رئیس‌جمهور گفت: دولت مصمم به امر به معروف و نهی از منکرات بویژه در مسائل اقتصادی و اجتماعی است و در این زمینه وظیفه دولت از همه نهادها بیشتر است.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی » صبح امروز شنبه در دیدار اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، به همزمانی برگزاری این نشست با آغاز ایام سوگواری محرم اشاره کرد و امام حسین(ع) را پرچمدار این فریضه مهم دینی خواند و گفت: حرکت عظیم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت مظلومانه ایشان، گواهِ اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام است.

رئیس جمهور پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه همه آحاد امت اسلامی دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که نسبت به این فریضه بسیار مهم دینی حساس نباشد، جامعه زنده‌ای نیست. برای داشتن جامعه تراز انقلاب اسلامی نباید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سست شود.

آیت الله رئیسی به وظیفه قانونی دولت و دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: همه دولتمردان و دستگاه‌های در این رابطه مسئولیت دارند و باید با دقت و جدیت وظایف خود را انجام دهند.

رئیس جمهور در ادامه توجه به ظرفیت عظیم مردمی در کشور و سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: هر جا به مردم میدان داده شد، موفقیت حاصل شده است. اساساً هنر امام خمینی(ره) و رهبری آوردن مردم به میدان بود بنابراین نباید از این ظرفیت بزرگ غفلت شود.

رئیس جمهور در ادامه بر لزوم بی‌توجهی به فضاسازی‌های باطل در مسیر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و افزود: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد تحت تأثیر جوسازی‌ها، از وظایف قطعی و قانونی خود سر باز می‌زنند که این امری خطرناک است چرا که دشمن از همین اهرم استفاده کرده و برای عقیم ماندن بسیاری از مسائل مهم کشور، با ایجاد جوسازی برخی مدیران را منفعل می‌کند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت کار تبیینی و تنویر افکار عمومی در زمینه معروف‌ها و منکرات تأکید کرد و از صاحبان نفوذ کلام خواست تا برای مردم تمایز میان حق شخصی با حقوق جامعه را به روشنی تبیین کنند.

رئیس جمهور گفت: اگر امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی در جامعه نباشد، همه ضرر می‌کنند، باید همه در مسیر تأمین امنیت اقتصادی و اخلاقی باشند تا جامعه از ناهنجاری‌ها دور باشد.

آیت الله رئیسی تصریح کرد که دولت مصمم به امر به معروف و نهی از منکرات بویژه در مسایل اقتصادی و اجتماعی است و در این زمینه وظیفه دولت از همه نهادها بیشتر است و قدردان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستیم که در راستای اجرای این فریضه مهم دینی به دولت کمک می‌کند.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه سیل در نقاط مختلف کشور از زحمات و اقدامات امدادی و جهادی دستگاه‌های مختلف در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان قدردانی کرد.

پیش از سخنان رئیس جمهور حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی رئیس و هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین سردار احمد وحیدی وزیر کشور،  محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور و آیت‌الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری به عنوان اعضای این ستاد ضمن ارایه گزارشی از عملکرد و اقدامات مجموعه تحت مدیریت خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

نحوه تعامل دولت با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های دولتی، اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی و ناهنجاری‌های سازمان‌یافته در حوزه فرهنگ، پرهیز از ایجاد دو قطبی در جامعه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین نیاز به پیوست فرهنگی برای تمامی فعالیت‌ها در این حوزه و تقویت تشکل‌های مردمی در احیای این فریضه مهم دینی از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی سخنرانان قبل از رئیس جمهور در این جلسه بود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: