رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به عرضه تخم مرغ با نرخ مصوب درب مرغداری، فروش هر شانه با نرخ ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان گرانفروشی است.

آقای حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که با نرخ واقعی ۳۰ درصد اختلاف دارد.

به گفته او، با توجه به عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده تولید و حذف گله ها طی نامه نگاری متعدد به دفتر ریاست جمهوری، معاون اول و وزیر جهاد خواستار اصلاح قیمت شدیم.

کاشانی می گوید: هم اکنون هر شانه ۲ کیلویی با نرخ ۸۰ هزار تومان و ۱.۹۰۰ گرمی ۷۵ هزار تومان باید بدست مصرف کننده برسد و فروش با نرخ بالاتر ۱۰۰ درصد گرانفروشی است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: روزانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن تخم مرغ در سطح کشور عرضه می شود که با این وجود مازادی نداریم.

بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر شانه تخم مرغ در خرده فروشی ها به ۹۰ هزار تومان و هر عدد ۳ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است که رئیس اتحادیه مرغداران میهن آن را ۱۰۰ درصد گرانفروشی می داند و معتقد است که هر چه سریع تر قیمت تخم مرغ باید اصلاح شود تا با حذف گله ها تولید دچار چالش نشود و در مقابل دولت برای حمایت از مصرف کننده باید کالا برگ دهد تا قدرت خرید افزایش یابد.

طبق گفته رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن در ۲ هفته گذشته صادراتی به بازارهای هدف نداشتیم و از ابتدای سال در مجموع حدود ۱۵۰۰ تن تخم مرغ صادر شده است‌.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: