رئیس جمهور گفت: دشمن تلاش کرده با تحریم، تهدید و تنگنا‌ها ما را در فشار حداکثری قرار دهد، اما موفق نشده است.

سیدابراهیم رئیسی در مراسم آغاز انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی که امروز در یزد آغاز شد، اظهار کرد: شکوه این مراسم به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره (س) است و به این برکت خدمت بسیار ضروری برای زندگی این استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۶ طرحی که در این استان به بهره برداری می‌رسد از کار‌های بسیار ضروری برای زندگی مردم این استان است و به ویژه این کار بزرگی که با تلاش عزیزانمان در استان یزد آغاز می‌شود و با همکاری همه بخش‌ها برای آب رسانی از خلیج فارس به استان‌های مرکزی کشور در حال پیگیری است از کار‌های بسیار بزرگ به حساب می‌آید.

رئیس جمهور گفت: رفع مشکل آب به عنوان ضروری‌ترین عنصر برای حیات مردم است و شکوه این مراسم آن است که در این سردی هوا، کارگران، مهندسان و مدیران و مسئولان مشغولند که مشکل مردم را رفع کنند.

وی انجام پروژه خط پدافندی یزد که در کمتر از ۵ ماه انجام شده را کار بسیار ارزشمندی دانست و گفت: این پروژه به صورت عادی حداقل در ۱۸ ماه انجام می‌شود، اما در یزد با کار جهادی در مدت کمتر از ۵ ماه انجام شده و این بسیار خوب است.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزیر نیرو مشکلات آبی را با تدبیر و مدیریت خوب به نحو مناسبی پیگیری کرده است، گفت: لازم است از پیگیری‌های صورت گرفته برای این پروژه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

رئیسی با بیان اینکه بخش‌های مختلفی در این کار نقش داشتند و ظرفیت‌ها و امکانات بسیاری در کشورمان داریم گفت: دشمن تلاش کرده با تحریم، تهدید و تنگنا‌ها ما را در فشار حداکثری قرار دهد، اما موفق نشده است.

وی تصریح کرد: امروز هم خودشان اعلام می‌کنند که ما در فشار حداکثری موفق نشدیم و دلیل آن هم وجود اراده‌های پولادینی است که می‌خواهند بگویند ما در جنگ اراده‌ها به هیچ عنوان حاضر به متوقف شدن در پیشرفت و تسلیم نیستیم بلکه بنا داریم این پیشرفت را ادامه دهیم.

رئیس جمهور گفت: با این شرایط تحریمی و تهدیدی اجرای این ۱۶ کار و پروژه بزرگ و کار‌هایی که در حوزه مخازن، پساب چرخوانی، پشتیبانی آب شرب و سایر پروژه‌ها همه جلوه یک اراده است که می‌خواهد بگوید ما متوقف نمی‌شویم و بنا داریم کشورمان را آباد کرده و رفاه اجتماعی را برای مردممان داشته باشیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: آغاز این طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های فلات مرکزی کشور کار بسیار بزرگی است و از استاندار، وزیر نیرو و تمام شرکت‌ها و پیمانکاران می‌خواهم که زمان اجرای پروژه را سریع‌تر کنند و در مدت زمان کوتاه‌تری شاهد باشیم که این مشکل رفع شده است.

وی عنوان کرد: اینکه استاندار یزد اعلام کرد که مردم یزد از این پروژه خرسند هستند مایه خرسندی ماست و خوشحالیم که دغدغه مردم استان‌های مرکزی کشور رفع شود و آرامش در این استان‌ها وجود داشته باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امکان دسترسی به خلیج فارس برای ایران و برنامه‌ریزی دولت برای ایجاد آب‌شیرین‌کن‌هایی که در برنامه کاری وزارت نیرو قرار دارد همه امکاناتی است که خداوند به ما داده و باید از آن به درستی استفاده کنیم.

رئیسی بر مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: باید در استفاده از آب، برق، گاز و تمام آنچه که از مواهب الهی به ما و ملت ما داده شده باید صرفه جویی کنیم؛ نوع استفاده از آب، برق، گاز و بسیاری از این امکانات باید اصلاح شود.

وی اصلاح در الگوی مصرف را ضروری دانست و عنوان کرد: این موضوع بسیار مهم است چرا که میزان مصرف گاز در کشور ما به کشور‌های دیگر دنیا تفاوت قابل توجهی دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های بسیار بسیار نام‌آور مردم استان یزد روحیه قناعت و دوری از اسراف است به نحوی که به یک شعار برای ویژگی‌های مردم این استان تبدیل شده است.

رئیسی عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های استان یزد این است که با امکانات کم و کار بسیار زیاد توانسته در طول تاریخ بیشترین بهره‌ها را ببرد و این موضوع برای این استان بسیار خوب بوده است.

وی بیان کرد: از کارگران و مهندسانی که در خط انتقال آب در حال تلاش هستند و قرار است به صورت شبانه‌روزی در هوای سرد و گرم فعالیت کنند تقدیر می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: در صحبت کردن شاید کار ساده باشد، اما در چنین شرایطی کار کردن بسیار سخت است، ولی انگیزه خدمت به مردم به حدی بزرگ است که شاید این عزیزان کمتر احساس خستگی کنند.

رئیسی خاطرنشان کرد: از قدیم آب‌رسانی به مردم از اهمیت و ارزش بسیار بالایی برخوردار بود و افرادی که در این طرح آب رسانی که یک عمر نیاز مردمی به آب را بیمه می‌کنند قطعا در نزد خدا ارزش بسیار بالایی دارد.

وی افزود: ما در دولت نسبت به انجام طرح‌های بزرگ مصمم هستیم و با شعار ما می‌توانیم به دنبال آن هستیم که با اتکال به خدا و استفاده از داشته‌هایمان که مهمترین آن نیروی انسانی خوب است پیشرفت همه جانبه را دنبال کنیم.

رئیس جمهور افزود: نام حضرت زهرا بسیار مبارک است و انشالله با توسل به این خانم بتوانیم برای مردم این استان اقدامات ارزشمندی را دنبال کنیم و این پروژه به نام آن حضرت مبارک باشد.

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: