با توجه به شرایط بد اقتصادی، جوانان نخبه زیادی سالانه به کشورهای مختلف مهاجرت می‌کنند. اما کشوری که در این سال‌ها به یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا تبدیل شده است و همه ساله ایرانیان زیادی را به عنوان مهاجر می‌پذیرد، کانادا است. اگر قصد مهاجرت در سر دارید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید تا با بهترین روش‌های مهاجرتی که می‌توانید از طریق آن‌ها، زودتر به هدف خود برسید، آشنا شوید.

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق کار

شاید شنیده باشید که مهاجرت به کشور کانادا از طریق دریافت ویزای کار، سخت و غیرممکن است. اما ما در این مقاله به شما خواهیم گفت با رعایت نکات گفته شده، شما هم می‌توانید به راحتی ویزای کار این کشور را دریافت کنید. کشور بزرگ کانادا راه‌های بسیار زیادی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور برنامه‌ریزی کرده است. با توجه به شرایط عالی و مساعد زندگی و اقتصاد رو به رشد این کشور، همین امر سبب گردیده تا افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور کانادا باشند. برای اقدام به گرفتن ویزای کار کانادا باید بدانید که یکی از راه‌ها، ویزای OPEN WORK PERMITS به معنای مجوز کار آزاد می‌باشد، اما ویزای دیگری هم وجود دارد به نام EMPLOYER SPECIFIC PERMIT که آن را مجوز کار مخصوص کارفرما هم می‌نامند. پیشنهاد ما برای شما دریافت ویزای کار آزاد است. شما با این ویزا می‌توانید در هر شرکت، کارخانه و برای هر کارفرمایی که بخواهید مشغول به کار شوید.

از مزیت‌های دریافت این نوع ویزا این است که، شما نیازی به اخذ LMIA نخواهید داشت. داشتن مدرک LMIA نشان دهنده ‌این خواهد بود که شما برای شغلی تقاضا کرده‌اید، اما هیچ شهروند کانادایی دیگری تقاضایی برای استخدام در همان شغل نداده است. به همین دلیل کارفرما در این مرحله مجاز به جذب نیروی کار خارجی می‌شود. اما توجه داشته باشید در ویزای EMPLOYER SPECIFIC PERMIT شما حتما باید مدرک LMIA را برای داشتن شغل خود ارائه دهید. یکی دیگر از تفاوت‌های EMPLOYER SPECIFIC PERMIT در این است که، قوانینی خاصی دارد که باید رعایت شوند. این قوانین شامل یکسری موارد است؛ حتما باید اسم کارفرما در مجوز شما ذکر شود و شما تنها می‌توانید برای آن شخص کار کنید. مقدار زمانی که شما باید کار کنید حتما باید مشخص باشد. نشانی محل کار شما باید عنوان شده باشد. قبل از استخدام شما توسط کارفرما، او باید به شما یک پیشنهاد کاری بدهد و در مدارک شما قرار دهد‌.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به کشور کانادا، از طریق تحصیل در این ‌کشور است. شما اگر برای تحصیل به کانادا مهاجرت کنید، بعد از اتمام دانشگاه، دولت به شما برای پیدا کردن کار مناسب با شرایطی که دارید کمک خواهد کرد. امکان ‌دیگری که خواهید داشت یک تیر و دو نشان است؛ به این‌ منظور که هم فارغ التحصیل می‌شوید و بعد از آن‌ هم‌ می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. کانادا دارای برترین دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در دنیا می‌باشد. سطح آموزش در این مراکز بسیار بالا و با کیفیت است‌. از نظر اقتصادی هم اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، شاهده پایین بودن هزینه‌های آموزشی در این کشور هستیم‌. افرادی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا را دارند باید سه مرحله را پشت سر بگذراند. مرحله اول، گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود می‌باشد. مرحله دوم، بررسی هزینه‌های پیش روی فرد متقاضی در مراکز آموزشی است. و مرحله سوم کسب اطلاع از مدارکی که برای تحصیل در مراکز کشور کانادا نیاز است. گفتنی است در کشور خودمان افراد و موسسات بسیار زیادی وجود دارند که ادعای گرفتن ویزای تحصیلی را به شما می‌دهند، اما باید بدانید که فقط مراکز دارای مجوز اعتماد کنید. موسسه رسا از جمله این موسسات است که می‌توانید با اعتماد کامل، پروسه مهاجرتی خود را به آن بسپارید.

اما شاید با خود بپرسید که مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا شامل چه مواردی است؟ مواردی که در ادامه گفته می‌شود، برای گرفتن این نوع ویزا باید به درستی رعایت شوند و تمام مدارک کامل باشد. تمکن مالی یکی از اساسی‌ترین مدارکی است که از شما می‌خواهند. شما باید اثبات کنید در تامین هزینه‌های زندگی خود در کانادا مشکلی ندارید. مورد دیگر این است که شما باید به کشور کانادا ثابت کنید بعد از تمام شدن تحصیل‌تان به کشور خود بر می‌گردید. سومین مورد هم ارائه گذرنامه شخص متقاضی است. دقت داشته باشید تاریخ اعتبار گذرنامه شما حداقل ۶ ماه باید تا انقضا آن زمان مانده باشد. اصل مدرک زبان شخص (آیلتس/تافل)، برگه عدم سوء پیشینه شخص متقاضی و همراه داشتن برگه‌ پذیرش دانشگاه نیز از جمله مدارک مورد نیاز هستند.

اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس انتری روشی کامل برای پیش برد تقاضاهای اقامت دائم در کشور کانادا می‌باشد. از آنجا که این کشور محبوبیت بالایی در بین مهاجرین دارد، اقدام به خلق روش‌هایی برای کمک به طرفداران خود زده است. تمام افراد علاقه‌مند به مهاجرت در سراسر دنیا دیگر می‌توانند برای اقامت دائم و دریافت مدارک خودشان از این روش عالی و آسان اقدام کنند. باید بدانید که پرونده ‌افرادی که به صورت مجازی برای اکسپرس اینتری فرستاده می‌شود، وارد محلی به نام EOI Pool خواهد شد؛ به این محل اصطلاحا استخر هم گفته می‌شود و کارایی آن به این ‌شکل است که اطلاعات افراد درخواست‌کننده را مورد بررسی قرار می‌دهد. بعد از آن نوبتِ دادن امتیاز به درخواست‌ها می‌رسد تا کارفرمایانی که قصد جذب نیروی کار خارجی را دارند، بتوانند اطلاعات مربوطه را مشاهده کنند. اگر فرد درخواست‌کننده معیارهای لازم را دارا بود و توسط کارفرمایان انتخاب شد، می‌تواند برای کار به کانادا با عنوان نیروی متخصص و ماهر مهاجرت کند.

اما سوال اکثر افراد در مورد مدت زمان این فرایند است. گفتنی است زمانی که فرد درخواست‌کننده این نوع ویزا، مدارک خود را از جمله مدارک زبان انگلیسی یا فرانسه(به غیر از زبان انگلیسی در کانادا به زبان فرانسه هم صحبت می‌کنند)، مدارک دانشگاهی و تحصیلی شخص متقاضی و از همه مهم‌تر پروفایل شخصی خود را تکمیل  و ارائه می‌کند، در واقع تازه وارد لیست درخواست کنندگان قرار می‌گیرد. در این جا است که کارفرمایان می‌توانند لیستی که افراد متقاضی در آن هستند را مشاهده کرده و نیروی مورد نیاز خود را انتخاب کنند. متاسفانه باید گفت پروفایل شخصی شما فقط به مدت یک سال اعتبار دارد و بعد از گذشته زمان آن منقضی می‌شود. از این رو اگر شما در این مدت یک ساله نتوانید مهاجرت کنید و یا از طرف یک کارفرما انتخاب شوید، باید دوباره برای تمدید کردن پروفایل خود اقدام کرده و مجددا برای این نوع ویزا درخواست دهید.

چگونه از طریق اکسپرس اینتری(Express entry) به کانادا مهاجرت کنیم؟

اگر همیشه به موفقیت فکر می‌کنید و به‌دنبال آن حرکت می‌کنید، اکسپرس انتری کانادا یک شرایط فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به مهاجرت را فراهم کرده است. باید بد‌انید که دولت کانادا تصمیم به جذب چند هزار نفری مهاجرین در سال‌های منتهی ۲۰۲۴ گرفته است؛ پس هدف خود را جدی‌تر بگیرید. اکسپرس انتری را می‌توان یکی از روش‌های خیلی سریع برای ورود به بازار کار کانادا معرفی کرد. نسبت به راه‌های دیگری که برای به ‌دست آوردن اقامت کشور کانادا وجود دارد، این ‌روش یکی از بهترین هاست.

در روش اکسپرس انتری که به‌صورت امتیازی است، با به‌دست آوردن امتیاز مناسب، می‌توانید با صرف کم‌ترین زمان و هزینه، به‌عنوان نیروی کار ماهر اقامت کشور کانادا را اخذ نمایید. افرادی که متقاضی مهاجرت به کانادا با این‌ روش هستند، با ایجاد یک پروفایل مربوط به خود و فرستادن مدارک و اطلاعات خود و سپس انجام مراحل ثبت نام، با بررسی‌هایی که انجام خواهد شد، اگر فرد نمرات قابل ‌قبول را کسب نماید، می‌تواند موفق به دریافت اقامت کشور کانادا شود.

سیستم اکسپرس اینتری حدود هفت سال است که به وجود آمده و برای تسهیل در روند جذب مهاجرین به این کشور تاثیر زیادی داشته است. اشخاصی که دارای تخصص و مهارت هستند، با طی کردن مراحل این ‌روش می‌توانند، موفق به گرفتن اقامت کشور کانادا شوند. نکته‌ مثبت این‌ روش نداشتن محدودیت برای درخواست این نوع ویزا است. افراد متقاضی تنها با جواب دادن به سوالات این سیستم می‌توانند شانس خود را برای گرفتن این ویزای کم‌هزینه و بی نظیر محک بزنند. اما قرار بر این شده است که در سال های آینده بر حسب تسلط افراد و مهارت زبان آنها، درصد قبولی و پذیرش آنها سنجیده شود؛ بنابراین زبان انگلیسی و فرانسوی را باید برای رفتن به کشور کانادا در حد بسیار بالایی آموزش دید تا بتوان ویزای اکسپرس اینتری را دریافت کرد. اکسپرس اینتری یک روش عالی مهاجرتی به کانادا می‌باشد که مهاجرت و دریافت ویزای کشور کانادا را با چهار روش می‌توان به‌دست آورد. روش‌های موجود عبارتند از نیروی کاری ماهر، تجارب کانادایی، نیروی حرفه‌ای فدرال، برنامه‌های مشخص ایالتی.

اسکیل ترید یا همان نیروی متخصص فنی فدرال(FSTP) به چه معناست؟

برای آشنایی با این عنوان باید گفت، شخصی که هم مهارت دارد و هم اینکه معیار و ملاک‎های دولت کانادا را برای کسب و کار خود در این کشور دارا می‌باشد. برای روشن شدن وضعیت کسب و کار باید دولت کانادا شما را قبول داشته باشد تا بتوانید به عنوان یک نیروی متخصص شناخته شوید. افرادی که علاقه‌مند به این روش مهاجرتی هستند، قادر خواهند بود با روش اکسپرس انتری درخواست خود را اعلام کرده و اقدام به جذب کارفرمایی خارجی کنند. از این طریق هم دیده شده و هم استخدام می‌شوند. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما با دریافت این ویزا می‌توانید هر جایی از کانادا به جز کبک اقامت همیشگی داشته باشید. به این دلیل که کبک خود شرایط و مقررات خاص خود را دارد.

برای استفاده از مهاجرت کاری، از نوع نیروی متخصص و فنی، حتما باید معیارهای دولت کانادا را برای پذیرفته شدن داشته باشید. یکی از این معیارها دریافت فرصت کاری معتبر از کارفرمای کانادایی است که مدت زمان آن باید یک سال به بالا باشد‌. اخذ برگه تائید صلاحیت از طرف سازمان استانیکسب و کسب امتیازهای بالا در زبان های انگلیسی و فرانسوی از جمله معیارهای دیگر هستند. این نکته را هم مد نظر قرار دهید که برای استفاده از این ویزا حتما باید ۲ سال سابقه ی کار مرتبط خود را ارائه دهید.

زمانی که این اسناد و مدارک را به دولت کانادا ارائه می‎دهید. نوبت به اثبات این که شما می‎‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود بربیایید، می‎رسد. تمکن مالی را جدی بگیرید و گردش مالی حساب‎های خود را ارائه دهید. شما باید یک سری مطالب را در طول زمان از کارفرمای کانادایی خود یاد بگیرید و از تجربیات وی استفاده کنید. در این زمان نوبت به بررسی شما از طرف یک سازمان دولتی می‌رسد. اگر موارد را رعایت کرده باشید و بتوانید نظر آنها را جلب کرده باشید، در این صورت مورد تایید دولت کانادا قرار خواهید گرفت.

تجربه کار کانادایی (canadian Experience class) چیست؟

اگر شما هم برای اقامت کشور کانادا از طرق مختلف تحقیق کرده باشید، حتما با عبارت‌هایی با این معنا که اقامت دائم کشور کانادای شما حتی بعد از ورودتان به عنوان نیروی کار مهیا خواهد بود، مواجه شده‌اید. یا به عنوان مثال اگر شما تجربه کار در کشور کانادا داشته باشید، روش مهاجرتی canadian Experience class برای شما احتمالا نامی آشنا است. نام دیگر این روش CEC می‌باشد که جزوه سه راه مهم و بدون معطلی برای ورود به کانادا می‌باشند. اکسپرس انتری یک برنامه ‌مدیریتی مجازی است و علاقه مندان برای درخواست مشاغل مختلف می‌توانند از این راه اقدام کنند. مدت زمان صرف شده برای گرفتن اقامت کانادا شش ماه محاسبه شده است‌.

شما با انتخاب مهاجرت از طریق تجربه کانادایی، نیازی به دریافت جاب آفر نخواهید داشت. شما اجازه خواهید داشت در هر استانی به جز کبک زندگی و فعالیت داشته باشید. هزینه‌های پرداختی بسیار کم نسبت به راه‌های دیگر مهاجرتی دارد. مجازی بودی مراحل ثبت نام تا ارائه مدارک و عدم نیاز به استفاده از کاغذ از جمله مزایای این روش مهاجرتی است. گفتنی است شما باید یک سال حداقل سابقه کار در کانادا را داشته باشید و در مدت سه سال قبل از درخواست ویزای خود این مورد را به دست آورده باشید. شما می‌توانید این تجربه کاری را در کار تمام وقت و یا نیمه وقت به دست آورید. بنابراین، الزامی در نوع کار شما وجود ندارد و فقط ساعت کاری شما محاسبه می‌شود. پس شاید شخصی باشد با کار نیمه وقت در چند شغل توانسته است تجربه کافی دولت کانادا را کسب کرده باشد.

همانطور که گفتیم، این سابقه کاری را باید در حداکثر ۳ سال قبل از درخواست کسب کرده باشید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که این کار یا باید به صورت تمام وقت و یا اینکه به صورت نیمه وقت باشد؛ البته اگر به صورت نیمه وقت باشد، باید ساعات کاری آن به معادل کار تمام وقت برسد. در واقع یک سال سابقه کاری می‌تواند یا به صورت تمام وقت در یک یا چند فرصت شغلی، و یا این که در چند فرصت شغلی به صورت پاره وقت باشد. در واقع در روش canadian Experience class اهمیتی ندارد که شما چه نوع شغلی داشته‌اید. با داشتن هر شغلی خواهید توانست برای این روش درخواست کنید و تنها نکته ‌مهم آن این است که شغل شما در لیستی به نام NOC قرار داشته باشد. به علاوه، کار شما باید حتما به صورت استخدامی باشد و کاری مثل خود اشتغالی جزو سابقه کار شما قرار نخواهد گرفت.

مهاجرت استانی کانادا (PNP) به چه معناست؟

روش مهاجرت استانی کانادا که به اختصار به آن PNP نیزمی‌گویند، از تدابیری است که دولت کانادا اندیشده است تا افراد متقاضی برای مهاجرت به این کشور بتوانند اقامت دائم دریافت کنند. باید دانست که مهاجرت به کشور کانادا با استفاده از ویزای استانی، منجر به گرفتن اقامت دائم کشور کانادا خواهد شد. تنها ممنوعیتی که وجود دارد برای یکی از استان‌های کانادا به نام کبک است که مهاجرین نمی‌توانند در آنجا اقامت دائم داشته باشند. در این ‌روش برای گرفتن ویزا، شما باید شرایط و ویژگی‌های آن را دارا باشید. در این ‌روش، استان به استان کانادا شرایط متفاوتی نسبت به هم دارند. اگر بگوییم این ‌روش از محبوب‌ترین روش‌های ورود به خاک کانادا برای زندگی و کار است، اغراق نگفته‌ایم. با صرف کم‌ترین هزینه و زمان شما خواهید توانست به مقصود خود برسید‌.

دولت کانادا هر ۱۲ ماه برای گرفتن ویزای PNP از محدودیت‌های آن‌کاسته و تعداد دعوت نامه‌های آن را افزایش می‌دهد. تصمیم برای اقامت دائم‌ شما در کانادا توسط دولت این کشور می‌باشد و صرفا استان‌های این کشور نمی‌توانند برای اقامت شما تصمیم نهایی را بگیرند. شما بعد از موفقیت در روش PNP می‌توانید تقاضای خودتان را برای اقامت در کشور کانادا به دولت این ‌کشور تحویل بدهید. در نظر داشته باشید درخواست شما اول در سطح استانی بررسی می‌شود و اگر با شرایط و معیار‌های آن همسو بودید، نوبت به تاییدیه دولت کانادا می‌رسد. در اصلاح می‌گویند شما نامزد دریافت اقامت دائم در کشور کانادا شده‌اید.

گفتنی است معیار‌هایی که برای قبولی در روش PNP وجود دارد، دارای یک قوانین کلی است. افراد متقاضی باید بتوانند به پیشرفت اقتصاد یک استان کمک کنند و حتما در همان جا اقامت دائم داشته باشند. افرادی که تجربه کاری در شغل‌های مورد نظر خود در آن استان را دارند، مورد‌ توجه دولت قرار می‌گیرند. سن افراد مهاجر، همیشه و همه‌جا حائز اهمیت بوده است. از این رو، افرادی که سن و سال کم‌تری دارند و به‌اصطلاح جوان‌تر هستند، شانس بیشتری برای ورود با این‌روش به کانادا را دارند.

اما شرایط اکسپرس انتری کانادا به چه صورت است؟

با توجه به اطلاعات ارائه شده در این مقاله، یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت، کانادا خواهد بود. کانادا دارای آمار بالایی از محبوبیت بین افرادی که قصد مهاجرت دارند را برخوردار است. طبق بررسی و تحقیقات انجام شده، کشور کانادا از لحاظ سبک و کیفیت زندگی رتبه اول در دنیا را دارد. اکسپرس انتری راهی محبوب برای گرفتن اقامت دائم کشور کانادا توسط نیرو‌های کار ماهر می‌باشد. نیرو‌های ماهر متقاضی می‌توانند در داخل کانادا یا خارج از آن اقدام به درخواست استخدام کنند و در ادامه توسط کارفرمایان مورد بررسی قرار می‌گیرند و انتخاب می‌شوند. اکسپرس انتری در حقیقت یک روش آنلاین برای بررسی و نظارت بر تصمیمات مهاجرتی دولت کانادا می‌باشد. شما با ایجاد یک صفحه شخصی در این سیستم و وارد کردن اطلاعات خود، مورد بررسی دولت قرار خواهید گرفت. اگر توانایی‌های لازم را برای دریافت شغل و مجوز ورود به کانادا را داشته باشید، درخواست شما برای رتبه‌بندی ارزیابی خواهد شد. نتیجه این روش را نمی‌توان صددرصد اعلام کرد‌. اما دولت کانادا اعلام کرده که ظرفیت افراد پذیرفته شده را افزایش می‌دهد.

برای وارد شدن به کانادا از طریق اکسپرس اینتری شما باید شرایطی که در ادامه خواهیم گفت را داشته باشید. شرط اول سن افراد درخواست‌کننده است که برای این سیستم سن شما باید کمتر از ۳۰ سال باشد. مقطع تحصیلی شما باید حداقل کارشناسی به بالا باشد. داشتن مدارک زبان الزامی است وحتماً مدارک آیلتس و معادل آن را باید ارائه دهید. یکی از موارد مهم، داشتن سابقه کاری به مدت ۱۲ ماه و در حوزه‌ مربوط به مدرک تحصیلی فرد است. شما باید هزینه‌های زندگی خود را در کانادا تأمین کنید، پس نیاز به اثبات تمکن مالی نیز دارید‌. افرادی که سطح تحصیلات بالاتری دارند و نمرات مدرک آن‌ها بالا بوده، درصد بیشتری از قبولی در این روش را به خود اختصاص می‌دهند. درست همانند این که نیروی ماهر کار با سابقه کاری خود می‌تواند از بقیه درخواست‌کنندگان پیشی بگیرد.

مراحل اکسپرس اینتری کانادا به چه صورت است؟

اکسپرس اینتری به معنی کسب امتیاز‌ها است. بنابراین اگر بخواهید در این ‌روش موفق شوید، باید بتوانید امتیاز‌هایی که از شما خواسته می‌شود را به‌دست آورید. در اول کار شما موظف به دریافت ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز خواهید بود. بعد از کسب این امتیاز شما می‌توانید به اقامت کشور کانادا نزدیک‌تر شوید. سپس باید بتوانید امتیاز ۴۰۰ را از ۱۰۰۰ به‌دست آورید. اگر این مراحل را پشت سر بگذارید، بعد از ورود به کانادا و مشغول شدن به‌کار و زندگی، خواهید توانست تابعیت این کشور را به‌دست آورید. اکسپرس اینتری یک روش بسیار فوق‌العاده است. شما با ورود به خاک کانادا با این‌روش، می‌توانید از تمامی امکانات این‌کشور استفاده کنید و تمام حقوق یک شهروند بومی کانادا هم برای شما رعایت می‌شوند. تنها ممنوعیت شما در این‌کشور این است که نمی‌توانید حق رای داشته باشید. این ‌روش، مناسب افرادی است که ازدواج کرده و دارای فرزند هستند، زیرا دولت کانادا تحصیل فرزندان آنها را رایگان اعلام ‌کرده است.

اگر نگران گرفتن‌ پاسپورت کانادایی هستید، باید بد‌انید که بعد گذشت پنج سال زندگی در کانادا و تسلط کامل به زبان این ‌کشور، شما می‌توانید پاسپورت کانادا را دریافت کنید. این پاسپورت یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین کشور‌های دنیا می‌باشد. داشتن ‌اقتصادی پویا، هوای پاک و تمیز، داشتن ملیت‌های مختلف در این‌کشور، سطح کیفی بالای زندگی و امکان تحصیل برای اکثر افراد، این‌کشور را تبدیل به بهترین‌ گزینه‌های مهاجرتی کرده است.

اینکه شما از چه کارفرمایی و در چه سطحی موفق به دریافت موقعیت شغلی می‌شوید هم خیلی مهم است. افرادی هستند که موفق به دریافت پیشنهاد‌های کاری سطح پایین هم نشده‌اند و یا افراد درخواست کننده اگر تجربه کاری و تحصیلی در کشور کانادا را نداشته باشند، به‌راحتی می‌توانند از روش اکسپرس اینتری استفاده کنند. نکاتی که شانس شما را برای دریافت این ویزا بالا می‌برد، داشتن سن بین بیست تا سی و چهار‌ سال است. نکته‌ مهم‌تر این که، داشتن نمره‌ی زبان مناسب یا به زبان انگلیسی و یا فرانسه، باعث می‌شود شما از بقیه متقاضیان پیشی بگیرید.

امتیاز لازم برای اکسپرس اینتری کانادا چقدر است؟

اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، با کمی تحقیق در ارتباط با امتیازات اکسپرس اینتری، می‌توانید کمی از نتیجه‌ی موفقیت‌تان اطلاعاتی کسب ‌کنید. در روش امتیازی مهاجرت به کانادا، به دو شکل امتیازات محاسبه می‌شوند. امتیاز در مرحله اول ۱۰۰ و در مرحله دوم ۱۲۰۰ می‌باشد. شما در مرحله اول باید ۶۷ امتیاز به‌دست بیاورید و در صورت گرفتن امتیازی کمتر از آن، صلاحیت برای گرفتن اقامت دائم را نخواهید داشت. شرایط سنی شما، مدارک زبان خارجی، تجربه کاری و جاب آفر کانادا، کمک به بالا رفتن امتیاز شما خواهند کرد. داشتن بستگان و شخصی از خانواده نزدیک در کانادا نیز خیلی به شما کمک خواهد کرد. توانایی شما در زبان یکی از نکات مهم برای امتیاز دهی به شما خواهد بود. شما باید زبان انگلیسی و فرانسوی را به خوبی فراگرفته باشید. توانایی صحبت کردن، گوش دادن، توانایی خواندن و نوشتن این دو زبان امری مهم به ‌حساب می‌آید‌.

اگر در داخل کشور ایران تحصیل کرده باشید، باید مدارک خود را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که مدرک تحصیلی شما برابر با چه مدرکی در کانادا خواهد بود. هرچقدر مدرک تحصیلی شما بالا‌تر باشد امتیاز و شانس شما برای دریافت اقامت کانادا بالا‌تر است‌. در ادامه به این که هر مدرک چه امتیازی دارد اشاره می‌کنیم. اگر شما مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشید، موفق به کسب پنج امتیاز می‌شوید. مدرک تحصیلی فوق دیپلم ۱۵ امتیاز دارد. اگر فوق دیپلم شما دوساله باشد ۱۹ امتیاز خواهد داشت. همچنین داشتن لیسانس ۲۱ امتیاز و فوق‌لیسانس ۲۳ امتیاز دارد. اما در مقاطع بالا‌تر مثل دکتری امتیاز ۲۵ به آن تعلق می‌گیرد. بعد از داشتن شرایط گفته شده و قبولی در آن‌ها، مدارک شما توسط دولت کانادا بررسی می‌‎شود. در این مرحله اگر تایید شده باشید، برای شما ویزا صادر خواهد شد. تجربه‌ افراد نشان‌داده است مدت زمان تقریبی برای صدور ویزا حداقل شش‌ماه است. نکته‌ قابل توجه اهمیت نداشتن سابقه‌ی بیمه‌ شماست؛ بنابراین روی این موضوع حساسیت به خرج ندهید.

چه مدارکی برای اکسپرس اینتری کانادا لازم است؟

خیلی از موسسات و مشاورین می‌گویند که اکسپرس اینتری کشور کانادا یکی از راه‌های مهاجرتی به این کشور است. اما باید بد‌انید اکسپرس اینتری فقط سیستمی برای تسهیل در روند مهاجرت به کانادا است. تاریخچه به وجود آمدن این سیستم به سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ میلادی بر می‌گردد. با توجه به درخواست‌های فرد متقاضی برای شغل‌های مورد نیاز کشور کانادا، کارفرمایانی خارجی برای بررسی و تایید آنها، حدودا هر چهارده روز یک بار، درخواست‌های متقاضیان را مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر شما بتوانید با دریافت پذیرش دانشگاهی در کانادا به این کشور مهاجرت کنید،  خواهید توانست اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. بعد از قرار دادن اطلاعات تحصیلی، کاری، سطح زبان و وضعیت تاهل خودتان در سیستم اکسپرس اینتری، سوابق و اطلاعات شما برای گرفتن امتیاز به آن در این سیستم مورد بررسی قرا خواهد گرفت.

مدارکی که در بالا ذکر شد از مهم‌ترین آنها به شمار می‌آیند. به طور مثال شما با داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی و فرانسوی از حق امتیاز بالاتری برخوردار خواهید شد. در تمام راه‌های مهاجرتی سن افراد از حساس‌ترین شرایط برای گرفتن ویزا به شمار می‌آید. در اینجا هم شما باید سنی کمتر از سی چهار سال داشته باشید، تا بتوانید احتمال تایید خود را برای این امر بالا ببرید. توجه داشته باشید میزان سابقه همسر شما نیز باعث شده تا به شما امتیازاتی تعلق بگیرد. به طور مثال، اگر همسر شما دارای یک سال سابقه کار داخل کشور خودش را داشته باشد، به شما ۵ امتیاز تعلق خواهد گرفت و این سابقه هرچه ببش‌تر باشد امتیاز دریافتی شما هم بالا‌تر خواهد رفت. یکی از نکات مهم و پر امتیاز برای شما و همسرتان، مسلط بودن او به زبان رسمی کشور کانادا خواهد بود. به این صورت که اگر همسر شما به طور کامل بتواند از پس زبان این کشور بر بیایید، ۲۰ امتیاز سهم شما خواهد بود‌.

در سال های اخیر، آمار پذیرش Express Entry به چه صورت بوده است؟

کشور‌های مهاجر‌پذیر مثل آمریکا و کانادا که دارای رتبه‌ی بالایی برای جذب مهاجر دارند، تا کنون افراد زیادی را جذب خود کرده‌اند. با اعلام کشور کانادا در خصوص صادر کردن ویزای Express Entry تا پایان سال، حدود ۱۰۰۰ هزار ویزا صادر خواهد شد. در حال حاضر کشور کانادا موفق به صدور ۱۰۰۰۰۰ دعوتنامه شده است. نا‌گفته نماند در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا این حجم از صدور ویزا بسیار عالی است. این ارقام قبل از شیوع ویروس‌کرونا رقمی چند برابری داشته است که متقاضیان به ‌راحتی می‌توانستند به کشور کانادا مهاجرت کنند تا بتوانند به کار، تحصیل  و یا انجام استارت آپ‌های خود مشغول شوند.

یکی از سیاست‌های اخیر کشور کانادا در خصوص جذب مهاجر، توجه خاص آنها به سطح اقتصادی درخواست‌کنندگان بوده است. متاسفانه با آمار منتشر شده از کشور کانادا در سال‌های اخیر، تعداد کسانی که توانسته‌اند به این‌کشور مهاجرت کنند بسیار کمتر از سال‌های قبل بوده است. به طور مثال افرادی بودند که با پشت سر گذاشتن مراحل و شرایط کانادا، موفق به دریافت ویزا شدند، اما نتوانستند به این کشور مهاجرت کنند. اما جای نگرانی نیست زیرا موسسه رسا با تلاش‌های گسترده‌ای که در این زمینه انجام داده است، توانسته این مشکل را برطرف سازد. اما ‌خبر خوبی که اعلام شده، این است کانادا تقریبا ۷۰ درصد از مهاجران را از طریق سیستم  اکسپرس اینتری پذیرش می‌کند‌. این نکته به شانس متقاضیان برای دریافت اقامت دائم کشور کانادا کمک بسیار زیادی خواهد کرد. تمام موارد گفته شده نشانگر متعهد بودن دولت کانادا به مهاجرین خود است. یک نکته‌ی دیگری ‌که باید به آن اشاره کنیم، مدت زمان صرف شده برای انتظار درخواست کنندگان و بررسی پرونده‌های آنهاست. با مهاجرت از طریق این سیستم، حدودا می‌توان گفت شش ماه یا حتی کمتر برای پایان یافتن پروسه مهاجرتی شما زمان نیاز است.

مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری با موسسه رسا

موسسه رسا از جمله موسسات مهاجرتی معتبر و با سابقه است که در این سال‌ها توانسته تعداد زیادی از افراد را به هدف خود برساند. با خواندن این مقاله، حتما متوجه این نکته شده اید که مهاجرت به کانادا کار بسیار پیچیده و طاقت فرسایی است. اما نگران این موضوع نباشید، چرا که موسسه ما در این زمینه سابقه درخشانی دارد و تمام سختی‌ها را برای شما آسان خواهد کرد. کافی است پروسه مهاجرت خود را به تیم مجرب ما بسپارید تا در کمترین زمان ممکن، ویزای کانادایی خود را در دستان خود ببینید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: