به گفته سرپرست فرمانداری رفسنجان در نزاع روز گذشته (۱۶ مردادماه) ۴ ایرانی و ۶ افغان به قتل رسیدند.

حسین رضایی ضمن تسلیت به مردم نجیب بهرمان، به ایسنا درباره این حادثه می‌گوید: در این حادثه ۱۰ نفر کشته شدند که ۴ نفر آنها ایرانی و ۶ نفر افغان بوده است.

او ادامه می‌دهد: طبق بازرسی‌های که از دوستان قاتل شده، ضارب اعتیاد به مواد مخدر شیشه داشته است و تعادل روحی و روانی نداشته حتی زمان دستگیری تعادل روحی نداشته است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان با بیان این مطلب که قاتل در شهرستان انار دستگیر شده است، اظهار کرد: روز گذشته بلافاصله شورای تامین تشکیل و سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در رفسنجان حضور یافت.

به گفته او، در خصوص طرح ساماندهی اتباع بیگانه در شهرستان با استاندار کرمان مذاکراتی صورت گرفته است و در اولویت‌های کاری استان قرار دارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا قاتل حزو اتباع مجاز بوده یا غیرمجاز به ایسنا می‌گوید: هنوز درحال بررسی هویت ضارب هستیم و مشخص نیست که جزو اتباع مجاز است یا خیر.

او تاکید می‌کند: قاتل هیچ نزاعی با ایرانی‌ها نداشته است و مقتولین افغان از اقوام ضارب بوده‌اند و علت اینکه چرا چهار نفر ایرانی را کشته مشخص نیست و پس از بازجویی‌ها اطلاعات تکمیلی را گزارش خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شهسواری دادستان عمومی و انقلاب رفسنجان نیز با اشاره به قتل ۱۰ نفر شامل ۶ افغانستانی و ۴ ایرانی توسط یک قاتل تبعه افغانستان در تشریح این خبر افزود: این درگیری در بخش بهرمان از توابع رفسنجان رخ داده است.

او با اشاره به این مطلب که از همان ابتدای دستگیری متهم، بازپرس ویژه قتل شهرستان رفسنجان در شهرستان انار- فاصله ۵۰ کیلومتری از نوق رفسنجان- حضور داشته است، اظهار کرد: این حادثه عصر روز گذشته اتفاق افتاده است و متهم تحت مصرف روانگردان از نوع شیشه دست به این اقدام مرگبار زده است.

این مقام قضایی اعلام کرد: بلافاصله پس از کسب گزارش این حادثه تلخ دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر و نهایتا قاتل پس از یک عملیات  تعقیب و گریز و هنگامی که خود را در محاصره ماموران پلیس می بیند اقدام به خودزنی می کند و ماموران بلافاصله وی را دستگیر و به بیمارستان شهرستان انار منتقل می کنند

شهسواری ادامه داد: بازجویی های اولیه از متهم  توسط بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی وانقلاب رفسنجان درحال انجام است و دربازجویی های اولیه، متهم مسائل شخصی و اختلافاتی که از قبل باتعدادی از اتباع افغانستانی داشته را انگیزه اصلی این جنایت عنوان کرده است.

او بیان کرد: تمام افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده اند مرد و دربازه سنی جوان و میان سال بوده اند و از افرادی بودند که در محل چاه موتورهای کشاورزی در حال کار بوده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان تصریح کرد: شامگاه گذشته جلسه شورای تامین برگزار و اطلاعات تکمیلی در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: