در اینجا با هم هستیم تا به تعبیر خواب خورشید به اشکال مختلف بپردازیم.

دانیال نبی در خصوص تعبیر دیدن خورشید در خواب اینگونه بیان می کند: مشاهده خورشید در رویا به منزله رسیدن به جایگاه سلطان و یا حاکمی مقتدر بیان می شود.

تعبیر دیدن خورشید در به طرق مختلف

هنگامی که ببیند خورشید را از آسمان گرفت و یا تحت سلطه و اختیار خود درآورد، به این معناست که به مقام پادشاهی کشور رسیده و یا فرمانروای سرزمینی می شود. همچنین ممکن است در جایگاهی به مصاحبت و محبوبیت سلطان درآید.

تعبیر دیدن خورشید در خواب به معنای نشستن در مقام پادشاهی مملکت بوده و رویت ماه، تعبیر به جایگاه وزارت بیان شده است. همچنین مشاهده سیاره زهره یعنی به همسری پادشاه درآمده و سیاره عطارد تعبیر به آن است که در معیت پادشاه، شغل کتابت اختیار می کند. دیدن سیاره مریخ در رویا، یعنی از جانب سلطان به درجه شوالیه نایل گردیده و ستارگان اطراف به منزله سپاه و لشکریان تحت اختیار تعبیر می شود.

اگر در خواب ببینید که خورشید به لرزه درآمد، به مفهوم خسران و زیانی است که به پادشاه و دستگاه حکومتی او وارد می شود.

به روایت جابر مغربى

دیدن خورشید در خواب تعبیر به پدر خانواده و ماه نشان دهنده جایگاه مادر بوده و ستاره های آسمان به منزله ارتش تحت امر سلطان می باشد.

چنانچه در رویا بر روی خورشید و ماه کمبود و نقصی مشاهده کنید، اشاره به پدر و مادر خانواده می نماید.

اگر در خواب ببیند که خورشید بصورت درخشان و بسیار تمیز طلوع کرده و در منزل او به جولان درآمد، مفهوم آن چنین است که از میان اقوام و بستگان دختری را برای همسری انتخاب کرده و ازدواج می کند.

اگر در خواب دید که از میان اسطرلاب (ترازوی آفتاب) نظاره گر خورشید بود، تعبیر به آن است که از جانب سلطان و یا اشخاص بانفوذ حمایت شده و فرصت بی نظیری برای ترقی و پیشرفت نصیبش می شود.

به روایت زیگموند فروید

در طول تاریخ معبربن و مفسرین بنام در خصوص مشاهده خورشید در خواب، تعبیر یکسان و مشابهی ارائه داشته اند و تنها اختلافات جزئی موجب وجه تمایز آن ها گردیده است.

به طور مثال برخی از آنها دیدن خورشید را در خواب به منزله حاکم و سلطان دانسته و بعضی دیگر به معنای پدر و مادر در خانواده تفسیر نموده اند.

فروید نیز که از نظریه پردازان و مفسرین معاصر بوده و در کتابی که با موضوع تعبیر خواب تالیف نموده است، عنوان کرده که وجود پادشاه در خواب با جلوه خورشید نمایان می شود.‌ با دلیل و برهانی که استناد نموده دیدن خورشید در رویا به معنای پدر و مادر بوده و در عین حال به عنوان سلطان و حاکم مطلق نیز تعبیر می شود.

به روایت اسماعیل ابن اشعث

چنانچه کسی در خواب دید که بر روی آسمان قرار و نظاره گر آفتاب بوده و پس از آن روی خود را از خورشید بر می تابد، تعبیر مفهوم آن چنین است که در ابتدا عقیده و باوری به وجود خداوند نداشته و پس از آن به درگاه الهی ایمان آورده و مسلمان می شود. ولی متاسفانه مجددا ایمان او سست شده و به جرگه کافران می پیوندد.

اگر در خواب ببینید که خورشید در حال گفتگو و مصاحبت با شماست، بدانید که رتبه و جایگاهی بلند مرتبه از جانب سلطان به شما ارائه شده و بر مسند قدرت می نشینید.

اگر در خواب دیدید که آفتاب در حال جنبش و تکان های سریع بود، تعبیر آن است که سلطان و شاه آن سرزمین به طور ناگهانی و غیر مترقبه دچار گرفتاری و اندوهی شدید خواهد شد.

به روایت یوسف نبی

هنگامی که خورشید و ماه و ستارگان را در کنار بکدیگر در خواب مشاهده کنید، تعبیر به این معناست که از جانب اقوام و بستگان مورد عزت و احترام قرار می گیرد. همچنین تعبیر دیگر آن تولد فرزندی با طالع و اقبال برای او بوده که بسیار خوش قدم و مبارک می باشد.

زنانی که در رویا خورشید را به تنهایی ببینید، یعنی منفعت و سود چشمگیری از جانب سلطان به او عطا می شود.

قرآن مجید در سوره یوسف به تفسیر خوابی را که حضرت یوسف در کودکی در خصوص دیدن خورشید برای پدر بزرگوارشان حضرت یعقوب تعریف می کند، اینگونه بیان می کند:

«[یاد کن] زمانی را که یوسف به پدرش گفت ای پدر من [در خواب] یازده ستاره را با خورشید و ماه دیدم دیدم [آنها] برای من سجده می‌کنند» « آیه ۴ »

«پس چون بر یوسف وارد شدند پدر و مادر خود را در کنار خویش گرفت و گفت ان شاء الله با [امن و] امان داخل مصر شوید» « آیه ۹۹ »

«و پدر و مادرش را به تخت برنشانید و [همه آنان] پیش او به سجده درافتادند و [یوسف] گفت ای پدر این است تعبیر خواب پیشین من به یقین پروردگارم آن را راست گردانید و به من احسان کرد آنگاه که مرا از زندان خارج ساخت و شما را از بیابان [کنعان به مصر] باز آورد پس از آنکه شیطان میان من و برادرانم را به هم زد بی گمان پروردگار من نسبت به آنچه بخواهد صاحب لطف است زیرا که او دانای حکیم است» « آیه ۱۰۰ »

چنانچه در خواب ببینید که خورشید از میان ابرها نمایان است، تعبیر به آن است که شرایط سخت، موانع و مشکلاتی که با آن دست به گریبان بوده و مدتهاست برای رفع آنها تلاش کرده اید، رو به پایان بوده و ایامی شاد با نیک بختی آغوش خود را برای شما گشوده است.

زمانی که در خواب خورشید را بسیار درخشنده و تابناک مشاهده کنید، تعبیر از این است که در اجرای امور و پروژه هایی که برای آنها برنامه ریزی نموده اید، به موفقیت رسیده و کامیاب می شوید. به موجب آن پیشرفت فوق العاده ای در همه ابعاد زندگی داشته و به ثروت بسیاری دست میابید.

اگر در رویا خورشید را در حالت گرفتگی و کسوف ببینید، به معنای ضعف و اهمالی است که به فاصله کوتاهی برطرف می شود.

به روایت ابراهیم کرمانى

هنگامی که در خواب ببینی بر روی آفتاب قسمتی به رنگ سیاه بود، تعبیر بیانگر سرگرم بودن شاه مملکت با خوش گذرانی و تفریحات بوده است.

زمانی که درخواب ببیند از خورشید هیچ نوری ساطع نشده و زمین را تاریکی فرا گرفته بود، به معنای عزل و خلع ید فرمانروای آن سرزمین از مقام و جایگاهش بوده و کنار گذاشته می شود.

اگر ببینید که حفره ای عظیم در میان آسمان پدید آمد. به طوری که خورشید در آن وارد شده و محو گردید، نشان دهنده مرگ سلطان بوده که دار فانی را وداع می گوید و مردم آن دیار دچار پریشانی شده و به سوگ می نشینند.

از دیدگاه امام صادق مشاهده خورشید و آفتاب در خواب و رویا ۸ تعبیر بیان می شود:

یکم: به معنای حاکم و فرمانروا می باشد.

دوم: تعبیر به پادشاهی مقتدر و با عظمت می شود.

سوم: اشاره به سالار و مهتر در زندگی و یا حیطه کاری می نماید.

چهارم: بعنوان دلیلی برای تولد فرزندان جدید مطرح می شود.

پنجم: به برقراری عدل و انصاف از جانب سلطان لاله دارد.

ششم: به معنای خیر و سود کثیری که بر قشر ضعیف و کم درآمد جامعه می رسد.

هفتم: اگر خواب بیننده مرد بود یعنی ازدواج کرده و صاحب همسر می شود و چنانچه رویابین خانم بود یعنی به همسری مردی درمی آید.

هشتم: انجام اموری که خیر و نیکو بوده و سرانجام خوبی دارد.

اگر در خواب ببیند که به جانب آفتاب سجده نمود، یعنی مورد لطف و عنایت پادشاه قرار گرفته و از نزدیکان و ملوکان درگاه سلطان گردد. به موجب آن پیشرفتی عظیم در زندگی بدست آورد. در آن سرزمین عدالت و داد از جانب حاکم برقرار شده و همه مردم بطور یکسان از آن بهره مند هستند.‌ در صورتی که انوار خورشید را در رویا دیدید، تأویلی کاملا متفاوت و عکس آنچه شرح داده شد، دارد.

یونگ دیدن آفتاب را در خواب به عنوان سمبلی از مصالحه، سازش و آرامش خیال، نیت پاک، بصیرت و آگاهی قلمداد می کند. در واقع خورشید نشانی از قدرت آفرینش الهی در هستی می باشد. خوابی که در آن خورشید نمایان باشد اصولاً به خیر و نیکی تعبیر می شود به ویژه زمانی که بسیار درخشان و تابناک باشد.

اگر در خواب انوار خورشید را به گونه‌ای ببینید که نگاهها را به سمت خود جلب کرده، به معنای روبرو شدن با مشکل و موضوعی بصورت حاد و نگران کننده می باشد. البته رویای دیدن خورشید همواره تعبیر نیکو و خیری دارد ولی هر گونه ناهمگونی و غیر متعارف بودن در شکل ظاهری و یا تشعشع آن تعبیر به بی ثباتی و اختلال در امورات زندگانی میشود.

در کتاب نفایس الفنون که به قلم شمس الدین محمد آملی از دانشمندان شیعه در قرن هشتم به رشته تحریر درآمده، تعبیر دیدن آفتاب در خواب و رویا به معنای پادشاه و شخصی بزرگ و برجسته قلمداد شده، همچنین تشعشع انوار آفتاب بر روی خانه ها تعبیر به الطفات و توجه یا اضطراب و غضب سلطان گشته که مردم جامعه را در برمی گیرد.

اگر ببینید که آفتاب در زیر ابر پنهان شده و موجب تاریک شدن محیط گشته بود، چنین مفهومی دارد که مسئله ای در زندگی شما موجب پریشانی خاطر و نگرانی تان می شود.

در برخی تفاسیر خورشید را به پادشاهی قدرتمند و بی همتا معنا می کنند. چرا که در میان همه سیارات و ستارگان موجود در کهکشان، خورشید بعنوان نورانی ترین و مشعشع ترین ستاره شناخته شده که انرژی بی حد و حصری از خود ساطع می کند. همچنین خورشید بیان کننده اقتدار و نظم حکومت در کشورهای پهناور و با ثبات می باشد. معنای دیگر خورشید نشان دهنده میزان اعتبار، توانایی و تاثیر خواب بیننده در واقعیت میان جامعه و اطرافیان را مشخص می کند.

البته در مواردی همچون خواب حضرت یوسف که در قرآن بیان شده، از خورشید و ماه و یازده ستاره ای که در مقابلش سجده نمودند، خورشید به معنای شأن و عظمت پدر، ماه در مقام مادر و یازده ستاره در جایگاه برادرانش تعبیر و محقق شد. در الفاظ عربی تعبیری که برای خورشید بیان می شود به آهنگ و نوع ادای کلمه ارتباط مستقیم دارد. در صورتی که طبق دستور زبان عرب این کلمه مونث باشد به معنای خانم و اگر در دسته کلمات مذکر بوده مفهومی در قالب مرد و یا فرزند پسر ارایه می دهد.

خورشید در خواب خانم متاهل

چنانچه خانم متاهلی خواب خورشید ببیند، تعبیر به حمایت و پشتوانه ای است که شوهرش در زندگی از او می نماید. همچنین خورشید در خواب آقایان به وجود همسری شایسته و نجیب در زندگی اشاره می کند. همانند همسران پادشاه که دارای جایگاهی ویژه و عالیقدر بوده و یا همسر رییس جمهور. عموما زمانی که یک آقا آفتاب را در خواب مشاهده کند تعبیر به همسر یا دختر و در نهایت مادرش در زندگی می باشد. اغلب شعرای عرب در اشعار و قصاید خود، زیبایی و دلفریبی زنان را به تلألو خورشید تشبیه می کنند.

خورشید گرفتگی

چگونه در خواب مشاهده کنید به دلایلی خورشید دچار گرفتگی گشته و انوار آن به طور مستقیم مشاهده نمی شود. یا اینکه تکه ابری در مقابل آن قرار گرفته و یا ممکن است گرد و غبار غلیظی در مسیر آن بوده به طوری که خورشید دیده نمی شد، همچنین ممکن است حالت لرزان در حال حرکت و پیچ و تاب های نامنظم بوده، چنین مواردی می تواند تعبیر از وقوع اتفاقات سخت و بروز شرایط ناهموار دهد که ممکن است ابتلا به مرض و بیماری صعب و یا گرفتاری و اندوهی شدید تعبیر شود. بهتر است پیشاپیش با توکل به خدا و پرداخت صدقه سنگین همچون ذبح قربانی اثرات آن را دفع نمود.

خورشید سیاه

زمانی که در خواب ببینید خورشید به طور ناگهانی و بدون گرفتگی به رنگ سیاه درآمد، تعبیر نشان دهنده بی دادگری، عصیان شدید و فتنه ای عظیم بوده که در کنار سنت ستیزی و انحراف موجبات ناامنی و فساد را در جامعه فراهم می کند.

خورشید در دست

اگر کسی در خواب ببیند که خورشید را در یکی از دستان خود گرفته، یا در خواب اینگونه با خود اندیشیده که خورشید را تصاحب نموده و یا مالک آن شده است، همچنین رویایی که ببیند خورشید بر دامن او قرار داشته و به موجب آن اقدام به روشن نمودن مسیر راه و یا منزلش می نماید، کلیه موارد فوق به منزله قدرت نفوذ و جایگاهی است که در گذشته از طرف خواب بیننده رد شده و مقبول او نبوده است. همچنین معنای دیگری که برای خواب مذکور بیان می‌شود وضع حمل خانومی باردار و تولد نوزاد می باشد.

مشاهده خورشید در رویا، سمبلی از شعف، شوق و میزان انگیزه شخص خواب بیننده درجهت رسیدن به خواسته ها و آرزوهایی است که موجب سرور و خوشحالی را برای او فراهم می کند.

بهتر است بدانید دیدن آفتاب در خواب به منزل پیامی است که شما را از صحت و درستی ایده ها و برنامه های تان مطمئن کرده و به اجرا و پیاده سازی آنها فرا می خواند.

خورشید درخشان و نورانی

اگر در خواب اتاقی را ببینید که پرتو انوار آفتاب در آن تابیده و بسیار درخشان و نورانی گشته حتی اگر اتاق خالی باشد، تعبیر بیان کننده ازدواجی مبارک و فرخنده و شروع زندگی مشترک توأم با عشق و آرامش و داشتن درک و احترام متقابل می باشد.

چنانچه در خواب ببینید در حالی که باران در حال بارش بود انوار خورشید از میان آن تابیده و جلوه گر بود، به معنای اختلافات سطحی و زودگذر در یک ارتباط عاطفی و احساسی می باشد که با متانت و آرامش رفع می شود. همچنین معنای دیگر این رویا نشان دهنده یاس و ناامیدی است که به آن دچار شده و یا در شرایطی واقع شود که مورد توهین و خفت قرار بگیرد.

در معرض تابش مستقیم خورشید قرار گرفتن

زمانی که در رویا و خواب ببینید در معرض تابش مستقیم و سوزان خورشید قرار گرفته و تمدد اعصاب می کنید، تعبیر چنین است که در آینده ای نزدیک عازم سفر شده و با خاطری آسوده و نهایت آرامش به تفریح و گردش پرداخته و شادی و نشاط بر ایامتان حاکم شود.

هنگامی که در خواب متوجه شوید به یکباره تمایل بسیاری به خوردن و بلع آفتاب دارید، بدانید که به زودی باردار شده و صاحب فرزندی می شوید.

خورشید بعد از تندباد و کولاک

اگر ببینید تندباد و کولاک شدیدی که در حال وزیدن بود، به آرامی فرونشسته و تابش خورشید فضا را نورانی میکند، به این معناست که اختلافی سخت و عمیق در زندگی خانوادگی برای تان بروز می کند. ولی سرانجام به صلح و آشتی منجر شده و محبت و عشقی عمیق بر اوقات و زندگیتان مستولی می شود.

خورشید و آب

چنانچه در خواب به هر نحوی خورشید و آب را با هم مشاهده کنید، به منزله نویدی است که از نیک بختی، سعادت و خشنودی که بر زندگی تان حاکم شده خبر می دهد. شما به همه امور و ابعاد زندگی تان تسلط کافی داشته و همه چیز بر وفق مرادتان پیش می رود. بدین ترتیب با طیب خاطر و عزت نفسی که درخود سراغ دارید برای اهداف تان برنامه ریزی و تلاش می کنید.

منفجر شدن خورشید

خوابی که در آن دیده شود خورشید در آن به قلیان در آمده و فوران می کند، در بیان یونک به مفهوم رابطه ای است که آسیب دیده و به پایان خود نزدیک می‌شود و یا موضوعی که به خاتمه می رسد. که به موجب آن خرابی و خسران بسیاری از حهات فکری، روانی و مالی در زندگی به حا می گذارد.

پرستش خورشید

کرمانی بیان میکند:

چنانچه در رویا مشاهده کردید در حال پرستش آفتاب بودید، یعنی از مقربان و مصاحبان درگاه سلطان می شوید.

حضرت صادق علیه‌السلام می فرمایند:

زمانی که در خواب ببینید به درگاه خورشید سجده نمودید، یعنی شاه الطاف و عنایات خود را شامل حالتان می کند. ولی در صورتی که این سجده به جانب تشعشعات و انوار آفتاب بود، مفهومی کاملاً عکس و مخالف آنچه گفته شد دارد.

دیدن خود فرد به صورت خورشید

در کتاب نفایس الفنون اینگونه آمده:

هنگامی که کسی در خواب ببیند خورشید را در اختیار گرفته و صاحب و مالک آن گشته است، تعبیر آن چنین است که عزت، دولت و سعادتی بسیار در زندگی کسب می‌کند. ایده آل زمانی است که شخص در رویا خودش را مشاهده کند که در قالب آفتاب و به شکل آن درآمده و همچون خورشید پرتو افکنی می کند.

دانیال نبی بیان می کند:

چنانچه در رویا دیدید که به شکل خورشید درآمدید، به هر اندازه که از جسم و جثه خورشید تبدیل شدید، به حکومت رسیده و پادشاهی می کنید. ولی چنانچه در این حد و شرایط نبودید، به میزان خودتان اقتدار کسب کرده و به ارزش و اعتباری والا می رسید.

زمانی که ببینید در محل استقرار خورشید و جایگاه همیشگی آن قرار دارید، یعنی به تخت سلطنت نشسته و حکمرانی می کنید.

نبرد با خورشید

در کتاب نفایس الفنون آمده:

اگر در خواب ببینید که با خورشید وارد جنگ شده و نبردی بین تان رخ میدهد، تعبیر یعنی با شخص یا گروهی که بسیار مقتدر و بانفوذ هستند، دچار اختلاف شده که به درگیری و نزاع منجر می شود. در صورتی که مشاهده کردید آفتاب با ظاهری بی رنگ نمودار گشته و در جای همیشگی در آسمان نبود، به این معناست که در واقعیت طرف مقابل دعوا که بسیار توانا و قدرتمند بود، به او نیازمند می شود.

دانیال نبی می گوید:

هنگامی که در رویا ببیند در حال نزاع و نبرد با خورشید بود، به مفهوم کینه توزی و خشمی است که سلطان نسبت به او پیدا می کند.

ابراهیم کرمانی معتقد است:

دیدن اینکه دو خورشید در خواب باهم به نزاع پرداخته و جنگ می کنند، به معنای نبرد و نفاقی است که بین دو پادشاه صورت می گیرد.

گرفتن خورشید

دانیال نبی می گوید:

چنانچه در رویا و خواب مشاهده کنید خورشید را از میان آسمان در دست گرفته و تصاحب نمودید، تعبیر مفهوم آن چنین است که به جایگاهی رفیع و منزلتی کثیر دست یافته و همچنین ممکن است از مقربان و مصاحبان درگاه سلطان شوید.

در صورتی که ببینید از جایگاهی به جز آسمان خورشیدی به دست آورده و مالک شدید که هیچ نور و حرارتی از خود ساطع نمی کند و در عین حال تاریک و ظلمانی هم بوده به این معناست که پریشانی و رنجی که در زندگی شما را می‌آزارد به اتمام رسیده و به آرامش می رسید.

جابر مغربى اینگونه بیان می کند:

زمانی که در خواب ببینید خورشید، ماه و ستاره ها در یکجا گرد آمده و شما تمامی آنها را تصاحب کردید، تعبیر آن چنین است که فرمانروای مطلق دنیا شده و همه انسانها تحت سیطره و فرمان شما درمی‌آیند.

اگر در رویا دیدید خورشید، ماه و همه ستاره ها را در بر گرفتید ولی نه تنها نوری از خود نداشته، بلکه دارای ظاهری تاریک و ظلمانی هستند، چنین مفهومی دارد که گرفتاری بزرگ و شرایط سختی بر شما حاکم می شود.

هنگامی که در خواب ببینید ریسمانی که یک سر آن به خورشید متصل گشته و سر دیگر آن بر روی زمین معلق بود، در دست دارید، تعبیر آن اعتبار، جلال و شکوهی است که از جانب قدرت برتر همچون پادشاه به شما ارزانی می شود.‌ ولی در صورتی که ببینید ریسمان گسسته شد، به معنای خلع شدن از جایگاه رفیع و از دست رفتن ارزش و اعتبار تلقی می شود.

طلوع و غروب خورشید

برخی از معبرین معتقدند مشاهده طلوع خورشید در خواب به معنای اجابت خواسته ها و محقق شدن اهداف و آرزوها در زندگی بیان می شود. ولی غروب خورشید معنایی کاملاً متضاد و عکس آنچه گفته شد، در بر دارد.

جابر مغربی در این خصوص بیان کرده:

چنانچه دیدید خورشید کاملا شفاف و با درخشندگی بسیار طلوع نمود و انوار او به خانه شما پرتو افکند، نشان دهنده ازدواج و وصلتی است که شما با خانمی از خویشان و اطرافیان خود خواهید داشت.اگر در خواب طلوع خورشید را بسیار مشعشع و نورانی ببینید، یعنی در آینده ای نزدیک ایامی سرشار از کامیابی و نیکبختی انتظار شما را می کشد.

زمانی که در خواب خورشید را به وقت ظهر مشاهده کنید، تعبیر آن به تحقق آمال و اهدافی است که دنبال کرده و در نتیجه دولت و خوشبختی بی نهایت بر زندگیتان حاکم می شود.

اینکه غروب خورشید را در خواب ببینید، مفهومی در خصوص بهره بردن از ثمره زندگی و رسیدن به حد کمال نعمت و بهجت را خبر می دهد. همچنین مفهوم دیگر غروب خورشید، به منزله دقت و احتیاط بیشتر در امورات و زندگی می باشد.

اگر در خواب خورشید را در حالت کسوف مشاهده کنید، به معنای بروز شرایطی صعب و پر فراز و نشیب در زندگی است. خوشبختانه این دوران هم با سرافرازی به پایان رسیده و شما با ترقی به شرایط مطلوب و مناسبی می رسید.

آفتاب گرفتن

کارل گوستاو یونگ می گوید:

هنگامی که در خواب ببینید در مقابل تابش امواج مستقیم آفتاب قرار گرفته و رنگ پوستتان تغییر کرده و برنزه شد، تعبیر به معنای تمایلات و نیازهای اولیه هر انسانی است که خدا در وجود او به ودیعه نهاده است. همچنین معنای دیگر آن پشتکار و ثابت قدم بودن در رسیدن به اهداف تعبیر می شود.

چنانچه در خواب ببینید شخص دیگری در مقابل افتاب قرار گرفته و در اثر تابش نور خورشید رنگ پوست او به برنزه تبدیل شد، یعنی ابعادی از رفتار و کردار آن شخص در نظر شما مقبول و پسندیده نبوده و تصدیق نمی کنید.

همچنین تفسیر دیگری که برای تغییر رنگ پوست در مقابل آفتاب و برنزه شدن بیان می شود به معنای بلوغ و رشد فکری بوده به طوری که اشتباهات و رویدادهایی که در گذشته بر شما پیش آمده موجبات کمال و ترقی شما شده و پر امید برای آینده ای بهتر تلاش میکنید.

خورشید سرخ

اگر خورشید را در خواب به رنگ سرخ ببینید، تعبیر نشان دهنده اضطراب و دلهره ای است که به آن دچار می شوید. در عین حال تفسیر دیگر آن چنین بوده که رفتار و کردار ناپسندی که در خفا و با تزویر و ریا انجام نموده برملا شده و انگشت نمای خاص و عام می شود. در این شرایط همه اعتبار و دارایی اش به باد فنا می رود‌.

همچنین این خواب به منزله مواجه شدن با عواقب سخت و ناخوشایند خطاها و اشتباهاتی است که در گذشته انجام داده و پیامد آن نه تنها خود شخص بلکه اطرافیان را هم به آن دچار کرده و گریزی از آن نیست. لازم است تا مسئولیت آن را به عهده گرفته و تبعات آن را بپذیرد. معنای دیگر آن ریسک و نگرانی است که در امور شغلی و کاری با آن مواجه گشته و ممکن است با شرایط سختی روبرو شوید.

دو خورشید در آسمان

اگر در خواب دو خورشید را همزمان در آسمان مشاهده کنید، به معنای حریفی است که قصد دارد تا شما را از میدان به در کند. لازم است تا در جنبه های مختلف زندگی تان هوشیارانه عمل کرده تا این حریف را که از اقتدار و نفوذ بسیاری برخوردار است با تدبیر و احتیاط کنار زنید.

چند خورشید در آسمان

هنگامی که در رویا چند آفتاب را در آسمان ببینید که در حال پرتو افکنی هستند، اشاره به بروز شرایط تعجب آور و اتفاقات قریب‌الوقوعی است که با آن مواجه می شوید.

خورشید روی زمین

چنین خوابی از دو منظر قابل بررسی می باشد.‌

تعبیر اول:

زمانی است که در خواب به یکباره و بدون هیچ حادثه ای خورشید را ببینید که بر روی زمین قرار گرفته است، که به معنای ابتلا به کسالت و بیماری بوده و یا بروز مسأله ای موجب اندوه و پریشانی در زندگی شود.

تعبیر دوم:

اگر مشاهده کنید که آفتاب بطور ناگهانی بر روی زمین ساقط شد، تعبیر به بروز رویدادی ناخوشایند دارد.

تعبیر کلمه خورشید

چنانچه در خواب ورق کاغذی را ببینید که بر روی آن کلمه خورشید نگاشته شده بود، تعبیر به معنای اطلاع از موضوعاتی است که موجب خرسندی و خوشحالی شما را فراهم می کند.

اما در صورتی که این کلمه بر روی پوست دباغی شده حیوانات و یا تکه چوبی درج شده بود به منزله شنیدن خبر ناخوشایند می باشد.

همچنین زمانی که کلمه خورشید یا آفتاب را در میان متن نامه ای مشاهده کنید، به معنای رویارویی و قرار گرفتن در کنار شخصی است که قلبا به او علاقه داشته و دوستش دارید.‌

خورشید در روز

هنگامی که در خواب ببینید در روزی که بسیار دمای هوا بالا بوده و گرمای زیادی در محیط هست، شما به نظاره آفتاب نشستید، این خواب به کیفیت ارتباطات شما با دوستان و اطرافیان تان اشاره دارد. همچنین بیانگر جسارت، شهامت و سطح بالای کمالات شماست.

کم شدن نور خورشید

چنانچه در رویا ببینید به تدریج نور خورشید در حال کم شدن بوده و رو به خاموشی می رود، بدانید که شرایط سخت و حادی در مقابلتان نمود پیدا کرده که موجب نگرانی و اندوه شما می شود.

انفجار خورشید

زمانی که ببینید آفتاب از درون به قلیان درآمده و مواد آن به بیرون فوران کردند، تعبیر به این معناست که رویدادهای غیر مترقبه ای در زمینه کسب و کار و شغل و حرفه شما رخ می دهد.

خورشید و ماه

چنانچه در خواب خورشید و ماه را توامان در آسمان مشاهده کردید، تعبیر به این معناست که شما به دلیل حسن خلق و گشاده رویی، شهرت و محبوبیت بسیاری در میان اطرافیان و مردم کسب می نید.

خورشید و ابر

زمانی که ببینید تعدادی ابر در مقابل خورشید قرار گرفته و مانع تابش آن می شدند، به منزله هشداری است که از بروز یک مخمصه و گرفتاری خبر می دهد.‌

خورشید در شب

اگر در خواب ببینید که خورشید در آسمان شب ظاهر شد، به منزله عشقی است که در گذشته در زندگیتان بوده و پایان پذیرفته، و هم اکنون مجددا با پیشنهادی خوب سعی دارد که شروعی دوباره با شما داشته باشد.‌ این ارتباط آغازی برای روابط دلنشین و زندگی سرشار از شادکامی می باشد‌.

بطور کلی مشاهده خورشید در هنگام شب، به معنای امید و جانی دوباره در بحبوحه مشکلات و درگیری هایی است که با آن دست به گریبان هستید. در حقیقت شما انرژی مضاعفی را دریافت کرده و بدون توقف به راهتان ادامه می دهید.

انعکاس نور خورشید

هنگامی که در رویا مشاهده کنید با تشعشع انوار خورشید که بر چهره شما منعکس شده از خواب برمی خیزید، به این معناست که شخص مقتدر و با نفوذی با حمایت خود، به یاری تان شتافته و از موانع و ناهمواری هایی که در مقابلتان قد علم نموده سربلند بیرون می کشد.

خورشید سیاه

اگر در خواب آفتاب را به رنگ تیره و سیاه مشاهده کنید، تعبیر به معنای پایان و سرآمدن عمر شخصی از بستگان و اطرافیانتان می باشد. همچنین مفهوم دیگر آن دوگانگی شخصیت، بی ثباتی در تصمیم و عدم استقلال در عقیده و نظر بوده که ریشه در رخدادهای تلخ گذشته دارد.

نگاه به خورشید

چنانچه در خواب ببینید مستقیما به خورشید چشم دوخته و به آن نگاه می کنید، تعبیر آن چنین است که در واقعیت با شرایط سختی مواجه می شوید. این شرایط نتیجه اختلاف میان شما و شخصی از اطرافیانتان بوده که منجر به از دست رفتن اعتماد و اطمینانی است که در مدت سالها مراوده حاصل گشته بود.‌ شما به هرآنچه که از شخصیت، رفتار و منش آن شخص باور داشته اید با شک و تردید نگریسته، گویی که تا کنون او را نشناخته اید. بر اعصاب خود مسلط شوید تا به دور از خشم تصمیمات صحیحی اتخاذ کنید.‌

این خبر برای شما مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: