الهام چرخنده بازیگر ایرانی است . الهام چرخنده متولد 4 تیر 1357 در کاشان است . در سال های اخیر الهام چرخنده حواشی بسیار زیادی داشته است.الهام چرخنده از سال 1375 وارد دنیای بازیگری شد . الهام چرخنده همسر سابق فرشید نوابی است. 

الهام چرخنده

الهام چرخندهحجت الاسلام طائب در ادامه مراسم یادواره زنان شهیده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ خطاب به خانم الهام چرخنده گفت: از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می شناسیم.

در ادامه این مراسم از الهام چرخنده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون تقدیر شد و حجت الاسلام طائب خطاب به وی گفت:چرخنده نام فامیلی این هنرمند کشورمان است که از امروز ما ایشان را با نام خانوادگی زهرایی می شناسیم و این هدیه مقام معظم رهبری به الهام چرخنده است. در ادامه الهام چرخنده با اشاره به نقش هنرمندان در فرهنگسازی عفاف و حجاب گفت:وقتی هوای یک کشور سالم است مردم آن کشور نیز در آرامش هستند و من اگر خود را در بدنه فرهنگ سازی کشور سهیم می دانم بر این باور هستم که باید به سینمای دینی، اسلامی و سینمای اخلاقی بپردازم و بیشتر از قبل باید آن را احیا کنیم.

وی افزود:وقتی دست مان در دست حضرت زهرا (س) است ترسی ندارم چرا که معتقدم سینما قرار است کارهای بزرگی را انجام دهد و من پس از سی و چند سال پس از انقلاب هم اکنون کارگردانی پروژه ایی را آغاز کرده ام که کمتر به آن پرداخته شده است و آن نیز مستندی در مورد شهدای اقلیت و غیر مسلمان در کشور است.

نام جدید الهام چرخنده

چرخنده ادامه داد:دلیل من از پرداختن به این موضوع این است که تو دهنی بزرگی به دشمنان بزنم که با نفاق می خواهند بگویند غیر مسلمان ها در کشور ما به اندازه مسلمان ها دیده نمی شوند.

این بازیگر افزود:ما بیش از 300 خانواده شهید غیر مسلمان داریم که مقام معظم رهبری نیز به دیدار آنها رفته اند. امروز الهام زهرایی و چرخنده فرقی ندارد چون رسالتی بر دوش دارد و قرار است کارهایی را بکند که حرف دل شما است. شمایی که مانند مردان و حتی گاهی بیشتر در پشت جبهه از آنها حمایت کردید و امیدوار هستم در این عرصه نیز مرا تنها نگذارید.

الهام چرخندهدر ادامه از تعدادی از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تقدیر شد.

الهام چرخنده عکسی از خود و همسرش محمد درویش منتشر کرده است که با واکنش های زیادی رو به رو شده است.

الهام چرخنده در شهریور ماه ۱۳۹۶ ازدواج سوم خود با یک روحانی به نام سید محمد درویشی را رسانه ای کرد. این هنرمند از آن زمان بخاطر شغل همسرش ساکن کربلای عراق است و از آن پس چادری شد که این تغییرات زندگی اش به سرعت اسمش را بر سر زبان ها انداخت.

ژست عجیب الهام چرخنده و همسرش

او در جدیدترین پست اینستاگرامی خود عکسی از خود و همسرش محمد درویش منتشر کرده است که با واکنش های زیادی رو به رو شده است.

الهام چرخنده و همسرشماجرای عجیب ازدواج الهام چرخنده با یک روحانی جوان 

الهام چرخنده درباره ازدواجش سومش گفته است: مردم میگن من چطور تونستم دل یک روحانی جوان را به دست بیاورم، من پیش سید کلاس خصوصی فقه داشتم، وقتی سید خسته می شد براش قهوه فرانسوی درست می کردم، گشنه می شد براش آش میاوردم، تا اینکه کارهام جواب داد عاشق شدیم و ازدواج کردیم.

دلیل زندگی الهام چرخنده در کربلا

الهام چرخنده گفت: بنده به مدت سه سال همراه همسرم که یک روحانی است در شهر کربلا زندگی می‌کنم و این روز‌ها که بنا به شرایط بیماری کرونا امکان سفر چندان برای مردم فراهم نیست نائب‌الزیاره تمامی ایرانیان در کربلای عزیز هستم.

وی در همین راستا ادامه داد: اقامت من در شهر کربلا طولانی مدت بوده و این تصمیم هم به واسطه شغل همسرم رخ داده است، اما در کل بسیار از حضور در این مکان مقدس خوشحالم و هر لحظه برایم بهترین‌ها رخ می‌دهد. امیدوارم که «امام حسین (ع)» پذیرای من در این شهر باشند.

چرخنده درباره احتمال بازگشت خود به کشور گفت: مهاجرت من به کشور عراق به این شکل نیست که نخواهم به کشور بازگردم، به واسطه شغل همسرم در این کشور زندگی می‌کنم، طی این مدت بار‌ها به ایران هم آمده ام و باز هم خواهم آمد.

وی درباره فعالیت‌های خود در شهر کربلا خاطرنشان کرد: به اندازه توان و وسعم در این شهر عزیز به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازم. به هر حال هر جا فرصتی برای نوکری «امام حسین (ع)» باشد من با سر می‌روم، خوشخبتانه از وضعم در شهر کربلا و زندگی در عراق راضی هستم.

زندگی شخصی الهام چرخنده

الهام چرخنده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مستندساز ایرانی است که در 4 تیر 1357 در کاشان و در یک خانواده سنتی با اصالت بختیاری از طایفه هفت لنگ متولد شد.

این هنرمند تحصیلات خود را در رشته معماری نیمه تمام گذاشته و از ادامه تحصیل انصراف داد و فعالیت های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان پی گرفت.

الهام چرخنده از علاقه مندان به رشته بازیگری بوده و بازیگری را بصورت جدی از تئاتر آغاز کرد تا اینکه در 18 سالگی و سال 1375، برای اولین بار مقابل دوربین حضور داشت. این هنرمند پیش تر به عنوان ترانه سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده است.

از ازدواج اول الهام چرخنده اطلاعاتی در دسترس نیست اما ارشیا، پسر اول خانم چرخنده ماحصل ازدواج اول او است.

الهام چرخنده برای دومین بار در سال 1375 با فرشید نوابی یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ازدواج کرد که پسر دوم خود به نام ارسطو را به دنیا آورد.

الهام چرخنده و ارسطوالهام چرخنده در سال 1392 اعلام کرد که از فرشید نوابی طلاق گرفته است. این دو بازیگر در همان سال، در سریال پروانه که فروردین سال 92 از شبکه 3 پخش می شد، همبازی بودند.

ازدواج الهام چرخنده با یک روحانی

الهام چرخنده در شهریور ماه 1396 ازدواج سوم خود با یک روحانی به نام سید محمد درویشی را رسانه ای کرد. این هنرمند از آن زمان بخاطر شغل همسرش ساکن کربلای عراق است.

ماجرای تغییر حجاب الهام چرخنده

الهام چرخنده در نوروز سال 1393 با انتشار یک ویدیو و در پوشش چادر به رهبر انقلاب فرا رسیدن عید را تبریک گفت و تغییر حجاب خود را علنی کرد. همین اقدام او باعث حمایت و مخالفت های بسیاری شد. بسیاری از طرفداران، او را سمبل تبلیغات چادر دانسته و از او حمایت کردند.

فیلم های الهام چرخنده

الهام چرخنده بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مستندساز ایرانی  فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد.چرخنده در فیلم های سینمایی شب یلدا، سوگند، دامنه های سفید، اسب ها همچنان می تازند، جنایت و مکافات و هما و سریال های تلویزیونی من یک مستاجرم، دایره تردید، ششمین نفر، پروانه، آوای باران و آسمان من نقش آفرینی داشته است.

جنجال های الهام چرخنده

اولین روز سال، چرخنده در یکی از برنامه های تلویزیونی دست هایش را روی سینه اش گذاشت و عید نوروز را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت، تبریکی که می گوید برای او دردسرهای زیادی داشته و تا تهدید و شکستن شیشه ماشین او در شب تولد پسرش هم پیش رفته اند.

جشن هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد که چرخنده یکی از مهمان های ویژه این جشن بود. همان روز او روی سن رفت و از نیاز به یک «۹ دی فرهنگی» و البته حال و هوای خودش حرف زد: «درحالی اینجا ایستاده ام کمرم درد می کند چون دیشب مرا به جرم عاشقی با چوب زدند.»

شایعه شده بود بعضی از هنرمندانی که قرار بود برای جام جهانی راهی برزیل شوند، نسبت به حضور الهام چرخنده در این طرح اعتراض کرده اند. چرخنده هم بلافاصله به دلیل «عدم حاشیه سازی برای حضور موفق تیم ملی فوتبال» استعفا داد. سید جواد هاشمی هم بلافاصله در مصاحبه ای گفت: «چه کسی ایشان را مجری طرح کرده بود که حالا استعفا داده اند؟!»

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: