کشک و بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که امروزه با روش های و مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک و بادمجان ساده در ادامه با سایت در نهایت همراه باشید.

کشک بادمجون

مواد لازم برای کشک بادمجان ۴ نفره

بادمجان ۶ عدد قلمی

پیاز ۱ عدد

سیر ۴ حبه

نعناع خشک ۱ قاشق غذاخوری

گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

کشک ۱ پیمانه

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

کشک بادمجون

طرز تهیه کشک و بادمجان ساده

مرحله اول

برای تهیه کشک و بادمجان خوشمزه ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه بادمجان ها را درون یک ظرف مناسب قرار داده و مقداری نمک به صورت پخش روی بادمجان ها می پاشیم.

مرحله دوم

حالا به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می دهیم تا آب اضافی بادمجان ها خارج شود. این کار علاوه بر اینکه باعث می شود تلخی بادمجان ها گرفته شود، باعث می شود که بادمجان ها هنگام سرخ شدن، روغن کمتری جذب کنند.

مرحله سوم

پس از اینکه آب بادمجان ها خارج شد، آنها را آبکش می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی به تابه اضافه می کنیم.

کشک بادمجون

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را به تابه اضافه کرده و هر دو سمت شان را به صورت یکدست سرخ می کنیم. در ادامه بادمجان های سرخ شده را درون توری فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به آرامی خارج شود.

مرحله پنجم

در همین حین یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم. پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش طلایی شود، سپس کمی زرچوبه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

تفت دادن مواد را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم، سپس سیر را به صورت خلالی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر آن خارج شود. زیاد تفت دادن سیر باعث می شود که طعمش تلخ شود.

کشک بادمجون

مرحله هفتم

در این مرحله سیر داغ و پیاز داغ را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. سپس نعناع را به همراه کمی روغن به تابه اضافه کرده و ۳۰ ثانیه تفت می دهیم تا رنگ نعناع کمی تیر شود. به هیچ وجه نعناع را بیش از ۳۰ ثانیه تفت ندهید چون تلخ می شود.

مرحله هشتم

حالا بادمجان های سرخ شده را با گوشکوب یا بلندر به طور کامل له می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس درون یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ را به همراه گردو به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم، سپس درب تابه را می گذاریم تا کشک و بادمجان به روغن بیفتد. پس از اینکه غذا به روغن افتاد، کشک را اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله دهم

حالا مجددا درب تابه را می گذاریم تا کشک و بادمجان به مدت ۱۵ دقیقه دیگر روی حرارت بماند و جا بیفتد. در نهایت کشک و بادمجان را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با نعناع داغ، پیاز داغ و کشک به سلیقه خود تزیین می کنیم.

کشک بادمجون

نکات طرز تهیه کشک و بادمجان

تلخ شدن کشک و بادمجان

از مهم ترین دلایلی که باعث تلخ شدن این غذای خوشمزه می شود این است که از بادمجان های تلخ استفاده کنیم. نکته دیگر اینکه سیر و نعناع داغی که برای تزیین کشک و بادمجان استفاده می شود را باید در حد ۳۰ ثانیه تفت دهیم، چون نعناع و سیر اگر بیش از حد تفت داده شوند، تلخ می شوند.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: