سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

عتعععععع

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۴ عدد بزرگ

تخم مرغ ۳ عدد

قارچ ۶ عدد بزرگ

سوسیس، کالباس یا مرغ ۴۰۰ گرم

فلفل دلمه ای رنگی ۲ قاشق غذاخوری

جعفری ۱ دسته کوچک

پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

گگگگگگگگگگگجححح

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر ساده

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی شکم پر خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در ادامه درون سینی فر را با دو لایه کاغذ روغنی پوشش داده و آنرا کنار می گذاریم.

ذذذذذذذ

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و خشک می کنیم، سپس درون سینی فر قرار داده و روی سینی را با فویل می پوشانیم. در ادامه سینی فر را به مدت یک تا یک و نیم ساعت درون فر قرار داده تا سیب زمینی ها مغز پخت شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند، آنها را از فر خارج می کنیم، سپس بالای سیب زمینی را با کارد جدا می کنیم، سپس با استفاده از یک قاشق کوچک داخل سیب زمینی ها را با دقت خارج می کنیم.

مکحححححج

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی های خارج شده از شکم سیب زمینی ها را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با پشت قاشق به طور کامل له می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا قارچ را به همراه سوسیس (کالباس یا مرغ پخته) و جعفری به صورت ریز خرد می کنیم و به مواد درون کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه داخل شکم سیب زمینی ها را با این مواد پر می کنیم.

ققققققققققققققبل

مرحله ششم

در این مرحله روی مواد پنیر پیتزا می ریزیم و روی پنیر مقداری فلفل دلمه ای رنگی می چینیم و مجددا درون فر قرار می دهیم. حالا دمای فر را روی ۱۸۰ قرار داده و اجازه می دهیم مواد داخل شکم سیب زمینی بپزند و پنیر به طور کامل ذوب شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه فر را خاموش کرده و چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پنیر طلایی شود. در ادامه سیب زمینی های تنوری را از فر خارج کرده و کمی آویشن روی آنها می پاشیم، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

غاعتهننننن

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳۵ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: