شهردار تهران سیل و زلزله را از تهدیدات جدی پایتخت ذکر کرد و گفت: تهران سه گسل فعال دارد که برای مقابله با این تهدید جدی باید اقداماتی صورت گیرد.

علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم بهره برداری از پنج طرح جمع آوری آب های سطحی تهران گفت: تهران سه گسل فعال دارد که برای مقابله با این تهدید جدی باید اقدامی صورت بگیرد که نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی و بافت های فرسوده یکی از اقدامات جدی است.

وی افزود: از وسعت ۷۰ هزار هکتاری مجموع بافت تهران حدود ۱۲ هزار هکتار آن بافت فرسوده است و تلاش داریم درطرح جامع شهر تهران این بافت های فرسوده برطرف شود.

شهردار تهران با بیان اینکه شنبه های امید و افتخار به منظور افزایش خدمت رسانی به شهروندان هر هفته برگزار می شود، افزود: موضوع سیل نیز یکی دیگر از تهدیدات جدی پایتخت است که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

وی اظهارداشت: موضوع توفان و فرونشست زمین نیز در دستور کار مدیریت بحران قرار گرفته تا با ایجاد رفاه و ایمنی برای شهروندان اقدامات موثرتری را در سطح شهر شاهد باشیم، امروز ناظر بر موضوع سیلاب به عنوان دومین تهدید در تهران، پنج افتتاح صورت گرفت و در ادامه نیز قطعا شاهد توسعه در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تهران پنج سد دارد که در شرایط کاملا ناپایداری است، گفت: از طریق بازچرخانی منابع آبی که در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب است باید آن را به ۲۰۰ میلیون متر مکعب برسانیم، در جلسات متعددی در خصوص پرتی ۳۰ درصدی آب به دلیل فرسودگی شبکه صحبت شده، شبکه‌ای که بیش از ۵۵ سال قدمت دارد. در کنار نوسازی این شبکه باید نسبت به فرهنگسازی و صرفه جویی در مصرف آب نیز اقدامات لازم را انجام دهیم. با وزارت نیرو تفاهم‌های جدی داشته‌ایم و تضمین وجود آب در دسترس و سالم با کمک وزارت نیرو را پیگیری خواهیم کرد. در جهان برای قطره قطره آب نقشه می‌کشند لذا باید ما نیز نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشیم.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: