کرده و سپس آن را تایید کند.

بعد از تایید مراحل اولیه، نوبت به ارائه اطلاعات هویتی صاحب کارت آسان خرید می‌رسد. در این قسمت تنها ارائه کد ملی و نام و نام خانوادگی کافی است.

پس از شرایط خرید و استفاده از کارت برای فرد به نمایش گذاشته می‌شود، در صورتی که در این قسمت مشکلی وجود نداشته باشد، متقاضی باید گزینه فعال سازی نهایی را کلیک کند. بعد از آن کارت آسان خرید فرد در اکوسیستم دیجی کالا فعال شده و امکان خرید با آن وجود دارد.

وام فوری قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن 

بانک مسکن به منظور انجام رسالت اجتماعی خود و همچنین افزایش اشتغال در کشور، تحت شرایطی به افراد واجد شرایط وام قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی را می‌پردازد. به این وام تنها ۴ درصد کارمزد تعلق می‌گیرد.

به گزارش بانک اول وام خوداشتغالی بانک مسکن به افرادی پرداخت می‌شود که معرفی نامه خود را از سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثاگران یا کمیته امداد دریافت کرده باشند و به یکی از شعب بانک مسکن ارائه دهند. در صورتی که کسی خواهان این وام باشد، سقف تسهیلات برای وی ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود. ولی اگر کارفرمای واجد شرایطی این وام را از بانک مسکن درخواست کند، تسهیلات مذکور برای او حداکثر تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد. افرادی که شرایط یاد شده را داشته و مایل به دریافت این تسهیلات هستند، باید در یکی از شعب بانک مسکن سپرده قرض الحسنه داشته باشند و مانده حساب آن‌ها هم در حساب مذکور دستکم به ۱۰۰ هزار تومان برسد.

ضمانت اصلی برای پرداخت این تسهیلات، ضامن رسمی و سند ملکی است. به این صورت که برای تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان، داشتن دو ضامن معتبر کافی بوده، اما برای مبالغ بیشتر باید سند ملکی به شعبه بانک ارائه شود. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات هم ۸۴ ماه ذکر شده است.

اقساط وام فوری قرض الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی خوداشتغالی

براساس اعلام بانک مسکن، متقاضیان نباید دارای بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی باشند. در حالی که اقساط در موعد مشخص شده پرداخت نشوند، نرخ وجه التزام آن‌ها ۱۲ درصد خواهد بود.

در صورتی که بانک به فردی وام ۱۰۰ میلیون تومانی را با مدت زمان بازپرداخت ۸۴ ماهه اعطا کند، مبلغ هر قسط برای وی یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۷۰۱ تومان خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: ثبت نام وام‌های ضروری و دکتری در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: ثبت‌نام وام ضروری و وام دکتری دانشجویان در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۷ فروردین ماه آغاز شده و تا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: ثبت‌نام ۳ وام تحصیلی، شهریه و ودیعه مسکن دانشجویان نیز تا ۲۵ اردیبهشت ماه تمدید شده و ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱مبالغ وام‌های دانشجویی ۳۰ درصد رشد داشته و دانشگاه‌هایی که با کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه هستند، می‌توانند با استفاده از ظرفیت وام ودیعه مسکن نسبت به اجاره خوابگاه اقدام کرده و در اختیار دانشجویان قرار دهند.

وام ودیعه مسکن گروهی برای سال تحصیلی جدید، ۱۰۰ درصد افزایش یافته و این وام می‌تواند در تأمین خوابگاه، بخش عظیمی از کمبود ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها را برطرف کند.

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم علاوه بر وام ودیعه مسکن، وام ودیعه گروهی نیز ارائه می‌دهد، دانشجویان برای دریافت وام گروهی، می‌توانند به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کرده و ثبت نام کنند، سپس دانشگاه‌ها این دانشجویان را دسته بندی کرده و بعد از تأیید، اسامی آنان را به صندوق ارسال می‌کنند، صندوق نیز به ازای هر دانشجو در تهران ۵ میلیون تومان، در شهر‌های بزرگ ۴ میلیون تومان و در مابقی شهر‌ها ۳ میلیون تومان به حساب دانشگاه پرداخت می‌کند.

وام ودیعه مسکن متاهلی نیز با افزایش ۳۰ درصدی در تهران به ۳۲ میلیون و پانصد، در کلان شهر‌ها به ۲۶ میلیون و در سایر شهر‌ها به ۱۹ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافته است.

وام فوری قرض‌الحسنه اشتغالزایی در سال ۱۴۰۱

به گزارش فرارو، وام قرض‌ الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه امسال وارد مرحله جدیدی می‌شود. در بخشنامه جدید بانک مرکزی که روز ۲۴ فروردین به بانک‌های مهر و رسالت ابلاغ شده، سقف وام قرض الحسنه اعطایی به افراد حقیقی در سال جاری ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. از این وام به‌عنوان وام قرض الحسنه فوری یا ضروری هم اسم برده می‌شود و دوره بازپرداخت آن امسال ۶۰ ماهه خواهد بود. علاوه بر وام قرض الحسنه، بانک مرکزی حالا تکلیف وام قرض الحسنه اشتغالزایی را هم مشخص کرده است. سقف تسهیلات اشتغالزایی به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و دوره بازپرداخت آن ۸۴ ماهه اعلام شده است. باید توجه داشت که این وام تحت عنوان تسهیلات اشتغالزایی برای کسب و کار‌های خرد است و فقط به اشخاص حقوقی داده می‌شود.

وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی چقدر افزایش پیدا کرد

وام قرض الحسنه اشتغالزایی به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و از زمان انتشار بخشنامه جدید بانک مرکزی از عبارت افزایش این تسهیلات در رسانه‌ها استفاده می‌شود. حالا این افزایش دقیقا چقدر است؟ سال گذشته سقف پرداختی وام قرض الحسنه اشتغالزایی ۱۰۰ میلیون تومان بود. یعنی رقم وام قرض الحسنه اشتغالزایی دقیقا پنج برابر نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. این عدد دو سال پیش ۵۰ میلیون تومان بود. مدت بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی هم درقیاس با سال قبل بیشتر شده است. بازپرداخت وام قرض الحسنه اشتغالزایی امسال درحالی ۸۴ ماهه است که سال ۱۴۰۰ دریافت کنندگان این وام باید ظرف ۶۰ ماه تسویه می‌کردند. رقم وام قرض الحسنه طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی امسال نسبت به پارسال چهار برابر شده است. بانک‌های مهر ایران و رسالت سال گذشته ۵۰ میلیون تومان وام می‌دادند و امسال باید ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کنند. سال ۹۹ سقف پرداختی وام قرض الحسنه ۳۰ میلیون تومان بود. دوره بازپرداخت وام قرض الحسنه سال گذشته ۳۶ ماهه بود و حالا دریافت‌کنندگان این وام ۶۰ ماه برای تسویه‌حساب مهلت دارند.

اقساط وام فوری قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه

کارمزد وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه سالی یک بار دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی از دریافت‌کننده وام، اقساط گرفته می‌شود. اگر فرض کنیم وام ۵۰۰ میلیون تومانی اشتغالزایی گرفتیم، همان ماه اول ۲۰ میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود و در ۱۱ ماه بعدی رقم اقساط ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان خواهد بود. البته رقم اقساط تا پایان مهلت تسویه حساب تغییر نخواهد داشت، اما عدد کارمزد سال دوم (قسط سیزدهم) به ۱۶ میلیون تومان می‌رسد. سال سوم ۱۲ میلیون تومان و سال چهارم هشت میلیون تومان به‌عنوان کارمزد دریافت می‌شود. کارمزد سال پنجم هم چهار میلیون تومان خواهد بود. اگر وام ۲۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه بگیریم، رقم اقساط ماهانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. عدد کارمزد برای قسط اول هشت میلیون تومان، قسط سیزدهم شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قسط بیت‌وپنجم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قسط سی‌وهفتم سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قسط چهل‌ونهم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه توسط دو بانک پرداخت می‌شود؛ بانک رسالت و مهر. نحوه اقدام برای دریافت وام قرض الحسنه اشتغالزایی و تسهیلات قرض الحسنه تقریبا سرو‌شکل مشابهی در این دو بانک دارد. وقتی به سایت بانک رسالت مراجعه کنیم، شرایط دریافت وام قرض الحسنه به‌طور کلی شامل چهار مرحله می‌شود. قدم اول افتتاح حساب است. اگر سپرده قرض الحسنه یا جاری در این بانک ندارید، باید حساب باز کنید. مرحله دوم اعتبارسنجی محسوب می‌شود. پس از افتتاح حساب، برای انجام اعتبارسنجی باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه مرآت اقدام کنید. در همین مرحله پرونده شما برای دریافت وام قرض الحسنه تکمیل می‌شود و خان سوم برآورد تسهیلات نام دارد. وقتی همه این مراحل را انجام دادید، پیامکی از سوی بانک به‌شما ارسال می‌شود و آنوقت تازه برای ثبت درخواست وام قرض الحسنه و وام اشتغالزایی باید در سامانه اینترنت بانک ثبت‌نام کنید. در بانک مهر شرایط دریافت وام قرض الحسنه تقریبا به همین شکل است. این بانک برای وام قرض الحسنه طرح‌های دیگری هم دارد. به‌طوری که اگر مشتریان در موعد مقرر اقدام به تسویه حساب کنند، طی یک سال سه‌بار می‌توانند وام قرض الحسنه دریافت کنند.

قانون بودجه سال جاری، بانک‌ مرکزی را مکلف کرده تا از طریق بانک‌های عامل معادل ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اختصاص دهد.

در سال‌های اخیر عمدتا تولید، محور شعار سال قرار گرفته است که امسال نیز با عنوانی اقتصادی نام‌گذاری شد و به تولید دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین اختصاص یافت.

در شرایطی که رهبر معظم انقلاب، تولید را کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و تولید ملّی را راه اصلی عبور از سختی‌ها و دشواری‌های اقتصادی برای کشور می‌دانند؛ یکی از مایحتاج اصلی تولید، پول و تامین مالی است تا چرخ تولید بچرخد که در اقتصاد ایران همواره بار تامین مالی برروی دوش نظام بانکی قرار دارد.

در این زمینه، در قانون بودجه سال جاری در بخش تسهیلات تکلیفی بانک‌ها آمده است: « در راستای اشتغال دانش‌بنیان و صنایع خلاق در سراسر کشور و تمامی استان‌ها با اولویت مناطق محروم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی را با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اختصاص دهد. شرایط و سقف تسهیلات پرداختی در این بند توسط صندوق و وزارت امور اقتصادی و دارایی تعیین می‌شود».

این در حالی است که براساس اعلام رئیس کل بانک مرکزی، در ۱۰ ماهه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص داده شد که نسبت به سال قبل از آن، بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته و حدود ۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان توانستند از منابع مالی بانک‌ها استفاده کنند.

وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که برای امسال نیز حمایت نظام بانکی از شرکت‌های دانش بنیان ادامه خواهد داشت.

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی گفت: بخشنامه پرداخت وام قرض الحسنه روز ۱۰ فروردین ماه امسال به شبکه بانکی ارسال و ابلاغ شده و یک هفته زمان برای ارسال به تمام بانک‌ها و شعب درنظر گرفته شده است.بانک ملت تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به خانم‌ها ارائه می‌کند.وام فوری دارای شرایط پرداخت خاصی است. وام فوری در مواقع خاص به متقاضیان پرداخت می شود. وام فوری در برخی از بانکها پرداخت می شود. وام فوری بنا به اعتبار بانک ها به متقاضیان پرداخت می شود. سود و اقساط وام فوری بسیار مناسب است.

وام بانکی برای زنان خانه‌دار یکی از اصطلاحاتی است که کمتر کسی درباره آن شنیده است. معمولا در اخبار و رسانه‌ها در طول سال درباره وام بازنشستگان، وام کارمندان، وام اشتغال‌زایی و … زیاد شنیده‌ایم.

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد.متقاضیان هر کدام از این وام ها با ارائه مدارک خاص میتوانند به بانک و مراکز معرفی شده بروند و وام فوری خود را دریافت کنند. مجلس طرح وام فوری ازدواج را تصویب کرد.

آغاز ثبت نام وام فوری ۱۲۰ میلیون تومانی

«هاشم مولایی» در خصوص اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال جاری اظهار داشت: براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال تسهیلات ازدواج از طریق بانک مرکزی در اختیار زوج‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان است و بخشنامه اعطای آن، روز ۱۰ فروردین ماه جاری توسط بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شده است و بانک‌ها با دریافت این ابلاغ و ثبت نام متقاضیان در سامانه اقدام می‌کنند.

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی در خصوص تامین اعتبار پرداخت وام ازدواج توسط بانک‌ها توضیح داد: ۱۰۰ درصد منابع لازم در پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق منابع قرض الحسنه مشتریان بانک‌ها و ۵۰ درصد نیز از منابع حساب‌های جاری بانک‌ها تامین می‌شود.

شرایط جدید پرداخت وام ازدواج 1401

وی تاکید کرد: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محدودیت سنی ۵۰ سال برای اعطای وام تعیین شده است، به این معنی که این تسهیلات تنها به زوج‌های کمتر از ۵۰ سال پرداخت می‌شود.

مولایی ادامه داد: البته براساس طرح تشویقی برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال، مبلغ ۳۰ میلیون تومان به وام ۱۲۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده اضافه خواهد شد که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس دایره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درباره ثبت نام متقاضیان وام ازدواج، گفت: زوجین می‌توانند هر زمان که مایل بودند با مراجعه به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir  نسبت به ثبت نام برای وام ازدواج اقدام کنند و پس از تکمیل فرم مربوطه کد رهگیری ۱۰ رقمی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تعیین شعبه توسط بانک مرکزی، متقاضیان ۱۲ روز کاری فرصت دارند که به بانک و شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک که زمان ۴۵ روزه درنظر گرفته شده اقدام کنند. پس از تکمیل مدارک تسهیلات پرداخت می‌شود.

اقساط وام ازدواج ماهیانه چقدر است؟

مولایی گفت: داشتن تابعیت ایرانی، کارت ملی و کدپستی محل سکونت شرایط عمومی دریافت وام ازدواج است، البته باید تاریخ عقد متقاضی بعد از روز اول فروردین ۱۳۹۷ باشد و هر ایرانی تنها یک بار می‌تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند.

رئیس اداره اعتبارات بانک‌ها در بانک مرکزی درباره بازپرداخت و اقساط وام ازدواج نیز توضیح داد: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است، همچنین اقساط این وام ماهیانه یک میلیون تومان است.

وی ادامه داد: ضمانت‌هایی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده از طریق اعتبارسنجی و حداکثر سفته و یا یک ضامن معتبر است و بانک‌ها باید براساس این قانون اقدام به دریافت ضامن کنند.

مولایی اظهار داشت: مدارکی که برای دریافت تسهیلات نیاز است شامل اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی شناسنامه زوجین، اصل و کپی شناسنامه ضامن، اصل و کپی کارت ملی زوجین و ضامن است.

جدیدترین جزئیات دریافت وام فوری بانوان

 وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام بانکی به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام بانکی و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام بانکی می پردازیم.

بانک‌ها برای ارائه وام بانکی به زنان خانه‌دار راه‌ها و روش‌های مختلفی دارند؛ از وام فوری تا وام‌هایی برای توانمندسازی و اشتغال زنان.

وام بانکی برای زنان خانه‌دار یکی از اصطلاحاتی است که کمتر کسی درباره آن شنیده است. معمولا در اخبار و رسانه‌ها در طول سال درباره وام بازنشستگان، وام کارمندان، وام اشتغال‌زایی و … زیاد شنیده‌ایم. اما درباره وام بانوان خانه‌دار کمتر خبری در رسانه‌ها منعکس شده است. تعداد زنان خانه‌داری که خانواده‌شان را مدیریت می‌کنند، کم نیست. زنانی که مثل تمام اقشار دیگر جامعه گاهی مواقع برای برطرف کردن نیازهای مالی خودشان سراغ گرفتن وام می‌آیند.

بانک‌ها برای ارائه وام بانکی به زنان خانه‌دار راه‌ها و روش‌های مختلفی دارند؛ از وام فوری تا وام‌هایی برای توانمندسازی و اشتغال زنان. بد نیست برخی از این وام‌ها را در بانک‌های مختلف با هم مرور کنیم:

بانک دی

وام فوری بانوان بانک دی یکی از طرح‌های تسهیلاتی ویژه بانوان است. خانم‌های خانه‌دار و شاغل می‌توانند با افتتاح یک حساب پس‌انداز قرض‌الحسنه و گذاشتن حداقل ۲ میلیون تومان در همان حساب، وام فوری بانوان خانه‌دار را از بانک دی بگیرند. نکته جالب درباره وام فوری بانوان بانک دی قابلیت واگذاری آن به فرزند یا همسر است. سقف این وام هم ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود و بازپرداخت ۳۶ ماهه و سود ۱۸ درصد دارد. این وام بانکی برای زنان خانه‌دار نیاز به دو ضامن معتبر و رسمی دارد که کمی کار را برای گرفتنش سخت می‌کند.

بانک کشاورزی

بانک کشاورزی هم با طرح بانوی ایرانی اقدام به ارائه وام بانکی برای زنان خانه‌دار کرده است. کافی است خانم‌ها به یکی از شعبه‌های بانک کشاورزی بروند و حساب بانکی افتتاح کنند و یک سپرده را به مدت ۴ تا ۶ ماه در حساب نگه دارند. بعد هم برای گرفتن وام فوری اقدام کنند. زمان بازپرداخت این وام از ۶ تا ۲۴ ماه است و نرخ تسهیلاتشان ۱۴ تا ۱۸ ماهه خواهد بود.

تقریبا بعید است خانم خانه‌دار یا زن غیرشاغلی را پیدا کنید که چندتکه‌ای طلا نداشته باشد. یکی از ساد‌ه‌ترین روش‌های گرفتن وام بانکی برای زنان خانه‌دار وثیقه گذاشتن همین طلاهای خانگی در بانک کارگشایی و گرفتن وام است. زنان خانه‌دار با گرو گذاشتن طلا می‌توانند از  ۲ تا ۲۰میلیون تومان وام بگیرند. خوبی این وام برای زنان خانه‌دار هم قرض الحسنه بودن آن است؛ یعنی سود ۴درصد که سود این وام را ناچیز می‌کند. البته برای گرفتن وام ۲ میلیونی باید ۳۰ گرم طلا برای گرو گذاشتن داشته باشید.

بانک سینا

خیلی مواقع خانم‌های خانه‌دار دنبال گرفتن وام برای خرید کالا یا لوازم خانگی هستند. اگر قصد گرفتن وام برای خرید کالا دارید، بهترین راه وام برای زنان خانه‌دار بانک سینا است. بانک سینا نام طرح یاس را روی آن گذاشته است. وام طرح یاس بانک سینا به صورت کارت اعتباری برای خرید کالا به متقاضیان داده می‌شود. یک اعتبار ۲۰ میلیون تومانی برای خرید از فروشگاه‌های تحت قرارداد با بانک سینا که به درد کسانی می‌خورد که هدفشان از گرفتن وام خریدن لوازم خانگی است. این طوری با یک تیر دونشان را می‌زنید؛ هم با کمتری دردسر ممکن وام می‌گیرید، هم وام‌تان مخصوص خرید کالاست و نیازتان را برطرف می‌کند.

بانک ملت

اگر خانم شاغل یا خانه‌دار هستید و در یکی از شعب بانک ملت حساب سپرده‌ای با موجودی حداقل ۱۰ میلیون تومان دارید، می‌توانید برای گرفتن تسهیلات طرح پرنیان بانک ملت اقدام کنید. بانک ملت تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به خانم‌ها ارائه می‌کند. البته سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه و البته داشتن یک حساب سپرده بلندمدت است. همین شرایط دشوار گرفتن وام فوری بانوان را کمی سخت می‌کند.

شرایط دریافت وام بانکی برای زنان خانه‌دار

بعضی بانک‌ها وام بانکی برای زنان خانه‌دار را تحت عنوان وام خوداشتغالی با خانم‌ها می‌دهند، بعضی دیگر وام فوری بانوان را بدون هیچ پیش شرطی به متقاضیان می‌دهند. برخی هم هرچند در ظاهر از نام وام فوری بانوان استفاده می‌کنند اما در واقع اعتبار خرید لوازم خانگی به مشتریان خود می‌دهند. خلاصه قبل از انتخاب بانک، بهتر است بدانید شرایط هر کدام‌شان چیست.

مدارک لازم برای دریافت وام زنان خانه‌دار

هر کدام از بانک‌های ارائه‌کننده وام بانکی برای زنان خانه‌دار شرایط متفاوتی تعیین کرده‌اند. شرایطی که در بالا جزئیات هر کدام‌شان را گفتیم. اما به طور کلی وام بانوان خانه‌دار در ۲ حالت به آنها داده می‌شود؛ داشتن یک یا دو ضامن معتبر و رسمی برای گرفتن تسهیلات برای برخی بانک‌ها و داشتن حساب بلندمدت در برخی دیگر. پس قبل از اقدام برای گرفتن وام بانکی زنان خانه‌دار، نسبت به داشتن شرایط لازم همان بانکی که برای گرفتن وام اقدام کرده‌اید، مطمئن شوید.برای باقی مدارک هم کافی است نام بانک و نام طرحی که با آن تسهیلات می‌دهند را در سایت همان بانک جست‌وجو کنید و مدارک لازم را مطالعه کنید. فراموش نکنید یکی از اولین مدارک لازم که در صورت نداشتن می‌‌تواند گرفتن وام را به تاخیر بیاندازد، افتتاح حساب در آن بانک است. پس در صورتی که در بانک وام‌دهنده هیچ حسابی ندارید، اول اقدام به باز کردن حساب کنید. در مرحله بعد هم مدارک لازم را جمع‌آوری کنید و وام‌تان را بگیرید.

 

 

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: