پوره سیب زمینی یکی از میان وعده های خوشمزه بین المللی است که معمولا در کنار دیگر غذاها سرو می شود. پوره سیب زمینی معمولا برای تزیین انواع غذاها استفاده می شود و یا اینکه در کنار غذاهای اصلی مثل استیک سرو می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پوره سیب زمینی در ادامه با چی شی همراه باشید.

پوره

مواد لازم برای پوره سیب زمینی۴ نفره

سیب زمینی ۴ عدد متوسط

شیر نصف لیوان

جعفری ۱ قاشق غذاخوری

کره ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

پوره

طرز تهیه پوره سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پوره سیب زمینی خوشمزه ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه سیب زمینی ها را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا سیب زمینی ها آبپز شوند.

پوره

مرحله دوم

پس از اینکه سیب زمینی ها به طور کامل پختند قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کمی صبر می کنیم تا سیب زمینی ها خنک شوند سپس پوست شان را به آرامی جدا می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

با استفاده از گوشتکوب سیب زمینی ها را کاملا له می کنیم سپس کره را به همراه شیر و مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی ها اضافه می کنیم. مواد را با یک قاشق خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پوره

مرحله چهارم

در این مرحله پوره سیب زمینی باید بافتی نرم و لطیف داشته باشد. پس از اینکه مخلوط کردن مواد به پایان رسید جعفری ها را خرد کرده و روی پوره سیب زمینی می ریزیم ، سپس پوره سیب زمینی را در ظرف دلخواه کشیده و به صورت گرم سرو می کنیم.

از پوره سیب زمینی برای تزیین انواع غذاها می توانید استفاده کنید. برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای از پوره سیب زمینی برای تزیین غذاها استفاده کنید بهتر آنرا داخل یک قیف با ماسوره ها مختلف بریزید و به صورت دلخواه برای تزیینات دورچین غذاها از آن استفاده کنید.

پوره

طرز تهیه پوره سیب زمینی بدون شیر

در صورتی که می خواهید شیر را از پوره سیب زمینی حذف کنید می توانید به جای ان از موادی مثل روغن زیتون یا خامه صبحانه استفاده کنید. البته باید بدانید که در دستور اصلی و بین المللی پوره سیب زمینی از شیر استفاده می شود.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با نعناع

اگر طعم نعناع را دوست دارید می توانید از نعناع هم در کنار پوره سیب زمینی استفاده کنید. برای این منظور می توانید از نعناع خشک شده یا نعناع تازه استفاده کنید. همزمان با جعفری نعناع را خرده کرده و به دیگر مواد اضافه می کنیم.

پوره

خواص سیب زمینی

سیب زمینی یکی از انواع سبزیجات غده ای پر مصرف در سراسر جهان است که گونه های بسیار متنوعی دارد. در صورتی که تمایل دارید با خاصیت ها و مضرات سیب زمینی آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله ذیل را مشاهده نمایید.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: