مهدی طارمی (زادهٔ ۲۷ تیر ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. مهدی طارمی در زمان حضور در باشگاه فوتبال پرسپولیس دو بار در فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد. مهدی طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های الغرافه قطر و ریو آوه را هم دارد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی ایران به میدان رفت. مهدی طارمی عکسی از خودش در کنار یک دختر جوان منتشر کرده است که حواشی زیادی بدنبال داشته است.در ادامه بیوگرافی مهدی طارمی را میخوانید .

مهدی طارمی

مهدی طارمیتمجید AFC از طارمی بعد از درخشش برای پورتو

توئیتر رسمی AFC لحظاتی پیش با انتشار تصویر مهدی طارمی به تمجید از این بازیکن ایرانی پرداخت و نوشت: مهدی طارمی در بازی لیگ برتر پرتغال مقابل ویتوریا گیمارش با ضربه پنالتی ۳ امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد.

مهدی طارمیبیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی (زادهٔ ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. او سپس در الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در پورتو در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل ۲۱–۲۰۲۰ نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال ۲۰۲۱ شد.

طارمی در ردهٔ ملی از سال ۱۳۹۴ به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ بود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

مهدی طارمیتاریخ‌سازی پورتو بعد از ۴۴ سال در روز گلزنی مهدی طارمی

تیم فوتبال پورتو رکورد جدیدی را در فوتبال پرتغال از خود بر جای گذاشت و در ۵۷ مسابقه شکست ناپذیر باقی ماند.

تیم فوتبال پورتو روز گذشته در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ فوتبال پرتغال برابر ویتوریا گیمارش با تک گل مهدی طارمی به پیروزی رسید. طارمی در نیمه نخست یک پنالتی به دست آورد و آن پنالتی را به گل تبدیل کرد.

پورتو با این پیروزی، ضمن تثبیت جایگاهش در صدر جدول پرتغال، رکوردی تاریخی در این کشور از خود بر جای گذاشت. این تیم آمار ۵۷ بازی بدون باخت را در لیگ این کشور را ثبت کرد که به یکی از سوژه‌های اصلی رسانه‌های پرتغال تبدیل شده است.

رکورد شکست ناپذیری در لیگ پرتغال به تیم بنفیکا و بین سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۷۸ با ۵۶ بازی بدون باخت اختصاص داشت اما پورتو برگ تازه ای از تاریخ را در این کشور باز کرد.

پورتو با هدایت «سرجیو کونسیسائو» آخرین بار در ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ با نتیجه ۲ به ۳ مقابل تیم پاکوس دفریرا شکست خورد و از آن زمان ۴۶ برد و ۱۱ تساوی کسب کرد.

پورتو در حال حاضر مدعی اصلی قهرمانی در لیگ پرتغال است و با کسب چند برد دیگر می‌تواند بالاتر از اسپورتینگ و بنفیکا این عنوان را از آن خود کند.

بازی در تیم ملی مهدی طارمی

طارمی ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ برای اولین بار به تیم ملی ایران توسط کارلوس کیروش دعوت شد. او در جشن بهترین‌های لیگ برتر چهاردهم (۹۳–۹۴) به عنوان بهترین مهاجم لیگ ایران انتخاب شد. طارمی در این مراسم در چهار رشته از جمله بازیکن سال فوتبال ایران که قاسم حدادی فر موفق به دریافت آن شد، کاندیدای دریافت جایزه بود.

طارمی همچنین در سال ۱۳۹۴ به عنوان بازیکن سال فوتبال ایران انتخاب شد. او نخستین بازی ملی خود را در یک بازی دوستانه در برابر ازبکستان در سال ۲۰۱۵ انجام داد. او در سومین بازی ملی خود پایش به گلزنی باز شد و در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ دو بار برابر گوام گلزنی کرد.

طارمی در چهارمین بازی ملی خود نیز درخشان ظاهر شد و در جریان شکست سه بر صفر بر هند، با سماجت خود یک پاس گل موفق برای آندرانیک تیموریان ساخت و گل سوم را نیز به ثمر رساند. مهدی طارمی یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در راه صعود به جام جهانی بود. او در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ برای تیم ملی فوتبال ایران گل‌های ۳ امتیازی زد و به صورت کلی عملکرد مناسبی داشت.

طارمی در اولین بازی تیم ملی ایران با سرمربی گری مارک ویلموتس موفق شد در برابر تیم ملی سوریه ۳ گل به ثمر برساند.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۴۴ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: