وام فوری دریافت آن یکی از معظلاتی است که متقاضیان تسهیلات بانکی با آن مواجه هستند. وام‌ فوری معمولا در فاصله دو یا سه روز پرداخت می‌شوند و نرخ سود و شرایط بازپرداخت متفاوتی دارند. وام فوری از جمله وام هایی است که برخی بانک ها طرح هایی برای اعطای آن دارند. وام فوری میتواند وام ازدواج ،وام مسکن ، وام قرض الحسنه یا هر وام دیگری باشد. وام فوری و شرایط گرفتن آن در بانک های مختلف میتواند متفاوت باشد

بانک آینده به منظور کمبود نقدینگی مشتریان خود برای خرید کالا در قالب طرح «طراوت» وام ۷۰ میلیون تومانی را ارائه داده است. این تسهیلات صرفا برای خرید کالا کاربرد دارد.

این طرح در واقع همان وام خرید کالا مصرفی خودمان است که شخص وام‌گیرنده می‌تواند از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این بانک، کالای مصرفی موردنیاز خود را بخرد.لازم به ذکر است افرادی که این مبلغ وام را دریافت می‌کنند امکان خرید از فروشگاه‌های ایران مال را خواهند داشت.

سقف این تسهیلات بنابر درخواست مشتری و نظر شعبه حداقل ۲۰ میلیون و حداکثر ۷۰ میلیون تومان است که بازپرداخت آن تا یک ماه بعد از گرفتن اعتبار، بدون سود است. ولی اگر بخواهید در اقساط بلندمدت آن را پس بدهید، برای بازپرداخت ۱۲ ماهه سود ۱۲ درصدی، بازپرداخت ۲۴ ماهه سود ۱۵ درصدی و بازپرداخت ۳۶ ماهه نیز سود ۱۸ درصدی دریافت خواهد شد.با توجه به مبلغ وام، مدت زمان بازپرداخت و سود، مبلغ هر قسط  با بازپرداخت ۳۶ ماهه به ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۶۶۸ تومان می‌رسد. کل سود تسهیلات ۲۱ میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۷ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۹۱ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۷ تومان خواهد بود.

ضامن وام خرید کالای بانک آینده

درصورتی‌که شخص متقاضی دارای سپرده بلندمدت شتاب یا آینده‌ساز باشد، می‌تواند بنابر مبلغ تسهیلات موردنیاز، سپرده خود را نزد بانک مسدود کند و به همین سادگی مشمول این وام شود. اما اگر فردی دارای حساب بلندمدت نیست، می‌تواند با ارائه ضامن کسر از حقوق، برای دریافت این تسهیلات اقدام کند.

شرایط دریافت وام طرح طراوت بانک آینده

 شرط اصلی دریافت این تسهیلات نداشتن چک برگشتی و قسط معوق وام‌گیرنده و ضامن اوست.

برای دریافت این وام هم حتما لازم نیست حضوری به شعبه بانک آینده مراجعه کنید. راه ساده‌تر ثبت‌نام غیرحضوری است؛ متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند در سامانه «پیشخوان مجازی، ویژه مشتریان بانک» یا مراجعه به سامانه «ساتا، ویژه عموم» تشکیل پرونده بدهند، وام بگیرند و با روش حضوری یا خرید اینترنتی کالای موردنظرشان را بخرند.

افرادی که برای خرید کالاهای بادوام مایل به دریافت وام ۲۰۰ میلیونی هستند و از مشتریان بانک ملت محسوب می‌شوند، امکان استفاده از طرح «حامی کارت» را دارند.

مشتریان بانک ملت که در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه دارند، امکان دریافت وام ۲۰۰ میلیونی را خواهند داشت. البته متقاضیان نباید قبلا از وام خرید کالا استفاده کرده باشند و با این تسهیلات صرفا از فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک ملت امکان خرید دارند. این تسهیلات به ضامن رسمی نیاز دارد و سود آن براساس دوره بازپرداخت متغییر است. حداکثر میزان سود این تسهیلات به ۱۸ درصد می‌رسد. سقف دوره بازپرداخت وام مذکور ۶۰ ماه خواهد بود.

با توجه به مبلغ تسهیلات، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط ۵ میلیون و ۷۸ هزار و ۶۸۵ تومان است. کل سود وام ۱۰۴ میلیون و ۷۲۱ هزار و ۱۲۹ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن۳۰۶ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۱۲۹ تومان خواهد بود.بانک تجارت به افرادی که در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند، در قالب طرح «نیکان» وام ۵۰ میلیون تومانی ارائه می‌دهد.

افرادی امکان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی بانک تجارت را دارند که بدهی معوق یا چک برگشتی نداشته باشند. افراد برای دریافت این تسهیلات باید به بانک ضامن رسمی ارائه دهند. این تسهیلات قرض الحسنه است و سود ۴ درصدی دارد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن نیز به ۲۴ ماه می‌رسد. افرادی امکان دریافت این وام را دارند که حداقل سه ماه از خواب سپرده آن‌ها گذشته باشد.

افرادی که مایل به دریافت وام ۲۰۰ میلیونی طرح امیدآفرین هستند باید در یکی از شعب بانک کارآفرین سپرده قرض الحسنه با حداقل ۲۵ میلیون تومان وجه داشته باشند. ضمنا افراد باید میانگین حساب مناسب ایجاد کنند و سپس برای این وام درخواست دهند. حداقل خواب سپرده برای دریافت این تسهیلات سه ماه اعلام شده است. سود این تسهیلات ۱۸ درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن به ۳۶ ماه می‌رسد. ضمانت اصلی برای این تسهیلات ضامن رسمی و سند ملکی است.

 

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت وام قرض الحسنه به کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی از سال آینده خبر داد.

احمد اسفندیاری با اشاره به فرآیند پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: بازنشستگان این سازمان می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی جهت دریافت وام ثبت نام و در ادامه پس از طی شدن مراحل اداری وام به حساب شأن واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه وام بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هم اکنون به ۱۲ میلیون تومان رسیده است، گفت: در تلاش هستیم در صورت فراهم شدن شرایط و تأمین اعتبارات لازم، وام قرض الحسنه بازنشستگان را در سال آینده افزایش دهیم.

معاون فرهنگی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برگزاری جلسات سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با بودجه سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: معاونت‌های مختلف سازمان تأمین اجتماعی پیشنهادات خود را در ارتباط با بودجه مطرح و در نهایت این موضوع به هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی ارجاع و پس از تصویب در هیأت امنا مطرح و پس از تبدیل شدن به قانون اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه در سال آینده اعتباری نیز برای پرداخت وام به کارگران بیمه شده تأمین اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد، گفت: در این خصوص پیشنهاداتی مطرح شده و ان شاءالله در سال آتی این پرداخت آغاز خواهد شد.

اسفندیاری ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است این است که از آبان ماه تمام فرآیند ثبت درخواست وام قرض‌الحسنه به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد.

در طرح سنا بانک صادرات می‌توانید با ایجاد میانگین حساب حداقل ۲ ماهه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۱۰ درصد دریافت کنید.

این وام ۲۰۰ میلیونی به افرادی پرداخت می‌شود که در یکی از شعب بانک صادرات سپرده قرض الحسنه داشته باشند. مدت زمان مناسب خواب سپرده برای دریافت تسهیلات مذکور دو ماه اعلام شده است. سود این تسهیلات ۱۰ درصد بوده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن به ۶۰ ماه می‌رسد. در این طرح می‌توانید تا ۱۰۰٪ میانگین حساب خود تسهیلات دریافت کنید. این وام به ضامن رسمی احتیاج دارد. متقاضیان تسهیلات مذکور نباید در سیستم بانکی بدهی معوق یا چک برگشتی داشته باشند.

خرید انواع کالا بادوام در شرایط کنونی به نقدینگی زیادی احتیاج دارد و افراد مایل هستند برای این مورد وام‌های بدون بهره یا کم سود بگیرند. طرح «کالا کارت» بانک قرض الحسنه مهر ایران به آن دسته از خریداران کالا که کمبود نقدینگی دارند وام ۱۰۰ میلیونی پرداخت می کند.

افرادی که مایل به دریافت وام کالای بانک مهر ایران هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده قرض الحسنه داشته باشند. این تسهیلات سودی ندارد و فقط به آن کارمزد ۴ درصد تعلق می‌گیرد. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۲۴ ماه اعلام شده است. افراد با این مبلغ تنها امکان خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد را دارند.

با توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۹۲ تومان است. کل سود تسهیلات ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱۰۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۱۳ تومان خواهد بود.ا توجه به مبلغ وام، نرخ کارمزد و مدت زمان بازپرداخت، میزان هر قسط ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۴۹۲ تومان است. کل سود تسهیلات ۴ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۱۳ تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن ۱۰۵ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۱۳ تومان خواهد بود.

سید احسان خاندوزی در نشست مدیران صندوق‌های قرض الحسنه منطقه ترشیز که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد، نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی، رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اقتصاد، مدیرکل امور اقتصاد دارایی خراسان رضوی، فرماندار کاشمر و شهرداران این منطقه در شهرستان کاشمر برگزارشد، ضمن اعلام این خبر گفت: در این نشست چالش‌ها و موانع پیش رو از سمت مدیران مطرح شد.

وی ضمن بیان این مطلب که با توجه به قدمت و فراگیری خوب قرض الحسنه در این منطقه به عنوان یکی از ظرفیت‌های خوب تأمین مالی کشور، وظیفه ما در دولت تشویق و تسهیل عملکرد این حوزه است، اظهار داشت: نباید شرایط به سمتی برود که با موانع و چالش‌های متعدد این حوزه روبرو بشوند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت در صنعت تحول، ما هم با افزایش سهم صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌های قرض‌الحسنه در تأمین مالی خرد مردم نه تنها موافق هستیم بلکه دستوراتی را در نظر داریم که اجرای آن‌ها امسال شروع شده است.

خاندوزی ادامه داد: در این راستا و در گام اول سرمایه بانک‌های قرض‌الحسنه امسال دو برابر شد و همچنین دستورالعمل ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

او  با اعلام این خبر که برای نخستین بار دستگاه‌های دولتی و اجرایی مجاب شدند حساب‌های پرداخت حقوق کارکنان خودشان را در بخش شبکه قرض‌الحسنه کشور متمرکز بکنند، تصریح کرد: این اجازه به افزایش رسوب و قدرت وام‌دهی بانک‌های قرض‌الحسنه در کشور کمک شایانی می‌کند.

به گفته وزیر اقتصاد، درخصوص کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه و برای اولین بار ظرف یکی، دو ماه آینده با هماهنگی که بین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت صورت گرفته، برای وام‌های خرد ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از آن کارمزد چهار درصد را به صفر خواهیم رساند تا برای اولین بار مردم بدون کارمزد بتوانند وام‌ها با مبالغ پایین را دریافت بکنند.

خاندوزی افزود: مجموعه این اقدامات در کنار تلاش‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ به این امر کمک خواهد کرد تا سال ۱۴۰۱ به جهت افزایش سهم شبکه تأمین مالی قرض‌الحسنه شاهد یک جهش نسبت به گذشته باشیم.

وی با بیان اینکه علیرغم سقف دو درصدی افزایش ترازنامه بانک‌های کشور، بانک مرکزی با نگاه حمایتی سقف بانک‌های قرض‌الحسنه را پنج درصد یعنی ۲.۵ برابر بیشتر از سایر بانک‌ها مقرر کرده است، خاطرنشان کرد: این امکان را می‌دهد بانک‌ها و صندوق‌های قرض‌الحسنه غیر بانکی کشور امسال با موانع کمتر و سرعت بیشتر به فعالیت تأمین مالی که مورد نیاز و خواست مردم است، در شرایط تورمی و فشار اقتصادی که خانوارها با آن مواجه هستند، عمل بکنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات صفر درصد به متقاضیان نهضت ملی مسکن و نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخشی از اهداف سفر خود به سمیرم و بازدید از بافت فرسوده شهر سمیرم و حنا را اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در محدوده های مصوب بافت های فرسوده شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت در محدوده های بافت فرسوده باید تا یکماه کاهش یابد، گفت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد وام قرض الحسنه ودیعه مسکن در عمده شهرها از جمله شهر سمیرم پرداخت می‌شود، توضیح داد: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات و تخفیفات ویژه نهضت ملی مسکن پیش بینی شده برای بافت‌های فرسوده بدون رعایت شروط چهارگانه این نهضت استفاده کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام، با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خود از تسهیلات ویژه نوسازی و یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان نوسازی می‌توانند در شهر سمیرم از محل نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان و از محل تسهیلات ویژه نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند.

آئینی گفت: بسته تشویقی شهرسازانه در بافت‌های فرسوده که به وسیله شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده در شهرهایی مانند سمیرم اعطا می‌شود.

شایان ذکر است در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی، اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی و محلی، نیز حضور داشتند.

تاکنون به پدران فرزندان متولد شده در سال ۱۴۰۰ به بعد، بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

دستورالعمل وام فرزندآوری در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اواخر فروردین ماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ شده است.

بر اساس این دستورالعمل، به ترتیب به ازای فرزند اول ۲۰، فرزند دوم ۴۰، فرزند سوم ۶۰، فرزند چهارم ۸۰ و به ازای فرزند پنجم به بعد، ۱۰۰ میلیون تومان به پدر این فرزندان تعلق می‌گیرد.

تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون هرگونه کارمزد، پرداخت می‌کند.

 در حال حاضر ۳ شعبه این صندوق قرض الحسنه در سطح استان تهران به مشتریان خدمات ارائه می دهند؛ همچنین در تمامی ادارات کمیته امداد سطح استان تهران نیز خدمات قرض الحسنه به مشتریان ارائه می شود.

از سوی دیگر در این صندوق تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان فاقد هرگونه کارمزد است و طی ۲۴ ساعت در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد. همچنین برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان نیز یک بار در تمام دوره کارمزد دریافت می‌شود.

علاوه بر این تسهیلات این صندوق در ۶ سرفصل کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات ساختمان و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی،تسهیلات درمانی و فرهنگی برای دانشجویان و دانش‌آموزان پرداخت می‌شود، در پنج ماهه سال جاری هم بیش از ۸۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۷۸۴۰ فقره وام پرداخت شده است.

بنا بر گفته حسین خجسته فاضل، مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران از ابتدای سال، ۴۹ تفاهم نامه هم افزایی با مساجد، مراکز نیکوکاری و مؤسسات خیریه با سپرده گذاری ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان منعقد شده است

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: