سجاد غریبی که با نام هالک ایرانی معروف است ورزشکار رشته پاور لیفتینگ است. قرار بود هالک ایرانی و مارتین فورد که معروف به ترسناک ترین مرد روی کره زمین است در لندن مبارزه کنند که این اتفاق نیفتاد. هالک ایرانی  با انتشار ویدئویی در صفحه  خود مدعی شد که مبارزه از سمت مارتین فورد لغو شده‌است.  هالک ایرانی متولد 1370 در اهواز  است اما در بوشهر بزرگ شده و در همین شهر زندگی می کند.در تابستان ۱۳۹۵ خبر نام‌نویسی هالک ایرانی برای شرکت در جنگ سوریه خبرساز شد.

هالک ایرانی

سجاد غریبی، ملقب به هالک ایرانی، در اولین مبارزه واقعی خود مقابل جومانوف آلمات باخیتوویچ مشهور به گوریل قزاقستان در راند نخست ناک اوت شد و شکست خورد. سجاد غریبی فعالیت گسترده‌ای در اینستاگرام دارد و با انتشار تصاویر و کلیپ‌هایی از خود، تبدیل به چهره اینستاگرامی شده است.  شکست غریبی در مبارزه با فایتری آماتور، فوتوشاپی بودن هالک ایرانی و تصاویری که او به اشتراک می‌گذارد را بیش‌تر نمایان کرد. پیش از این مبارزه او با مارتین فورد، پس از کری خوانی‌های فراوان لغو شده بود.  بخوانید...  بازتاب جهانی نمایش تمسخرآمیز «هالک دروغین»؛ داور سجاد غریبی را نجات داد! شکست غریبی مقابل گوریل قزاقستانی بازتاب وسیعی در رسانه‌های مختلف دنیا داشته است. بسیاری از این رسانه‌ها از واژه‌هایی همچون تحقیر برای توصیف شکست غریبی مقابل حریف قزاقستانی استفاده کرده‌اند. آن‌ها هم فهمیده‌اند چه خبر است. خود غریبی هم خوب می‌دانست چه کار می‌کند. با برنامه جلو آمد و به آنچه می‌خواست رسید؛ یعنی درآمدزایی!  ورزشکار بودن با شاخ فضای مجازی‌بودن تفاوت زیادی دارد. چیزی که مشخص به نظر می‌رسد حنای او دیگر رنگی ندارد. افسانه هالک ایرانی تمام شد، در واقع خیلی قبل‌تر از زمانی که مقابل گوریل قزاقستانی فرار کند و به گوشه رینگ پناه ببرد.  اما باز هم یک چیز دیگر باقی می‌ماند که هنوز برای خیلی‌ها یک سؤال بزرگ است؛ نمایش غریبی مقابل گوریل قزاق‌ها بیش از اندازه عجیب و تصنعی نبود؟ در رختکن پس از مسابقه اثری از شرمندگی در سجاد غریبی و همراهان هالک دیده نمی‌شود. و به تعریف و تمجید از او مشغول هستند. 

عبدالله روا مجری برنامه ویدیو چک پس از مبارزه سجاد غریبی با گوریل قزاقستانی یک استوری منتشر کرد.

سجاد غریبی، مبارز ایرانی که طی ماه‌های گذشته حواشی فراوانی را داشته در اولین مبارزه رسمی خود شکست عجیبی را متحمل شد.

او در مبارزه با حریف قزاقستانی در کمتر از دو دقیقه ناک‌اوت شد و رینگ مسابقه را ترک کرد.

عبدالله روا مجری تلویزیون به این ماجرا ورود کرد و با انتشار یک استوری در اینستاگرام وعده داد تا در برنامه ویدیوچک حتما به این موضوع رسیدگی کند.

شهربانو منصوریان که پیش از این سجاد غریبی را به مبارزه دعوت کرده بود، بعد از شکست هالک ایرانی مقابل رقیب قزاق از غریبی حمایت کرد و به او پیشنهاد داد تا زیر نظرش تمرین کند.

«هالک ایرانی» را برای باختن انتخاب کرده بودند!

مبارزه سجاد غریبی با فایتر قزاق و شکست مقابل او در مدت زمانی کوتاه، واکنش‌های رسانه‌ای متعددی را به همراه داشته است؛ برخی بر این باورند که این پدیده عجیب که با عنوان «هالک ایرانی» مشهور است و تا شب گذشته حتی یک مبارزه رسمی هم نداشته، صرفا به واسطه اعتماد به نفسی بالا و بازنمایی هویتی مجازی که بخش اعظم آن به مدد فوتوشاپ شکل گرفته، شهرتی مجازی برای خود کسب کرده است و البته نگاه دیگری هم به ماجرا وجود دارد بر این مبنا، که او را برای باختن انتخاب کرده‌ بودند.

 افشین خماند ـ روزنامه‌نگار ورزشی ـ از آن دسته افرادی است که برای ماجرای سجاد غریبی، نگاه دوم را برمی‌گزیند.

هالک ایرانی

او در این زمینه می نویسد: «در یکی از قسمت‌های سریال «بلک میرور»، به نام ۱۵ میلیون امتیاز، بینگ با شیشه تکه شده، در مقابل داوران تهدید می‌کند که خودش را می‌کشد تا از نظام سرمایه‌داری که مبتنی بر کسب درآمد از نمایش است انتقام بگیرد، اما داوران همان نظام این نمایش را بر همه زیبایی‌های دیگران ترجیح می‌دهند و او برای نمایش عصیان انتخاب می‌شود و اینگونه عصیان هم نمایشی می‌شود، در تمدنی، در فرهنگی که به تعبیر یوسا همه آن نمایشی شده است.»

خماند با تاکید بر اینکه «سجاد غریبی برای باختن انتخاب شده است»، در توضیح این اظهار نظر آورده است: «چون مردم خسته از نمایش، له شدن نمایش فوتوشاپی را می‌خواهند، پس صنعت نمایش، همین نمایش را به آنها هدیه می‌دهد. وگرنه هر کسی که او را ببیند، حتی در آن غافلگیر شدن‌های کری‌های وزن کشی، جنس کلماتی را به کار می‌برد، نحوه ایستادنش، نوع ضربه زدن‌هایش، نوع کتک خوردنش همه نشان می‌دهد که او در عمرش، حتی به اندازه یک دعوا در زنگ آبخوری مدرسه هم شر نیست.
او بچه مثبتی است که فکر می‌کند به وسیله از هم باز کردن دست‌هایش و کشیدن قدش با نرم افزار خفن می‌شود. همین خوش‌خیالی کودکانه او را اسباب خنده دیگران کرده است.
او باخت و همه از این باخت، راضی هستند؛ چون فکر می‌کنند از محتواهای فیک و نمایشی دارند انتقام می‌گیرند. این هنر صنعت نمایش است که حتی نمایش همین را هم می‌تواند به ما بفروشد.

هالک ایرانی
آیا او باز مبارزه خواهد کرد، باز خواهد باخت و ما باز خوشحال خواهیم شد؟
تجربه نشان می‌دهد تا وقتی نمایشی خریدار دارد روی پرده می‌رود، فقط وقتی سپیده بزند نمایش تمام است. مثل چراغ‌های روشن سینما که پایان نمایش را اعلام می‌کنند و ما را از راهروهای تنگ به سوی زندگی واقعی روانه می‌کنند.»

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: