مرد جوان که دوستش را به طرز فجیعی کشته و فراری بود ۱۲سال بعد از جنایت پای میز محاکمه ایستاد و خودش را بی گناه خواند.

با مداد یکی از روزهای تابستان سال ۸۹ مرد چوپانی که برای چرای گوسفندانش به حصارک ورامین رفته بود با جسد خونین یک مرد در کانال آب روبه رو شد که یک موتورسیکلت نیز در کنار آن قرار داشت. وی بلافاصله با پلیس تماس گرفت و گفت :من سالهاست چوپان هستم و گوسفندان را در حاشیه حصارک به چرا میبرم. امروز صبح به آنجا رفته بودم که با صحنه وحشتناکی روبه رو شدم .وقتی بررسی کردم متوجه شدم جسد متعلق به برادرزاده ۳۵ ساله ام به نام هرمز است. ماموران پلیس به محل رفتند و جسد که شواهد نشان می‌داد به خاطر شکستگی جمجمه و بریدگی عمیق گلو جان سپرده بود با دستور قضایی به پزشکی قانونی  منتقل شد.

ماموران پلیس برای رازگشایی جنایت به تکاپو افتادند و دریافتند هرمز از مدتی قبل به چند نفر از دوستانش در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشت.

بررسی تماس های تلفنی قربانی نشان می داد وی آخرین بار با مرد جوانی به نام سعید قرار ملاقات داشته است. ماموران به ردیابی سعید پرداختند اما همزمان با کشته شدن هرمز وی به محل نامعلومی گریخته بود. تلاش برای ردیابی هرمز بی نتیجه ماند و پلیس ردی از وی به دست نیاورد .

ردیابی قاتل بعد ۱۱ سال

در حالی که ۱۱ سال از این ماجرا داشته بود ماموران رد سعید را در یکی از روستاهای گرگان یافتند و وی را بازداشت کردند.

وی ۱۱ سال پس از این جنایت لب به اعتراف گشود و برادرش وحید را به عنوان عامل جنایت معرفی کرد.

وی گفت :من فقط آن شب همراه برادرم بودم اما برادرم وحید او را کشت .برادرم حالا مدتی است به جرمی در یکی از زندان های گرگان است.

با اطلاعاتی که وی به پلیس داده بود وحید تحت بازجویی قرار گرفت و ادعای ناموسی را به عنوان انگیزه جنایت بر شمرد.

وحید گفت: هرمز به زن برادرم نظر داشت.من به تازگی متوجه شده بودم او زن برادرم را آزار داده است. به همین خاطر با هرمز که دوستم بود به بهانه خرید مواد مخدر قرار گذاشتم .وقتی او سر قرار آمد به او گفتم چرا به ناموس مردم نظر دارد .اما او انکار کرد که کنترل اعصابم را از دست دادم و با چوب به سرش زدم .سپس با چاقو به جانش افتادم و چند ضربه به او زدم.وقتی هرمز به داخل کانال آب افتاد گلویش را بریدم و فرار کردم.

وی ادامه داد: چون آخرین بار از گوشی تلفن برادرم با هرمز تماس گرفته بودم در این سالها پلیس در تعقیب برادرم بود.من مدتی قبل به زندان افتادم و برادرم هم در این سالها در روستاهای گرگان زندگی مخفیانه داشت.او بی گناه است و دستی در این ماجرا ندارد.

محاکمه ۱۲ سال بعد از جنایت

به دنبال اعتراف های این مرد، پرونده اش با صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و وی از خود دفاع کرد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس سعید در جایگاه متهم ایستاد و جرمش را گردن نگرفت. وی گفت: من یک روز در خانه بودم که زن برادرم در حالی که سر و وضعی آشفته داشت به سراغم آمد و گفت دوستم هرمز او را آزار داده است .من از شنیدن این حرف شوکه شدم و از زن برادرم خواستم تا به برادرم حرفی نزند. اما یک ماه از این ماجرا نگذشته بود که برادرم با من تماس گرفت و در حالی که عصبانی بود از من گلایه کرد. او می‌گفت همسرش ماجرا را برایش توضیح داده است. به همین خاطر برادرم تصمیم گرفت هرمز را گوشمالی دهد .آن روز من به بهانه خرید و فروش مواد مخدر با هرمز قرار گذاشتم و به همراه برادرم سر قرار رفتم.

وی ادامه داد: برادرم در بین راه گفت قصد ادب گردن هرمز را دارد اما من می‌دانستم می خواهد او را بکشد .وقتی سر قرار رفتیم برادرم با چاقو به هرمز حمله کرد و چند ضربه به سینه و پهلو او زد. وقتی هرمز در کانال آب افتاد سرش را برید .من هیچ برادرم قصد دعوا دارد همراه او سر قرار رفته بودم .من قاتل نیستم .

به دنبال ادعای تازه این متهم، قضات وارد شور شدند و خواستند تا تحقیقات درباره این ادعا از سرگرفته شود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: