آیا تابحال به مهاجرت به کشور عمان فکر کرده‌اید؟ آیا تابحال خود را به عنوان یک کادر درمان در این کشور تصور کرده‌اید؟ دریافت ویزا کاری عمان به عنوان یک کادر درمان می‌تواند یک تصور بسیار هیجان‌انگیز و البته در‌عین‌حال نگران کننده باشد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با کشور عمان و مراحل مختلف دریافت ویزا کاری عمان به عنوان یک کادر درمان آشنا کنیم. تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

مطالبی که در این مقاله می‌خوانید:

  • ویزای کاری عمان
  • کادر درمان کشور عمان
  • مراحل دریافت ویزا کاری عمان
  • مدارک موردنیاز ویزا کاری عمان

تصمیم به مهاجرت و مشغول بکارشدن در کشور دیگر می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تصمیم‌های گرفته شده توسط فرد باشد. انتخاب محل زندگی و فعالیت، مرحله بسیار مهمی است که توانایی تغییر دادن آینده زندگی فرد را خواهد داشت. موسسه مهاجرتی رسا علاوه بر متقاضیان علاقمندان به مهاجرت به کشور عمان، بلکه افراد علاقمندان به مهاجرت به کشور‌های مختلف اروپایی و دیگر کشور‌های مطرح دنیا را در این مسیر همراهی می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا علاقمندان دریافت ویزا کاری عمان را بیشتر با این کشور و شرایط فعالیت و زندگی کادر درمان آن آشنا کنیم.

کشور عمان که با نام سلطنه عمان نیز شناخته می‌شود کشوری با ساختار پادشاهی است. پایتخت این کشور مسقط نام دارد. عمان از شرق با شبه جزیه عربستان، از جنوب با یمن، از غرب با امارات متحده عربی و از شما با دریای عمان  همسایگی دارد. این کشور که دارای مرز مشترک دریایی با ایران می‌باشد، به عنوان یکی از ثروتمند‌ترین کشور‌های حاضر در خاورمیانه یاد می‌شود.

کشور عمان از نظر جغرافیایی دارای قدمت چندین چند هزار ساله است و یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های مستقل پادشاهی حاضر بین تمدن‌های مختلف عربی به حساب می‌آید. از نظر نظامی این کشور وابستگی گسترده را با ایالات متحده آمریکا و پادشاهی بریتانیا دارد اما از نظر سیاسیت خارجی به صورت مستقل و آزادانه عمل می‌کند. این کشور دارای حکومت پادشاهی بوده اما افراد حاضر در پارلمان نیز نقش قانون‌گذاری و بازرسی اندکی دارند.

درآمد اصلی مردم کشور عمان مانند دیگر کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق نفت و مشتقات آن است. مردمان این کشور علاوه بر کشاورزی به دیگر فعالیت‌های اقتصادی از جمله ماهی‌گیری نیز می‌پردازند. صنعت گردشگری کشور عمان در دهه اخیر شاهد تغییر و تحول بسیاری بوده و توانسته است درآمد خوبی را برای این کشور به ارمغان آورد. عمان مانند دیگر کشور‌های در حال توسعه با کمبود شدید نیروی کار مواجه است و بدیهی است که کادر درمان نیز در این بین قرار می‌گیرند. در چند سال اخیر افراد بسیاری توانسته‌اند از طریق دریافت ویزا کاری عمان به عنوان کادر درمان در این کشور مشغول بکار شوند.

دریافت ویزا کاری عمان و مشغول به کار شدن در این کشور نه تنها می‌تواند شرایط زندگی ایده‌آلی را برای شما ایجاد کند بلکه می‌تواند کمک شدیدی به شرایط اقتصادی و مالی شما کند. با در نظر گرفتن ارزش بالای ارز رایج این کشور مهاجرت به آن برای بسیاری از افراد هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

کادر درمان کشور عمان

کشور عمان از جمعیت بسیار کمی برخوردار است و مانند دیگر کشور‌های موجود در حاشیه خلیج‌فارس دارای بومیانی ثروتمند می‌باشد. این کشور از نیاز بالایی در جذب نیرو کار متخصص در بسیاری از زمینه‌های کاری مواجه شده است و همین امر باعث شده دریافت ویزا کاری عمان بسیار ساده‌تر از قبل شود. بومیان کشور عمان به دلیل دریافت یارانه‌های مکفی دولتی تمایلی به کسب درآمد از طریق مشاغل تخصصی و پر زحمت ندارند؛ از این رو این کشور به جذب مهاجران و مشغول کردن آن‌ها به انجام فعالیت‌های پر زحمت خود روی آورده است.

در‌حال حاضر  به دلیل کمبود کادر درمان در کشور عمان، این افراد با شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی روبرو هستند. این شرایط به دلیل شیوع کرونا نیز دوچندان شده بود و همین موضوع باعث افزایش مشاغل موجود در این حوزه‌کاری شده است. روبرو شدن این کشور با این شرایط باعث شده است که دولت کشور عمان برای تکمیل این فرصت‌های شغلی اقدام به جذب مهاجر و نیرو کار از طریق صدور ویزا کاری عمان شود.

همانطور که اشاره شد کشور عمان به گونه‌ای چاره‌ای جز دریافت کادر درمان از طریق ویزا کاری خود ندارد و به این منظور سیاست های خود را به گونه ای تعریف کرده اند که افراد فعال در این زمینه در دیگر کشور ها این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند.

مراحل دریافت ویزا کاری عمان

به منظور دریافت ویزا کاری عمان و مشغول شدن به عنوان کادر درمان در این کشور شما باید حتما جاب آفری از طرف کارفرمایی در این کشور داشته باشید. پیشنهاد شغلی شما باید از طرف دو اداره کار و پلیس کشور عمان به تایید برسد و برای شما ارسال شود. مهم‌ترین مدرکی شما برای دریافت ویزا کاری عمان باید به سفارتخانه ارائه دهید، پیشنهاد کاری است که از طرف کارفرمایی در کشور عمان به تایید رسیده است.

با درنظر گرفتن این موضوع که پیشنهاد شغلی تایید شده اصلی‌ترین مدرک دریافت ویزا کاری عمان به حساب می‌آید؛ شما باید رزومه کاری و مدارک تحصیلی خود را برای کارفرما مربوطه ارسال کنید. در صورت داشتن همکاری با کارفرمایی در کشور دو سال گذشته، شما باید برگه ترخیص از سوی آن کارفرما دریافت کنید و برای کارفرما جدید خود رائه دهید. داشتن ویزا کاری قبلی نیز می‌تواند در روند دریافت ویزا جدید برای شما مشکل‌ساز شود و شما باید برگه ترخیص از سوی اداره کار کشور عمان دریافت کنید.

مدارک موردنیاز ویزا کاری عمان

پیش‌تر نیز اشاره شد، مهم‌ترین مدرک دریافت ویزا کاری عمان پیشنهاد شغلی تاییده شده است. علاوه بر این مدرک که به گونه گواهی دریافت شغل موردنظر شما در این کشور می‌باشد شما باید مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود به همراه دیگر مدارک هویتی خود به سفارت حاضر در این ایران کشور عمان تحویل دهید. در ادامه می‌توانید لیست کاملی از مدارک موردنیاز برای دریافت ویزا کاری عمان را مشاهده کنید

  • داشتن نامه پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما عمانی ( گواهی اصلی ویزا کاری)
  • پاسپورت معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار
  • سوابق کاری (در صورت نیاز کارفرما)
  • مدارک شناسایی با ترجمه انگلیسی (کارت ملی و شناسنامه)
  • مدارک تحصیلی با ترجمه انگلیسی

زبان اصلی و رسمی کشور عرب‌نشین عمان، مشخصا زبان عربی بوده اما زبان انگلیسی نیز در این کشور بسیار رایج بوده و به عنوان دومین زبان کشور عمان از آن یاد می‌شود. همانطور که اشاره شده است، به منظور دریافت ویزا کاری عمان خود باید تمامی مدارک تحصیلی و هویتی شما به زبان انگلیسی ترجمه شود.

سخن پایانی

به دلیل مشکلات گفته شده موجود در کشور عمان و نیاز بالای این کشور به دریافت کادر درمان، دریافت ویزا کاری عمان برای این افراد بسیار ساده‌تر بوده و مشاغل موجود در این حوزه‌کاری افزایش یافته است. این کشور برای کادر درمان و مهاجران متخصص خود شرایط و امتیازات خاصی را در نظر گرفته است و با در نظر گرفتن دستمزد بالای این افراد، مهاجرت به کشور عمان بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

شما علاقمندان به دریافت ویزا کاری عمان به منظور اشتغال به عنوان کادر درمان در این کشور می‌توانید تمامی نکات و قوانین پیچیده مربوط به این موضوع را از موسسه مهاجرتی رسا سوال کنید. در تمامی فرآیندهای  سخت و دشوار یافتن پیشنهاد شغلی مناسب در حوزه‌کاری کادر درمان، فرآیند‌های دشوار اخذ ویزا و یافتن محل سکونت، موسسه مهاجرتی رسا شما را همراهی خواهد کرد. شما می‌توانید با کمترین دشواری و در سریع‌ترین زمان ممکن ویزا کاری عمان را دریافت و در این کشور ساکن شوید. لطفا شرایط خود را با مشاوران و متخصصات موسسه مهاجرتی رسا در میان بگذارید.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: