وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت وجود پیوست عدالت در تمام فعالیت های این وزارتخانه گفت: مصوبه‌ رتبه بندی معلمان رفع اشکال شده است.

یوسف نوری روز دوشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان خواستار بهره گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ استفاده شد و افزود: باید به سمت مردمی سازی در آموزش و پرورش پیش برویم.

وی با اشاره به طرح های اجرا شده در استان، از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خواست نسبت به پیگیری و طراحی پروژه های عمرانی در آموزش و پرورش اهتمام لازم را داشته باشند و باب تعامل برای حل مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت با تمام دستگاه‌های اجرایی را باز نگه دارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت خیرین مدرسه ساز استفاده و تقویت زمینه ی حضور آنان برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین باید به سمت مردمی سازی پیش رفته و زمینه حضور مردم و مشارکت آنان را فراهم کنیم.

نوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود رفع کمبود های آموزش و پرورش را مستلزم وجود مدیریت میدانی دانست و اضافه کرد: با حضور مستمر در بین جامعه‌ هدف مشکلات احصا و تصمیم گیری لازم و مقتضی در محل انجام گیرد.

وی استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ برای کمک به آموزش و پرورش را خواستار شد و از مدیر کل استان خواست نسبت به جذب و حمایت شرکت‌های بزرگ صنعتی استان از آموزش و پرورش اقدام لازم را به عمل آورد.

وزیر آموزش و پرورش و نماینده ویژه رییس جمهور در سفر به استان ایلام در ادامه صحبت های خود به ذکر ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی مرحوم دکتر عادل آذر اشاره کرد و ایشان را یکی از دانشمندان موفق جهان اسلام برشمرد که مقالات و پژوهش های منتشر شده وی از پراستنادترین مقاله های علمی در سطح کشور و حتی جهان اسلام بوده است و زندگی‌اش را وقف کارهای علمی و پژوهشی کرده بود.

نوری گفت: دکتر آذر شخصیتی فراجناحی و خدوم به مردم بود که از جمله کارهای ماندگار وی ویرایش نهایی سند تحول دولت است.

وی در بخش سوم سخنان خود هدف امام حسین از قیام و امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل حکومت اسلامی دانست. وی ادامه داد: مهمترین اقدام بعد از تشکیل حکومت حفظ آن است که به فرموده حضرت امام (ره) حفظ حکومت اسلامی از اوجب واجبات است.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: