وام / وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود

معاون بنیاد مسکن با اشاره به افزایش رقم وام ساخت مسکن روستایی از 100 به 200 میلیون تومان، اظهار امیدواری کرد که این وام تا دهه فجر امسال به 200 هزار واحد مسکونی اختصاص یابد. جزئیات بیشتر درباره این وام را در گفت وگو با مجید جودی، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می خوانید:

وام 200 میلیونی مسکن روستایی شامل حال چه افرادی می شود؟

- هر کسی که در روستا فاقد مسکن است یا مسکن غیرمقاوم دارد، می تواند از این وام استفاده کند.

روش خاصی برای شناسایی افراد وجود دارد؟

- نه، این کار را از سال 84 به طور سالانه برای 200 هزار واحد مسکونی تمدید کرده ایم و نزدیک به دو میلیون واحد به این صورت ساخته شده است، افراد درخواست می دهند و پس از بررسی، پروانه برای آن ها صادر می شود و به بانک معرفی می شوند و متناسب با پیشرفت کار وامشان آزاد می شود.

این وام شامل خرید و ودیعه هم می شود؟

- نه فقط برای ساخت در مناطق روستایی است.

امسال برای چه تعداد واحد مسکونی  وام پرداخت می شود؟

- براساس مصوبه هیئت وزیران برای 200 هزار واحد مسکونی 200 میلیون تومان به صورت 20 ساله با نرخ 5 درصد پرداخت می شود و بقیه آن را تا 18 درصد دولت به عنوان یارانه پرداخت می کند.

شنیده شده کسانی که وام 100 میلیونی نیز گرفته اند می توانند مابه التفاوت آن را تا 200 میلیون تومان دریافت کنند.

- کسانی که از 24 آبان سال گذشته وام 100 میلیون تومانی گرفته اند، مشمول افزایش وام می شوند.

یعنی کسانی که قبل این تاریخ گرفته اند، مشمول نمی شوند؟

- نه چون این کار براساس مصوبه شورای عالی مسکن به ریاست آقای رئیسی انجام شده است و ما قول داده بودیم که افراد فعلا وام 100 میلیونی را بگیرند و بعد 100 میلیون تومان دیگر را خواهند گرفت که داریم به تعهدمان عمل می کنیم.

فکر می کنید امسال چقدر وام بدهید؟

- ما تمام تلاشمان این است که تا دهه مبارک فجر همه این 200 هزار وام را به بانک ها معرفی کنیم و قراردادشان بسته شود.

منبع: خراسان

شرایط دریافت وام قرض الحسنه ۵۰ میلیونی

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران خاص و زوجین نابارو این شهرستان خبر داد.

حسین سلیمانی اظهار کرد: به منظور حمایت مالی از بیماران خاص و صعب‌العلاج شهرستان اسدآباد به همشهریان مبتلا به هموفیلی، تالاسمی ماژور، اوتیسم، بال پروانه‌ای، CF، ام اس، SMA، دیالیز، پیوندی و انواع سرطان‌های در حال درمان و همچنین زوجین نابارور در حال درمان با دریافت معرفی نامه از دانشکده علوم پزشکی به بانک عامل معرفی و به آنان تسهیلات قرض الحسنه  ۵۰۰ میلیون ریالی اعطاء می‌شود.

وی با اشاره به اعطای این تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران خاص و زوجین نابارور شهرستان، افزود: شهروندان اسدآبادی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به واحد بیماران خاص معاونت درمان به آدرس اسدآباد -میدان امام(ره) طبقه همکف ساختمان ستاد مرکزی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد مراجعه کنند.

سلیمانی همچنین از جذب پزشک متخصص قلب و عروق در بیمارستان حضرت قائم(عج) خبر داد و تصریح کرد: به منظور خدمت به مراجعین و بیماران و ارائه حداکثری خدمات با تعرفه دولتی، پزشک متخصص قلب و عروق بومی شهرستان جذب و در بیمارستان حضرت قائم(عج) به کارگیری شد که این امر از نقش موثری در تحول در این تخصص در شهرستان برخوردار خواهد بود.

وی یاد آورشد: از ابتدای آبان‌ماه سال‌جاری تنها در مدت زمان کمتر از ۲۰ روز کاری بیشتر از ۴۰۰ ویزیت و تعداد ۳۵۰ اکوکاردیوگرافی توسط این پزشک متخصص در این بیمارستان انجام شده است.

سلیمانی اضافه کرد: کلینیک قلب بیمارستان، از شنبه تا چهارشنبه در شیفت صبح و چهار روز در هفته در شیفت عصر توسط پزشک متخصص قلب و عروق فعال است./ایسنا

شرایط وام 100 میلیونی دولت به سرپرستان خانوار

در بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های مسکن، کشاورزی، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و شرکت دولتی پست بانک آمده است: «درخصوص ابلاغ بندهای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در راستای اجرای تبصره‌های ۱ و ۲ ذیل ماده ۶۹ قانون مذکور، با احتساب نرخ تورم سالانه، سهمیه آن بانک جهت اعطای تسهیلات موصوف مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان و مدت بازپرداخت حداکثر ۱۰ سال و مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر و در نظر گرفتن شرایط خانوار به شرح زیر تعیین و ارسال می‌شود. بدیهی است دستورالعمل مربوطه متعاقباً ارسال خواهد شد.

الف) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب دو فرزند شده یا می‌شوند، هر خانواده به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان

ب) خانوارهایی که بعد از سال ۱۳۹۹ به صاحب یک فرزند شده یا می‌شود، هر خانواده به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان.

ج) خانوارهای دونفره ( زوج و زوجه) به هر خانواده مبلغ ۷۰ میلیون تومان.

لازم به ذکر است استعلام‌های لازم جهت بهره‌مندی متقاضیان از تسهیلات مسکن مبنی بر عدم اخذ تسهیلات مسکن از بانک‌ها و موسسات اعتباری از سامانه سمات بانک مرکزی دریافت شود.

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است دستور فرمایند ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود».

مبالغ و شرایط پرداخت تسهیلات مسکن قانون جوانی جمعیت

طبق این گزارش، براساس ماده ۶۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بانک مرکزی باید در راستای اجرای بند (چ) ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از منابع سپرده­‌های پس انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی به تفکیک نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم به بعد شده یا می‌شوند، به میزان ۱۵۰ میلیون تومان اقدام کند.

همچنین، این بانک باید در راستای اجرای بند (چ) ماده (۱۰۲) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل مبلغ ۴۶۰ میلیارد تومان از منابع سپرده­‌های پس انداز و جاری قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانوار) با باز پرداخت حداکثر ۱۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن به شرح ذیل اقدام کند:

الف ـ خانوارهای صاحب دو فرزند تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان به هر خانواده به میزان ۱۰۰ میلیون تومان.

ب ـ خانوارهای صاحب یک فرزند تا سقف ۱۶۰ میلیارد تومان به هر خانواده به میران ۸۰ میلیون تومان.

پ ـ خانوارهای دو نفره (زوج و زوجه) تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان به هر خانواده به میزان ۵۰ میلیون تومان.

منبع: ایسنا

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۹ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: