رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از آسمان صاف بیشتر مناطق کشور، افزایش نسبی دما از سه‌شنبه، خیزش گرد و خاک در شرق و نفوذ گرد و غبار به غرب ایران خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی هفته آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است. ساعات بعدازظهر یکشنبه (۶ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی و برخی نقاط استان خوزستان افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می رود همچنین در اوایل شب در ارتفاعات واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شرایط برای رشد ابر گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق فراهم است.

وی ادامه داد: دوشنبه (۷ شهریور) این وضعیت در نوار جنوبی کشور ادامه خواهد داشت. تا روز سه‌شنبه (۸ شهریور) وزش باد در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور پدیده غالب است و در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.در این مدت نفوذ گرد و غبار رقیق از کشور همسایه به استان‌های ایلام و خوزستان سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گفته ضیاییان از روز سه‌شنبه تا آخر هفته روند افزایش نسبی دما حاکم است.

وی در ادامه اظهارکرد: از امروز تا چهارشنبه (۶ تا ۹ شهریور) شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ شهریور) صاف و در طول روز  وزش باد ودر شب وزش باد ملایم با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۸ شهریور) صاف و دربعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای  ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۶ و ۷ شهریور ) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: