براساس ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی، شرایط دریافت مزایای بازنشستگی برای افرادی که کسری سنوات دارند، مشخص شد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ۱۱ و ۴۷ دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی مجلس روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ماه رأس ساعت ۷:۴۵ خواهد بود.

نمایندگان در نشست علنی مجلس با الحاق یک تبصره به ماده ۶ طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی، موافقت کردند که براساس آن در صورتی که سابقه پرداخت حق بیمه فرد بازنشسته بیشتر از ۵ سال و کمتر از ۱۰ سال باشد، بیمه شده می تواند با پرداخت کسری ماه ها و یا سنوات تا ۱۰ سال به نرخ روز از مزایای حقوق و یا مستمری بازنشستگی استفاده نماید.

علیرضا پاک فطرت در نشست  علنی مجلس در تذکر شفاهی خطاب به دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه، گفت: ۶ ماه از سال گذشته است اما متاسفانه پولی برای اجرای پروژه های عمرانی به استان ها ارسال نشده است به نظر می رسد دولت بودجه مصوب مجلس را کنار گذاشته و خودش تصمیم گیری می کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزیر جهاد کشاورزی، ادامه داد: جنگل های بلوط زاگرس در حال نابودی است اما وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع توجهی نمی کند.

وی در تذکر به دولت تصریح کرد: معیشت مردم روز به روز ضعیف تر و بازنشستگان روز به روز فقیرتر می شوند و دولت به این موضوع توجهی نکرده است.

تذکر نماینده مجلس درباره افزایش گرانی ها

صدیف بدری در جلسه علنی مجلس با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری پیرامون حفظ شأن و اقتدار مجلس و صیانت از حقوق نمایندگان گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که مردم در یک هفته گذشته که در حوزه انتخابیه حضور داشتیم، مطرح کردند افزایش گلایه‌های مردم بسیار مشهود است، مردم از وضعیت معیشتی و گرانی کالاهای اساسی گلایه‌مندند به خصوص در مورد نبودن داروها به ویژه داروهای بیماران خاص و شربت آنتی‌بیوتیک کودکان گلایه‌های بسیاری را مطرح کردند.

نماینده مردم اردبیل و نمین و نیر و سرعین در مجلس خطاب به رئیس مجلس افزود: آقای قالیباف در جلسه مشترک با دولت بیش از گذشته عنایت داشته باشید چرا که اگر تمهیدات اساسی صورت نگیرد، فشار اقتصادی بر مردم بیشتر خواهد شد، متأسفانه این وضعیت موجب شده اعتماد مردم به نمایندگان مجلس هم کم شود.

تعیین شرایط نقل و انتقال حق بیمه

جواد نیک بین در نشست علنی مجلس در تذکری ناظر بر قانون اساسی گفت: ما در مجلس شورای اسلامی براساس بودجه منابع و مصارف را پیش بینی می کنیم و دولت موظف به اجرا است، اما متاسفانه به درستی اجرا نمی شود و با وجود تاکیدات رئیس جمهور محترم و جهادی در مورد اینکه وام های ۲۰۰ میلیونی روستایی پرداخت شود، این کار صورت نگرفته است.

نماینده مرم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس افزود: سازمان برنامه و بوجه به جهت اینکه هنوز ضمانت نامه مابه التفاوت نرخ سود را ارائه نکرده، مردم روستا را دچار مشکل کرده و مسکن آنها باقی مانده و با وجود اینکه بارها و بارها رئیس جمهور گفته است که از ماه بعد این کار انجام می شود، مردم روستا از بهمن ماه ۱۴۰۰ تا الان منتظر اجرای این مصوبه قانونی مجلس هستند.

کسور بازنشستگی از صندوق بیمه

نمایندگان در نشست  علنی مجلس در جریان بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق های بازنشستگی و تجمیع سوابق بیمه ای اشخاص با ماده ۵ آن با ۱۹۴ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده ۵ طرح مذکور؛ نقل و انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به سایر سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و یا بالعکس، در چارچوب ضوابط قانونی حاکم بر صندوق مقصد، امکان پذیر بوده و مابه‌التفاوت وجوه حق بیمه یا کسور بازنشستگی این افراد مطابق ماده (۴) این قانون محاسبه و از متقاضی وصول می‌گردد.

نقش مدافعان در دفاع از امنیت ایران

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هر روزی که جهان شاهد جنایت‌های بیشتری از سوی صهیونیست‌ها است و نقشه‌های شوم آنها با همدستی رژیم‌های استکباری و ارتجاعی بیشتر برملا می شود، نقش مدافعان سرافراز و پرافتخار حرم در دفاع از امنیت ایران عزیزمان و ثبات منطقه آشکارتر می‌شود. تعرض به قهرمانان ملی مدافع حرم؛خاک پاشیدن به آفتاب است.

بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه در مجلس

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ۲۳ مردادماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۲۳دقیقه و با حضور۲۱۰ نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی دستور کار نشست امروز را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اجتماعی در مورد: طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(اعاده شده از شورای نگهبان ۱)

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح حمایت از مالکیت صنعتی

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد: طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد: طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی(دراجرای ماده(۱۰۰) آیین‌نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور قرار گرفت)

گزارش نهایی کمیسیون صنایع و معادن درباره تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان

انتخاب یک نفر از کمیسیون عمران جهت عضویت در شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور

انتخاب یک نفر از کمیسیون عمران جهت عضویت در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران

انتخاب یک نفر از کمیسیون صنایع و معادن جهت عضویت در شورایعالی صنایع دریایی

انتخاب یک نماینده از هر یک از کمیسیون‌های امور داخلی کشور و شوراها و عمران به عنوان ناظر در شورایعالی مدیریت بحران

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح الزام دولت به اجرای دیپلماسی اقتصادی با رویکرد تقویت حوزه‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: