بر اساس اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس و دانشگاه‌های تهران تا سه‌شنبه تعطیل شد.

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس استان تهران و دانشگاه‌ها به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه غیرحضوری است. مهدکودک‌ها نیز تعطیل هستند.

فروش طرح ترافیک نیز تا سه‌شنبه ممنوع شد؛ ممنوعیت ترددد شبانه کامیون‌ها هچنین فعالیت کارخانجات آسفالت‌سازی نیز از دیگر مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران بود.

پیشنهاد کاهش 2 ساعته ساعات کار ادارات تا روز سه‌شبه نیز در این جلسه مصوب شد.

‌"هشدار نارنجی" برای آلودگی هوای تهران صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر ضرورت آماده‌باش نیرو‌های امدادی در پایتخت از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا خبر داد و گفت: مردم از تردد غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.

حامد یزدی مهر امروز از صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا توسط مدیریت بحران خبر داد و گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی استان تهران از بعد از ظهر روز یکشنبه 27 آذر ماه تا روز سه شنبه 28 آذز ماه انباشت آلاینده‌ها و افزایش شاخص آلودگی هوا را شاهد خواهیم بود.

مدیر کل مدیریت بحران استان تهران افزود: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر اینکه در غالب ساعات، کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها می‌شود در همین راستا مدیریت بحران به مردم پایتخت اکیداً توصیه می‌کند از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کرده و حتماً از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان و بتاکارتن زیاد استفاده کنند.

یزدی مهر با تاکید بر اینکه در ایام آلودگی هوا کاهش تردد خودروها باید به طور جدی در دستور کار قرار داشته باشد، افزود: متأسفانه یا خوشبختانه امروزه مردم عادی نیز، در تعیین میزان آلودگی هوا تأثیر گذار هستند و از همین روی در بسیاری از مواقع شاهدیم که با عادات رفتاری غلط موجب آلوده شدن هوا می‌شویم و با اصلاح برخی رفتارها می‌شود در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشیم.

وی گفت: از راه‌های پیشگیری از آلودگی هوا می‌توان به رانندگی هوشمند اشاره کرد، رانندگی با سرعت مجاز، می‌تواند در مصرف بنزین و تولید آلاینده‌های سمی مؤثر باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران خبر داد و تصریح کرد: ضروری است که نیروهای امدادی در اوقات اضطرار آلودگی هوا به حالت آماده‌باش کامل باشند.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: