نرگسی اسفناج یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

ددددد

مواد لازم برای ۴ نفر نرگسی

اسفناج ۵۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

تخم مرغ ۴ عدد

سیر ۴ حبه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

ززززز

دستور پخت نرگسی اسفناج

مرحله اول

برای تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه ابتدا اسفناج ها را می شوییم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه بدون اضافه کردن آب درب قابلمه را می بندیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا اسفناج ها بپزند.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در حین پختن اسفناج ها پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کاملا سبک و شیشه ای شود.

طططی

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز نرم شد، سیر را به صورت ریز خرد می کنیم و فقط در حدی تفت می دهیم که عطر سیر بلند شود. در ادامه اسفناج پخته شده را اضافه می کنیم و چند دقیقه با دیگر مواد تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله چهارم

مقدار سرخ کردن اسفناج به خودما بستگی داردف می توانیم آنرا به خوبی سرخ کنیم یا نسبت به ذائقه خود کمتر سرخ کنیم. در ادامه مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم.

دئتدات

مرحله پنجم

پس از اینکه اسفناج را به خوبی سرخ کردیم، وسط را کمی باز می کنیم و تخم مرغ را روی اسفناج می شکینم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تخم مرغ ها با حرارت ملایم سفت شده و به طور کامل بپزند.

حکجگچخخخ

مرحله ششم

بسته به نوع ذائقه خود می توانیم زمانی که تخم مرغ ها را اضافه کردیم، با قاشق مواد را مانند املت هم بنزیم تا با هم یکدست شوند. در پایان نرگسی اسفناج را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم.

قبثیص

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: