بارش برف و سردی هوا سبب تعطیلی دو روزه پایتخت شد. اما حالا اعلام شده که تا روز چهارشنبه هوای سرد در تهران ماندگار است و احتمال یخبندان به خصوص در نیمه شمالی تهران وجود دارد. آیا تهران دوشنبه هم تعطیل می‌شود؟

تعطیلی شنبه و یکشنبه تهران از هفته گذشته مطرح بود. تعطیلی که قرار است تنها مختص هفته جاری نباشد و احتمالا در هفته‌های آتی هم اعمال شود. اگرچه هنوز نه دولت و نه استانداری خبر تعطیلی شنبه و یکشنبه‌های فصل سرد سال را نهایی نکرده‌اند.

سرما و برودت هوا فعلا دو روز اول هفته جاری را تعطیل کرده است. برق و گاز در بسیاری از استان‌ها قطع شده، مدارس و ادارات همه دورکار شده‌اند. اما به نظر می‌رسد که توده هوای سرد همچنان ادامه دارد و سرمای هوا فردا دوشنبه شدت پیدا می‌کند.

با این حساب احتمال افت فشار گاز و قطع گاز و برق در فردا هم قوت گرفته است. برای همین به نظر می‌رسد که فردا دوشنبه 26 دی ماه هم دولت برای تامین برق و گاز با مشکل مواجه است و ممکن است تعطیلی دو روز اول هفته تمدید شود.

هنوز هیچ خبری در مورد تعطیلی تهران مطرح نشده است. اما به نظر می‌رسد که با توجه به سردی هوا و یخبندان معابر و خیابان‌ها فردا احتمال تعطیلی مدارس قوت بگیرد. به خصوص که مدارس و دانشگاهها در برخی از استان‌ها تعطیل شده است.

از آن جمله مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد که با ادامه سرما و یخبندان، مدارس استان از دوشنبه تا پایان هفته جاری تعطیل است و کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

کلیه مدارس و دانشگاه های استان گیلان هم تا پایان هفته جاری غیرحضوری است و ادارات با ساعت کاری محدودتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

از طرف دیگر وزیر نفت اعلام کرد که دستور رئیس جمهور برای تعطیلی شهر تهران کمک بسیار بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف گاز صورت گرفت و به یک رکورد بی‌نظیر دست پیدا کردیم.

درباره تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها هم باید منتظر تصمیم‌گیری دولت و استانداری بود.

 

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: