رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به کشور، رگبار باران و کاهش دما در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۹آبان) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور برای استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه(۱۰ آبان) فعالیت سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز به‌تدریج سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:چهارشنبه(۱۱ آبان) در نواحی جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور و پنجشنبه (۱۲آبان) علاوه بر نواحی ذکر شده در ارتفاعات و دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از جنوب کشور در استان‌های بوشهر، فارس و کرمان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۱۳ آبان) نیز در بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب نفوذ گردوخاک به غرب و جنوب غرب کشور، کاهش دید و کیفیت هوا برای مناطق ذکر شده دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: از چهارشنبه تا جمعه برای غالب نواحی کشور روند کاهشی دما پیش‌بینی می‌شود. سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر و از سه شنبه تا پنجشنبه شمال خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ آبان‌) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و گاهی وزش باد شدید و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۰ و روز سه‌شنبه (۱۰آبان‌)قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در اواخر وقت نیز وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: