در بحبوحه نگرانی ها از وقوع موج بعدی کروناویروس، زیرمجموعه جدیدی از سویه اُمیکرون گسترش یافته است.

بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، یک جفت زیر سویه اُمیکرون که از نسل زیر سویه BA.۵ هستند، در حال نفوذ و گسترش در مناطقی از ایالات متحده است.

بر اساس داده‌های به ‌روز شده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، BQ.۱ و BQ.۱.۱ عامل بیش از ۱۱ درصد از عفونت‌های کووید-۱۹ در این کشور طی این هفته بودند. این دو عامل کمتر از یک درصد عفونت ها طی ماه قبل بودند.

پیش از این، این دو زیر سویه با BA.۵ تجمیع شده بودند اما اکنون از هم جدا شده و شیوع BA.۵ را به حدود ۶۸ درصد از موارد کرونا در این هفته کاهش داده است.

به گفته "اریک توپول"، موسس مرکز تحقیقاتی اسکریپس، افزایش سریع موارد BQ.۱.۱ که دارای جهش‌هایی است و ممکن است شرایط را برای در امان ماندن از مصونیت قبلی فراهم سازد، میتواند محرک اصلی موج بعدی شیوع بیماری در ایالات متحده طی هفته های آینده باشد.

مقامات بهداشت ایالات متحده قبل از افزایش احتمالی کروناویروس در فصل پاییز و زمستان نسبت به تزریق‌ دُزهای یادآور واکسن به روز شده کرونا که اُمیکرون و زیر سویه‌های آن را هدف قرار می‌دهد، تاکید کردند. موارد ابتلا به کروناویروس در اروپا در حال افزایش است که به طور معمول پیش بینی کننده افزایش روند ابتلا در ایالات متحده طی چند هفته آینده است.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: