وام فوری  و دریافت آن یکی از معظلاتی است که متقاضیان تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند. . وام‌ فوری معمولا در فاصله دو یا سه روز پرداخت می‌شوند و نرخ سود و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارند. وام فوری از جمله وام هایی است که برخی بانک ها طرح هایی برای اعطای آن دارند. وام فوری میتواند وام ازدواج ،وام مسکن ، وام قرض الحسنه یا هر وام دیگری باشد. وام فوری و شرایط گرفتن آن در بانک های مختلف میتواند متفاوت باشد

قانون بودجه ۱۴۰۱، شش بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک را مکلف کرده است که تسهیلات ویژه مسکن به برخی خانواده‌های واجد شرایط اعطا کنند.

طبق بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن» خانواده‌هایی که مسکن ندارند و از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند، وام ۲۰۰ میلیون تومانی تعلق می‌گیرد.

چگونه این وام را دریافت کنیم؟

برای دریافت این وام متقاضیان باید با در دست داشتن مدارک لازم به یکی از شعب بانک‌های عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک مراجعه کنند.

شرایط دریافت وام

این وام مسکن تنها به خانواده‌های فاقد مسکنی تعلق می‌گیرد که از امکانات و مساعدت‌های دولتی و تسهیلات بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکنون استفاده نکرده باشند که این موارد توسط بانک از سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی استعلام و مورد تایید قرار می‌گیرد.

مبلغ وام ۲۰۰ میلیون تومان، با باز‌پرداخت حداکثر ۲۰ ساله و با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه در نظر گرفته شده است.

برای دریافت وام متقاضیان باید سفته و یا یک ضامن معتبر به بانک ارائه کنند.

همچنین احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مشاهده اصل شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از سامانه‌های ثبت احوال توسط بانک انجام شود.

نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید

تقاضای دریافت وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اعلام شود.

متقاضیان دریافت تسهیلات فرزند‌آوری که نسبت به دریافت این تسهیلات اعتراض دارند می‌توانند شکایت خود را در سامانه «ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی با مراجعه به آدرس https://crm.cbi.ir/ ثبت کنند.

مشتریان بانک سپه که به وام احتیاج دارند و در یکی از شعب این مجموعه دارای سپرده کوتاه مدت یا بلندمدت هستند، می‌توانند برای وام ۱ میلیاردی طرح «نگین اعتماد» درخواست دهند.

افرادی که خواهان وام ۱ میلیاردی طرح نگین اعتماد هستند باید حداقل ۶ ماه از سپرده کوتاه مدت آن‌ها گذشته باشد. متقاضیانی که خواهان دریافت این وام با سپرده بلندمدت هستند باید یکسال از زمان سپرده گذاری‌شان سپری شود تا بتوانند این تسهیلات را درخواست دهند. افراد برای این تسهیلات نیازی به ضامن معتبر ندارد. ضمانت اصلی برای این وام، مسدودی سپرده است. البته به اصل سپرده در زمان مسدودی، سود ۱۶ درصدی پرداخت می‌شود. حداکثر سود این سپرده ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۶۰ ماه اعلام شده است.

با توجه به مبلغ وام، سود آن و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۲۵ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۴۲۷ تومان است. کل سود وام ۵۲۳ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۶۴۶ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان خواهد بود.

وام فوری خرید کالا از بانک ملی

اگر در شرایطی که هستید که نیاز فوری به پول دارید و نمی‌توانید مدت زمان زیادی را برای دریافت آن صبر کنید، می‌توانید وامی تحت عنوان «وام فوری» دریافت کنید.

وام بانکیچگونه برای خرید کالا وام فوری از بانک ملی بگیریم؟

 وام فوری وامی است که بانک‌ها در شرایطی خاص و طی ۲ یا ۴ روز کاری به متقاضیان پرداخت می‌کنند.

از جمله بانک‌هایی که وام فوری به مشتریان خود می‌دهند، بانک ملی است. اگر برای خرید کالایی پول کافی ندارید، می‌توانید با دریافت وام فوری از این بانک، کالای مدنظر خود را خریداری نمایید.

برای دریافت وام فوری بانک ملی، نیاز است تا در ابتدا، یک حساب قرض‌الحسنه در این بانک افتتاح کنید و سپس درخواست نمایید. همچنین اگر رتبه اعتبار  خوبی در سیستم بانکی کشور داشته باشید، می‌توانید با یک ضامن به راحتی ۵۰ میلیون تومان وام فوری بگیرید.

حداکثر مبلغ وامی که بانک ملی به مشتریان خود پرداخت می‌کند، ۲۰۰ میلیون تومان است که برای دریافت آن باید سه ضامن داشته باشید. توجه کنید که ضامن‌های شما نباید دارای چک برگشتی و قسط معوق باشند.

این وام در قالب یک کارت اعتباری داده می‌شود که شخص متقاضی باید ۱ درصد از مبلغ وام را که هزینه آبونمان سالیانه است، به بانک دهد. همچنین، ۱۰ درصد از مبلغ وام هم نزد بانک مسدود می‌شود.

حداکثر زمان بازپرداخت وام فوری بانک ملی نیز ۶۰ ماه به همراه سود ۱۸درصدی است. اگر وام‌گیرنده حداکثر مبلغ وام (۲۰۰ میلیون) تومان را دریافت کرده‌ است، باید هر ماه حدود ۵,۰۷۸,۶۸۵ میلیون تومان قسط پرداخت کند.

وام بانکیوام فوری چیست؟

وام فوری  وام فوری تسهیلاتی است که شخص می‌تواند بدون نیاز به سپرده‌گذاری حساب و طی کردن مراحل زمان‌بر و نسبتا دشوار احراز هویت پله‌ای و تکمیل مدارک، تحت شرایط خاص و در کمترین زمان ممکن، حداکثر تا یک هفت پس از درخواست وام فوری، هاز بانک موردنظر خود دریافت کند.

شرایط دریافت وام فوری  شرایط اخذ وام فوری در بانک‌های مختلف متفاوت است و مشتریان هر بانک می‌توانند با توجه به شرایط مندرج در قوانین هر بانک از تسهیلات وام بهره مند شوند.  به عنوان مثال وام فوری بانک آینده به افرادی که حساب سپرده‌ی بلندمدت افتتاح کرده‌اند تعلق می‌گیرد. سقف این وام در بانک آینده ۴۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری است و نرخ سود تسهیلات آن، از ۴.۵ درصد تا ۱۰ درصد به نسبت مبلغ تسهیلات درخواستی تعیین می شود.  به این ترتیب حداکثر مبلغ پرداختی به عنوان وام فوری بانک آینده به این شرح است؛  وام با نرخ ۴.۵ درصد: حداکثر تا ۲۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری اولیه  وام با نرخ ۷ درصد: حداکثر تا ۳۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری اولیه   وام با نرخ ۱۰ درصد: حداکثر تا ۴۰ درصد مبلغ سپرده‌گذاری اولیه

شرایط و ضوابط کلی بانک‌ها برای ارائه‌ی وام فوری

۱. معرفی ضامن معتبر با گواهی کسر از حقوق به بانک  ۲. افتتاح حساب سپرده‌گذاری بلندمدت  ۳. واریز ۱۰ درصد از مبلغ وام درخواستی در حساب  ۴. ارائه‌ی چک صیادی یا سفته شرایط بازپرداخت نیز به این شکل پیش‌بینی می‌شود: در صورتی که بازپرداخت به صورت پله‌ای باشد در ۲۴ قسط و به صورت ماهانه دریافت می‌شود.

وام فوری بدون ضامن و چک  همان‌طور که گفته شد؛ یکی از کارآمدترین روش‌های رفع معضلات مالی ضروری اقدام به دریافت وام فوری است. موارد ضروری مثل پرداخت هزینه‌های غیر قابل پیش‌بینی، افزایش سرمایه، خدمات پزشکی، خدمات جعاله و خرید لوازم خانگی اقساطی و … که بدون برنامه‌ریزی قبلی رخ می‌دهند.  وام‌های عادی در نحوه دریافت پیچیدگی‌های خاص خود را دارند که در کنار زمان مورد نیاز برای انجام مراحل دریافت، ارائه ضامن معتبر و داشتن دسته چک این نوع وام‌ها را تبدیل به گزینه نامطلوبی می‌کند. از این رو وام‌های فوری و بدون نیاز به ضامن و در شرایطی حتی بدون نیاز به چک در میان آمدند.  روش‌های متفاوتی برای دریافت وام فوری بدون نیاز به ضامن و چک وجود دارد. اما نکته مشترک بین این روش‌ها تاثیر نتیجه اعتبارسنجی متقاضی وام است. به عبارتی هرچه فرد متقاضی در سیستم بانکی خوش حساب‌تر باشد، فرآیند برای ایشان آسان‌تر است. تا آن‌جا که امکان دارد فرد بتواند فقط با ارائه سفته اقدام به دریافت وام کند.  طبیعتاً متقاضی که در سیستم بانکی بدحساب باشد شرایط سخت‌تری برای دریافت تسهیلات فوردی دارد. به نسبت اعتبارسنجی فرد ممکن است برا تضامین مورد نیاز، ملزم به ارائه نامه کسر از حقوق، ۱ برگ و یا بیشتر چک و … شود.  با این توضیحات مشخص است که افراد خوش‌حساب و دارای سابقه درخشان در بازپرداخت بدهی‌های بانکی خود نیازی به نگرانی ندارند. این افراد احتمالاً به آسانی قادر به دریافت وام فوری بدون ضامن و چک با ارائه سفته و فیش حقوقی خواهند بود.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: