رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه مردم عزیز استان به‌ویژه افراد بالای ۱۸ سال امسال باید یک دز واکسن یادآوری را تزریق کنند، گفت: کادر بهداشت و درمان برای خدمت‌رسانی به مردم و مقابله با موج احتمالی کرونا پای کار هستند.

سیدجواد پور نقی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه مردم عزیز استان به‌ویژه افراد بالای ۱۸ سال امسال باید یک دز واکسن یادآوری را تزریق کنند، گفت: کادر بهداشت و درمان برای خدمت‌رسانی به مردم و مقابله با موج احتمالی کرونا پای کار هستند.

او گفت: ایمنی واکسن، ایمنی موقت است و مادام‌العمر نخواهد بود، بنابراین با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر کشور، از افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها گذشته است، تقاضا داریم برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۷ الی ۱۳:۳۰ به نزدیک‌ترین مرکز جامع خدمات سلامت محل زندگی خود مراجعه کنند، افزود: در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و مانه و سملقان، عصرها تا ساعت ۱۸ مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا فعال هستند

او با تأکید بر اینکه واکسیناسیون کرونا در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه تمامی زیرساخت‌های حوزه واکسیناسیون در استان مهیاست، خانواده‌ها می‌توانند نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

پورنقی با اشاره به اینکه در حال حاضر تقریبا تمام واکسن‌های سبد کشوری ازجمله سینو فارم، پاستو کووک، اسپایکوژن، فخرا و نورا در استان موجود است، گفت: پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کووید-۱۹ در حال افزایش و فعال‌سازی برای ارائه خدمات به مردم است، همچنین در بجنورد مرکز نمونه‌گیری کرونا در مرکز بهداشت این شهرستان واقع در خیابان حر در ساعت ۷صبح الی ۱۳:۳۰ آماده خدمت‌رسانی است.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه تزریق نوبت یادآور واکسن باعث کاهش شدت ابتلای بیماری کرونا می‌شود، اظهار کرد: کشورهایی که پوشش واکسن کاملی داشتند ولی زمان زیادی از تزریق واکسن گذشته مجدداً موارد ابتلا در آنها فراوان گزارش شده است، پس باید تزریق واکسن یادآور را جدی بگیریم.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: