شهره لرستانی(مازیار لرستانی) بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 26 مهرماه 1345 متولد شد. شهره لرستانی(مازیار لرستانی)  اصالتا اهل خرم آباد است. شهره لرستانی در سال 69 در رشته کارگردانی تئاتر  فارغ‌التحصیل شد. شهره لرستانی به تازگی تغییر جنسیت داده است . تغییر جنسیت شهره لرستانی حواشی بسیار زیادی در کشور داشته است .مازیار لرستانی گفت من برای همیشه در ایران خواهم ماند، ایران را دوست دارم حتی اگر من را بیرون هم کنند نمی‌روم. او گفته بازیگران زن مثل خواهر من هستند. وی درباره اینکه چرا هورمون درمانی را آغاز نکرده گفته که اجاره نشین است و از کار هنری خرج زندگی اش را درمی آورد. به زودی هورمون تراپی را شروع خواهم کرد.

شهره لرستانی

اولین خرید مردانه شهره لرستانی

مازیار لرستانی جدید و شهره لرستانی قدیم قبل از انجام هورمن تراپی به عنوان اولین خرید مردانه برای خودش یک عدد پاپیون قرمز رنگ خرید.

مازیار لرستانی با کت و شلوار مردانه ای در اکران فیلم و مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفت. باوجود اینکه هیچ اثری از ریش و سبیل این بازیگر بعد تغییر جنسیت وجود ندارد برخی از خبرسازان جعلی به دروغ چنین ماجرایی را مطرح کرده اند.

این بانوی بازیگر در یک خانواده پنج نفره متولد شد، پدر او قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و یک خواهر و برادر دارد. پدر این بانوی هنرمند در سال 1400 فوت کرده است.

شهره لرستانی در سال 69 در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته فیلمنامه نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال 1373 دریافت کرد.

شهره لرستانیاو خود را یک لر می‌داند که به ایلی بودن عادت دارد و می گوید، نه فقط با بستگان درجه یک بلکه ما با خانواده‌مان در خرم‌آباد و بروجرد و تهران همه و همه در تماسیم هر روز باید از هم خبر داشته باشیم. من به‌دلیل مشغله کاری کمتر اما کلا خانواده همه از حال هم باخبرند و این خاصیت لر بودن است.

علاقه شهره لرستانی به بازیگری از کودکی

شهره لرستانی از دوران کودکی هم به بازیگری علاقه مند بود و از زمانی که تنها 5 سال داشت نمایش هایی را برای اهالی خانه اجرا و کارگردانی میکرد.

ازدواج شهره لرستانی

شهره لرستانی جزو آن دسته از هنرمندان است که زندگی مجردی را به متاهلی ترجیح داده و ازدواج نکرده است.

ازدواج میان هنرمندان به دلیل شرایط شغلی که آنها دارند و دغدغه هایی که زندگی هنری ایجاد میکند تا حدودی دشوار است و شهره لرستانی با توجه به این موضوع تابه حال نتوانسته تصمیمی برای ازدواج بگیرد و به نظرش درک شرایط زندگی با یک هنرمند دشوار است و به همین دلیل ترجیح داده است که مجرد بماند.

شهره لرستانیماجرای شکست عشقی شهره لرستانی

شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی عاشق شد اما به دلایل مختلفی این عشق نافرجام ماند و زندگی او را کاملاً تحت تاثیر قرار داد. این بازیگر کشورمان پس از شکست عشقی به مدت 8 سال از بازیگری جدا شد و به انزوا و افسردگی روی آورد و تنهایی و بیماری او سبب شد دچار 40 کیلو اضافه وزن شود.

کاهش وزن شهره لرستانی

شهره لرستانی کم‌کاری تیروئید، مشکلات هورمونی و افسردگی را عامل اضافه‌وزن و چاقی‌ خود می‌داند. او یک بار موفق شد چهل کیلو از وزنش را با تغذیه کم کند و انگیزه کاهش وزن خود را عاشق شدن دوباره اش می‌داند اما دوباره اضافه وزن یافت.

این هنرمند سال گذشته (1400)عمل اسلیو معده انجام داده و کاهش وزن بسیاری داشته است، او در مراسم ختم پدر خود با ظاهری متفاوت و شوکه کننده حاضر شده و تغییرات ظاهری او بسیار محسوس بود.

کاهش وزن شهره لرستانی 

شهره لرستانی در زمان هشت سال افسردگی و دوری از بازیگری برای فراموشی مشکلات خود به فکر تاسیس خانه پیشکسوتان افتاد.

این هنرمند در رابطه با تاسیس خانه پیشکسوتان می گوید:

آن روزها مدام به فکر حل مشکلات دیگران بودم مراقب بودم ببینم چه کسی بیمار است یا چه کسی به رحمت خدا رفته و باید برای بزرگداشتش اقدام کرد.همه این کارها را می‌کردم که عشق از دست رفته‌ ام را فراموش کنم و تمام مشکلات مربوط به آن شرایط را فراموش کنم.

شهره لرستانیعلاقه شهره لرستانی به گربه هایش

شهره لرستانی یکی از هنرمندانی است که علاقه زیادی به گربه دارد و اگر سری به خانه او بزنید گربه های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

ورود شهره لرستانی به عرصه بازیگری

شهره لرستانی فعالیت خود را از سال 1364 با بازیگری در تئاتر شروع کرد و در همان دوران دانشجویی 17 نمایش را کارگردانی نمود. او با هنرمندان سرشناسی چون محمد رحمانیان، مهتاب نصیرپور، علی دهکردی و... هم دوره بود.

او در سال 1370 برای اولین بار با فیلم سینمایی نیاز به کارگردانی علیرضا داوودنژاد قدم به دنیای سینما گذاشت و مجموعه اغر بخیر ساخته مجید بهشتی در سال 1365 اولین تجربه بازیگری او در تلویزیون بود.

این بانوی هنرمند با سریال آپارتمان اصغر هاشمی در سال 1371 بیش از پیش در میان مردم شناخته شد و از این سریال به عنوان نقطه اوج فعالیت هایش نام برده است

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۷۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: