وام فوری  و دریافت آن یکی از معظلاتی است که متقاضیان تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند. . وام‌ فوری معمولا در فاصله دو یا سه روز پرداخت می‌شوند و نرخ سود و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارند. وام فوری از جمله وام هایی است که برخی بانک ها طرح هایی برای اعطای آن دارند. وام فوری میتواند وام ازدواج ،وام مسکن ، وام قرض الحسنه یا هر وام دیگری باشد. وام فوری و شرایط گرفتن آن در بانک های مختلف میتواند متفاوت باشد.

شرایط لازم برای دریافت وام فوری 

 افرادی که خواهان وام ۲۰۰ میلیون تومانی شیلا کارت هستند باید در حوزه شیلات و آبزی پروری فعالیت داشته باشند و مدارک لازم را ارائه دهند. وام شیلا کارت با نرخ ۱۲ درصد ارائه می‌شود. البته متقاضیان این تسهیلات امکان درخواست برای مبالغ بالاتر را دارند، منتهی نرخ سود آن بیشتر خواهد بود.  بانک کشاورزی به طرح‌های پرورش ماهی در قفس توجه ویژه‌ای دارد و پرداخت تسهیلات به این قبیل طرح‌ها را در اولویت قرار داده است.

 وام فوری برای زنان خانه‌دار

پرداخت وام به زنان خانه‌دار ایده‌ای است که از چند سال گذشته بسیاری از بانک‌ها به استقبال آن رفتند و به زنان خانه‌دار وام خرد دادند.  اگرچه این طرح در بسیاری از بانک‌ها متوقف شده است اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد هنوز برخی از بانک‌ها هستند که به زنان خانوار وام فوری می‌دهند.  یکی از این بانک‌ها، بانک دی است که به زنان خانه‌دار وام ۵۰ میلیون تومانی می‌دهد. آنگونه که در وب‌سایت رسمی این بانک آمده است این وام به همه زنان -چه شاغل و چه غیرشاغل- پرداخت می‌شود.  اگر افتتاح‌کننده حساب شاغل باشد خودش می‌تواند از وام استفاده کند اما اگر شاغل نباشد، می‌تواند امتیاز این وام را به فرزند و یا همسر خود واگذار کند. 

شرایط دریافت وام فوری زنان خانه‌دار

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و دریافت این وام، مبلغ دو میلیون تومان است. متقاضیان باید با سپرده‌گذاری دو میلیونی کار دریافت وام را آغاز کنند.  حداقل مدت سپرده‌گذاری ۳ ماه است و متقاضیان می‌توانند  معادل ۱۰۰ درصد مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اند وام دریافت کنند.  سود این وام ۱۸ درصد است و ظرف ۳۶ ماه باید اقساط آن پرداخت شود. این وام فوری زنان، سقف پرداخت دارد و نهایت مبلغ پرداختی بانک ۵۰ میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.  نوع دیگری از وام بانک دی برای زنان، پرداخت وام با توثیق سپرده است. در این شیوه فرد می‌تواند معادل کل سپرده‌ای که در بانک دارد، وام فوری دریافت کند. اما بانک کل مبلغ سپرده فرد را به‌عنوان وثیقه نزد خود نگه می‌دارد و فرد اجازه برداشت سپرده خود از بانک را ندارد. یعنی فرد می‌تواند ۱۰۰ میلیون در بانک سپرده کند و معادل ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد اما تا زمان بازپرداخت کامل اقساط، اجازه برداشت پول خود را ندارد.  وام ۵۰ میلیونی زنان خانه‌دار به دو تا سه ضامن معتبر نیاز دارد، شرطی که دریافت این وام برای زنان را کمی دشوار می‌کند.

به بررسی شرایط وام‌های فوری دو بانک ملی و کارآفرین پرداختیم که مشکل طولانی بودن روند اعطای وام را تا حدودی برطرف کرده‌اند.

شرایط وام فوری بانک ملی

بانک ملی به متقاضیان دریافت وام‌ فوری، تا سقف پنج میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌کند. سقف این وام برای تولیدکنندگان دارای پروانه جواز کسب، پنج میلیارد تومان، پزشکان، مهندسان، وکلا، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه، مدیران ارشد شرکت‌های خصوصی و دولتی، دو میلیاردتومان و برای سایر مشاغل، یک میلیارد تومان است.

نرخ سود این وام ۱۷درصد و زمان بازپرداخت آن ۶۰ماهه است. بنابراین متقاضیان وام پنج میلیاردی، ماهانه قسطی معادل ۱۲۴میلیون تومان پرداخت خواهند کرد. به این ترتیب مجموع بازپرداخت متقاضی به بانک، معادل هفت میلیارد و ۴۵۵میلیون تومان خواهد شد. البته پرداخت هزینه‌های جانبی این وام که معدل ۱۰۰ هزار تومان است هم بر عهده مشتری است.

متقاضیان این وام برای ضمانت بازپرداخت آن، باید سپرده‌ای بلندمدت در بانک ملی افتتاح کنند. این سپرده که سودی ۱۸درصدی را به مشتری پرداخت می‌کند، تا زمان تسویه کامل، مسدود می‌شود. لازم به ذکر است که وام‌گیرنده نباید به بانک بدهکار یا دارای چک برگشتی باشد.

وام فوری بانک کار آفرین

بانک کارآفرین در قالب طرح صبا تا سقف ۲۰۰میلیون تومان وام فوری به متقاضیان پرداخت می‌کند. وام‌گیرنده باید نرخ سودی ۲۴درصدی را بسته به مبلغ وام دریافتی، طی مدت حداکثر ۶۰ماه پرداخت کند.

هر قسط وام ۲۰۰میلیون تومانی، با سررسید بازپرداخت ۶۰ماهه، پنج میلیون و ۷۵۰هزار تومان خواهد بود. در نتیجه کل مبلغ بازپرداخت در پایان سررسید، به بیش از ۳۴۶میلیون و ۱۷۵هزار تومان خواهد رسید.

متقاضی، برای دریافت این وام تا سقف ۶۰میلیون تومان، نیاز به دو ضامن رسمی دارد. بانک کارآفرین برای برای تضمین وام‌های بیش از ۶۰میلیون تومان نیز، سند ملک دریافت می‌کند. بدیهی است که این سند نباید در رهن بانک یا جای دیگری باشد. همچنین وام گیرنده تنها در صورتی می‌تواند این وام را دریافت کند که به بانک بدهکار نباشد یا چک برگشتی نداشته باشد.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: