رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، طرح رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ماه باید از سوی دولت اجرایی شود، تصریح کرد: بر این اساس و با توجه به بودجه ۳۸ میلیاردی تامین شده، حقوق معلمان بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد.

۲۵  خردادماه جاری بود که صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در توئیتی اعلام کرد: احکام اعضای هیات‌های ممیزه برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر و تمهیدات اجرای رتبه‌بندی توسط مرکز نیروی انسانی این وزارت فراهم شده است.

قانون رتبه بندی فرهنگیان طبق سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مطرح شده در جهت بهبود سطح معیشتی و همچنین ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان است که در سال های اخیر از سوی مجلس و دولت پیگیری شده است.

علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان اظهار داشت: همه مباحث طرح رتبه بندی از جمله آیین نامه آن در حال نهایی شدن است و طی چند روز آینده از سوی دولت نهایی و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

او  در خصوص اینکه چه میزان به حقوق معلمان اضافه خواهد شد، گفت: برداشت ما از قانون این است که بر اساس بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی که برای یک سال طرح رتبه بندی در نظر گرفته شده است، بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا چهار یا پنج میلیون تومان بر اساس رتبه معلمان، به حقوق آنان اضافه شود. البته این بستگی به نظر دولت دارد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در عین حال گفت: طرح رتبه بندی باید از ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ اجرایی شود و بودجه ۳۸ هزار میلیارد تومانی برای امسال تامین شده است. همچنین بودجه سال گذشته را نیز دولت از محل فروش اموال مربوطه تامین کرده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز روز سه شنبه چهارم مرداد ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه «هم‌افزایی مدیریت ایران» با اعلام اینکه تلاش می شود آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان در هفته جاری نهایی شود، از اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور امسال (۱۴۰۱) خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان نباید نگران باشند و این طرح اجرایی می‌شود، گفت: خواسته فرهنگیان اجرای قانون رتبه بندی معلمان است و انتظار دارند این کار زودتر انجام شود اما این امر مهمی است و مراحل قانونی دارد که باید طی شود. ایراداتی را کمیسیون تلفیق قوانین مقررات مجلس در خصوص این آیین نامه داشتند که در چند روز گذشته به ما ارجاع دادند. در کمیسیون مربوطه ایرادها برطرف شد و در این کمیسیون به توافق رسیدند که در اولین جلسه هیات دولت، آیین نامه نهایی شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بنابراین سعی می کنیم این آیین نامه را که رئیس جمهور هم اصرار دارند سریعتر اجرایی شود، در جلسه این هفته هیات دولت نهایی کنیم.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: