​اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید به‌ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان، رگبار و رعدوبرق در ارتفاعات استان به‌ویژه در ارتفاعات شرقی و فیروزکوه در روز پنج‌شنبه ( ۲۴ شهریورماه) هشدار صادر کرد.

بر اثر این مخاطرات، احتمال سقوط اجسام، خیزش موقت گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی برای کاهش آسیب‌های احتمالی مستحکم‌سازی سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده، احتیاط در تردد برای افراد دارای بیماری تنفسی، احتیاط در سفرهای برون‌ شهری، عدم تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: