شهره لرستانی(مازیار لرستانی) بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 26 مهرماه 1345 متولد شد. شهره لرستانی اصالتا اهل خرم آباد است. شهره لرستانی در سال 69 در رشته کارگردانی تئاتر  فارغ‌التحصیل شد. شهره لرستانی  در سال 1370 برای اولین بار  قدم به دنیای سینما گذاشت. شهره لرستانی به تازگی تغییر جنسیت داده است تغییر جنسیت شهره لرستانی حواشی بسیار زیادی در کشور داشته است.

شهره صالحی لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 26 مهرماه 1345 متولد شد و اصالتا اهل خرم آباد است. شهره لرستانی بازیگر در یک خانواده پنج نفره متولد شد، پدر او قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و یک خواهر و برادر دارد. پدر این بانوی هنرمند در سال 1400 فوت کرده است.  شهره لرستانی جزو آن دسته از هنرمندان است که زندگی مجردی را به متاهلی ترجیح داده و ازدواج نکرده است.  شهره لرستانی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از تغییر جنسیتش خبر داد. وی نامش را به مازیار تغییر داد.  اعلام پیج اینستاگرام اصلی مازیار لرستانی توسط خودش / لطفا صفحات فیک را دنبال نکنید !

aOvrKDTWnTZx

بیوگرافی شهره لرستانی

در ادامه با بیوگرافی شهره لرستانی و کارهای او آشنا شوید.

  • نام :شهره
  • نام خانوادگی :صالحی لرستانی
  • تاریخ تولد :۳۱ خرداد ۱۳۴۵
  • تحصیلات :فوق لیسانس فیلمنامه نویسی
  • سالهای فعالیت :از ۱۳۶۴ تاکنون
  • وضعیت تاهل :مجرد

ماجرای تغییر جنسیت شهره لرستانی

درد‌هایی که کشیده ام. من، تمام تجربه‌های تلخ و شیرین، تمام اتفاق‌های زندگی. آنان که فقط بر من رفته است، هستم …

من …، تمام انتخاب هایم، … در تمام لحظات زیسته ام در این کره خاکم.. این منم، منی که، عاقبت، تکه‌های زخم خورده وجودش، یکپارچه شد.

حالا.. تکه‌های وجود من، تمام زندگی ام شوید … کنارم بمانید تا با هم پیر شویم. همراه باشیدبا پا‌های خسته و دل شکسته ام.. و صدایی، از اعماق کودکی، مرا بنام، خواند:

ما، زیاریم و به یار برمی گردیم … مازیار.. اسامی را، خدا می‌فرستد

پی نوشت: بعد از سردرگمی‌های بسیار… وتلاطمی از پس تلاطم؛ و ..

انسان، در لحظه مرگ هم، امکان دوباره زاده شدن دارد… زهی توفیق

که زنده ام و رسالت ام مرا زنده نگهداشته

شهره لرستانی

مروری بر فیلم های شهره لرستانی

شهره لرستانی تجربه بازی در آثار متعددی را در کارنامه هنری اش دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.  شهره لرستانی در سریال منم دوستت دارم مجموعه نمایشی «منم دوستت دارم ۲» به تهیه کنندگی مهران رسام و کارگردانی مجید پرکار است که بازیگرانی همچون میرطاهر مظلومی، شهره لرستانی، مسعود فروتن، گیتی معینی، عسل قرایی، آرش شیری، سارا تیزچنگ و بارانا چهری در آن به هنرمندی پرداخته اند.  نخستین فصل این سریال با بازی امیرحسین صدیق و نگار عابدی در نیمه دوم سال ۹۹ روی آنتن شبکه سلامت رفت. شهره لرستانی با ظاهری جدید در این فیلم به ایفای نقش پرداخته و هنگام فیلمبرداری این سریال در غم درگذشت پدر خود به سوگ نشست.  سریال «منم دوستت دارم» برای اولین بار در ایام نوروز ۱۴۰۰ به روی آنتن شبکه سلامت رفت و، صفحه شخصی خود را با یادداشتی غم انگیز به روز کرد.

شهره لرستانی در سریال خوشنام سریال خوشنام به کارگردانی علیرضا نجف زاده و به نویسندگی محسن کیایی و علی کوچکی و بازنویسی فهیمه سلیمانی است که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک پخش می شود.  هومن حاجی عبداللهی، حمید لولایی، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولد بیگی، نیلوفر رجایی فر، عباس جمشیدی‌فر، امیر کربلایی زاده، امیر غفارمنش، سیاوش چراغی پور و با حضور رابعه مدنی، خسرو احمدی، اکبر سنگی، مهرداد ضیایی، ساناز سماواتی، محمدرضا داوود نژاد، فاطمه شکری، کریم قربانی، رضا فیاضی، شیوا خنیاگر، الهه جعفری و… از بازیگران این سریال هستند.  هومن حاجی عبداللهی ایفاگر نقش «شهرام» کاراکتر اصلی سریال بوده و شهره لرستانی در نقش «پروین» مادر او می باشد.

شهره لرستانی در با خانمان با خانمان یک مجموعه تلویزیونی به کارگردانی برزو نیک نژاد، به نویسندگی امیر برادران و به تهیه کنندگی زینب تقوایی محصول سال ۱۳۹۹می‌باشد.  این مجموعه روایتگر داستان یک استاد دانشگاه به نام مسعود (حسام محمودی) است که قصد ازدواج با دختر عموی خود، سمانه (مارال فرجاد) می باشد اما اختلافات خانوادگی مانع این وصلت شده‌ است.  در این بین افشای رازی دربارهٔ گذشته خانوادگی مسعود، زندگی او را با تحولاتی رو به رو می‌کند.  حسن پورشیرازی، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، مارال فرجاد، امیر کاظمی، فرزانه سهیلی، امیر آتشانی، حامد وکیلی، گیتی معینی، مریم سلطانی، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا، خسرو احمدی، امید روحانی، سپند امیرسلیمانی و بهنام تشکر و شقایق دهقان، بازیگران اصلی باخانمان هستند.  شهره لرستانی در این سریال نقش حوریه مادر مسعود و گوهر را ایفا می کند.

شهره لرستانی

شهره لرستانی در اخراجی ها

اخراجی‌ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده‌نمکی و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز است. این فیلم روایتگر داستان مجید یکی از جوانان جنوب شهر است که عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا می شود و میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می گیرد برای اثبات سر به راه شدن خود به همراه دوستانش به جبهه برود و….  در این فیلم اکبر عبدی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی نیا، کاظم مادرشاهی، منوچهر آذر، فخرالدین صدیق شریف، علی اوسیوند، ارژنگ امیرفضلی، نگار فروزنده، مینا جعفرزاده، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی, سیدجواد هاشمی به هنرمندی پرداخته‌اند.شهره لرستانی در این فیلم نقش همسر محمد رضا شریفی نیا (حاجی گرینوف ) را ایفا نموده است.

کارگردانی شهره لرستانی

در پوست شیر:تئاتر تلویزیونی، ۱۳۷۹

عمه ماه‌منیر:فیلم تلویزیونی، ۱۳۸۷

بی‌بی خاتون :فیلم تلویزیونی، ۱۳۸۷

زیر خاکی :فیلم تلویزیونی،۱۳۸۹

باور آرامش:فیلم تلویزیونی،۱۳۹۲

ماجراهای خاله دنا و شپلک :مجموعه تلویزیونی، ۱۳۹۳

تولد جنجالی:فیلم سینمایی،۱۳۹۴

آرامش از نوعی دیگر:تئاتر تلویزیونی، ۱۳۹۶

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۲ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: